MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
The Chameleons komen uit dezelfde Manchester scene als Joy Division, New Order en Magazine, om er maar eens een paar te noemen. Helaas hebben ze nooit dezelfde erkenning gekregen. De reden waarom is mij werkelijk een raadsel. Want de muziek van Mark Burgess, Reg Smithies, Dave Fielding en John Lever is minimaal gelijkwaardig aan het niveau van voornoemde bands. De waardering voor de heren is hier gelukkig dik in orde. Er kwamen eerder vier nummers voorbij.

63 The Chameleons Second Skin 8,352
113 The Chameleons Swamp Thing 8,005
117 The Chameleons Don’t Fall 7,987
140 The Chameleons In Shreds 7,905

De keuze van vandaag is, wat mij betreft, top 100 materiaal.

332. The Chameleons - Up the Down Escalator

Siouxsie 7,6
Siouxsie heeft veel betere gemaakt

Nick Cave 4,8
Helaas, ik kan er niks anders van maken.

Chameleons 9,8
Alles van Script of the Bridge is gewoon keigoed.

Mijn favorite nummer van The Chameleons: 9.7

The Chameleons krijgen veel waardering. Het gemiddelde van 8,729 levert Up the Down Escalator een uitstekende 31e plaats op in het klassement. Top!

Vandaag ruim ik een plaatsje in voor Ian Dury. Alleen al vanwege zijn fysieke verschijning een opmerkelijk figuur binnen de New Wave scene. Als jonge jongen kreeg hij polio door het zwemmen in besmet water. Daadoor was hij lichamelijk gehandicapt. Met zijn geest was helemaal niets mis. Hij was een begenadigd schilder en schrijver, een verdienstelijk acteur, maar bovenal artiest en zanger met enorm charisma. Zijn grootste successen vierde hij eind jaren 70 met zijn begeleidingsband The Blockheads.
Ian Dury overleed op 57-jarige leeftijd aan leverkanker. Veel te vroeg.

333. Ian Dury - Wake Up and Make Love With Me

The Chameleons - 8,1

Niet het beste nummer van Script of the Bridge, gewoon goed.

Ian Dury - 7

Mwah, Ian Dury scoort slechts matig. Met een gemiddelde van 7,533 komt hij niet verder dan de 210e plaats van de ranglijst.

Vandaag doe ik geen concessies. Ik plaats een nummer van tien en een halve minuut. Te weten Youth of America van de Wipers. Dit trio uit Portland, Oregon, maakte heerlijk vuige gitaar punk, die ik via dit forum heb leren kennen. Een aangename kennismaking, mag ik wel zeggen. Dat vond ene Curt Cobain trouwens ook, want hij benoemde Wipers als een van zijn grootste inspiratiebronnen. Wanneer je goed luistert, begrijp je waarom.

334. Wipers - Youth of America

Ian Dury 7,6

Wipers 7,9
Duidelijk een voorkeur voor When It's Over (8,8), dat ik vorig jaar september plaatste.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:43 uur

geplaatst: vandaag om 14:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.