MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

In de UK gewoon een top-10 hit geweest!

9

Echo & The Bunnymen doet het traditioneel goed in dit forum. The Cutter vormt hierop geen uitzondering. Met een gemiddelde van 8,464 komt deze track op de 56e plaats terecht.

Psychocandy van The Jesus and Mary Chain is een baanbrekend album. Voor het eerst in de geschiedenis van de rock-muziek - The Velvet Underground deed hetzelfde in iets mindere mate - werd er een soort feedback echo gecreëerd, waaraan de rest van de songstructuur min of meer ondergeschikt werd gemaakt. De liedjes zelf zijn popmuziek. Maar de noise op de achtergrond geeft de songs een hele aparte, bijna buitenaardse, atmosfeer. In elk geval heeft de latere Shoegaze veel, zo niet alles, aan deze band te danken. Luister maar eens naar deze track.

367. The Jesus and Mary Chain - The Hardest Walk

Een acht voor The Jesus and Mary Chain. Het gemiddelde van 8,069 doet hen belanden op een 121e plaats in het klassement. Just Like Honey staat nog iets hoger. (44e)

Tja, kerstmis en punk muziek. Dat is geen gelukkige combinatie. Ik zie de gemiddelde punker niet vredig aan de kerstdis plaats nemen tussen zijn schoonfamilie. Een punk-kerstplaat is dan ook niet gemakkelijk te vinden. En New Wave kerst komt al snel in kitscherige sferen terecht. Het meest geschikt voor dit forum lijkt mij de celtic punk van The Pogues. Zij brachten in 1987 een kerstsingle uit, die inmiddels is uitgegroeid tot een ware klassieker. De contra stemmige zang van de twee mac's Shane MacGowan en Kirsty MacColl ontroert.

Ik wens jullie allemaal fijne feestdagen!

368. The Pogues - Fairytale in New York (feat. Kirsty MacColl)

Vandaag een 10

Gast
geplaatst: vandaag om 11:27 uur

geplaatst: vandaag om 11:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.