MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

The Feelies doen het goed met een score van 8,163. Ze vallen daarmee maar net buiten de top 100. (105e)

De invloed van Tubeway Army, onder de bezielende leiding van Gary Numan, was groot. Ze deden iets nieuws. Ze kwamen met popliedjes, waarin de (Moog)-synthesizer het overheersende instrument was. Natuurlijk, groepen als Kraftwerk waren hen al vooruit gegaan. Maar die muziek was toch meer electronica pur sang, geen popmuziek. Het eerste tv-optreden van Tubeway Army was bij Top of the Pops. De afstandelijke podium performance van Gary Numan, waarbij hij geen enkele keer in de camera keek, heeft veel navolging gekregen. Van het baanbrekende album Replicas kwam Are 'Friends' Electric al eerder voorbij. (8,602, 47e) Vandaag een andere track van deze LP.

371. Tubeway Army - Me, I Disconnect from You

Feelies: 8
Tubeway Army: 8

Ik heb lang gewacht met het plaatsen van een nieuwe track, omdat het totaal aantal uitgebrachte stemmen op Tubeway Army nogal tegenviel. Het nummer sloeg niet bepaald aan. Hetgeen ook terug is te zien in het behaalde gemiddelde van 7,380 en de voorlopige 269e plaats in het klassement.

Pere Ubu werd opgericht in 1975 te Cleveland, Ohio. De naam is gebaseerd op het toneelstuk Ubi Roi van de Franse toneelschrijver Alfred Jarry. In dit werk worden alle gangbare regels en conventies omgedraaid, gespot met de werkelijkheid en aangetrapt tegen het establishment. En dat is nou precies, wat Pere Ubu met hun muziek wil doen. Zo is hun proto-punk heavier en veelzeggender dan menige song, dat na hen werd uitgebracht. Overigens is Pere Ubu vooral het project van zanger-componist David Thomas, die bandleden wisselt als nieuwe schoenen. Anno 2020 treedt Pere Ubu nog steeds op.

372. Pere Ubu - Final Solution

Pere Ubu
9
Single terug te vinden op de verzamelaar Terminal Tower

8

Solultion?

Tubeway Army - 7
Pere Ubu - 8,5

Pere Ubu: 10

E40
TA : 7,8
PU : 8

dix
Rodajc schreef:
Anno 2020 treedt Pere Ubu nog steeds op.

Waar dan ...

9

dix schreef:
(quote)

Waar dan ...

Akkoord. Madrid, Londen en Wenen afgelast.

Goeie energie hoor!

8.5

Pere Ubu komt terecht op een 60e plaats met een gemiddelde van 8,408. Waardering voor dwarse muziek, daar ben ik blij om.

Ik vind New Order goed. Maar dan vooral de beginperiode. De albums tot en met Power, Corruption & Lies, zo ongeveer. Daarna mixten de heren en dame steeds meer dance-invloeden in hun nummers. Daar ben ik persoonlijk niet zo'n liefhebber van. Ik mis dan toch die donkere Joy Division invloeden. Maar goed, het is maar een mening. Jullie zullen het wel volstrekt met mij oneens zijn, want deze track heeft een uitstekende reputatie. Stemmen maar.

373. New Order - Bizarre Love Triangle

Gast
geplaatst: vandaag om 12:46 uur

geplaatst: vandaag om 12:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.