MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

Chameleon Day schreef:
(quote)

En, euhhhh, hoe zit hetteuh metteuh .... werken? Typisch een kantooractiviteit toch? Niet dan?

Werken wordt vaak erg overschat. Het leven is een stuk leuker met goede muziek en tijdens het luisteren ervan overdag word je ook nog eens betaald. Mooi toch ?

DM, People are People: 7,5
SOM, Marian : 9

The Sisters of Mercy halen met Marian een gemiddelde van 8,100. Daarmee blijven ze net buiten de top 100.
Maar Marian is nu wel de hoogst genoteerde Sisters plaat.

Van het meesterwerk Remain in Light werden al eerder twee songs geplaatst. (Once in a Lifetime 52e met een score van 8,438 en The Great Curve 23e met een score van 8,782) Ik deins er niet voor terug om nog een nummer van dit hoogtepunt uit de New Wave te kiezen.

"Remain In Light" is one of the most important albums of all time, that defined rock music as we now it today"

Voila, hier heb ik niets meer aan toe te voegen. Oh ja, dit is de favoriete plaat van Thom Yorke.

337. Talking Heads - Born Under Punches (The Heat Goes On)

Eén van de beste albums ooit gemaakt. Elke song hiervan is raak

9.5

De tweede 10 op rij, op youtube staat ook een geweldige live-versie: hier

pygmydanny schreef:
De tweede 10 op rij, op youtube staat ook een geweldige live-versie: hier

Ok, Ok, .... hier dan de hele concertregistratie (kan hem niet vaak genoeg posten):

Talking Heads staat nu derde! Het gemiddelde van 9,133 is buitengewoon. Een krachtige bevestiging van hun reputatie.

Het is al een tijdje geleden dat The Clash hier voorbij is gekomen. Nu worden deze jongens doorgaans ingedeeld bij de Punk Rock. Dat is op zich wel begrijpelijk. Toch vind ik hun muziek niet vergelijkbaar met de Hardcore Punk van vele anderen. Hun liedjes, zoals op London Calling bijvoorbeeld, vind ik behoorlijk pop-achtig. Niet hard en rauw genoeg om ze werkelijk Punk te noemen. Dat neemt niet weg, dat het stuk voor stuk sterke songs zijn. Goed geschreven, goed gespeeld, met kop en staart. Zoals deze bijvoorbeeld.

338. The Clash - Train in Vain (Stand by Me)

Depeche Mode 7,8

Sisters of Mercy 7,5

Talking Heads 7,2
Helaas ben ik minder enthousiast over dit nummer van de Pratende Hoofden.

The Clash 6,9

Gast
geplaatst: vandaag om 19:35 uur

geplaatst: vandaag om 19:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.