Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 12 januari 2021, 22:15 uur
Bad Brains breekt niet met een traditie. Weinig stemmen en relatief lage punten voor Hardcore Punk. Het gemiddelde van 7,508 levert niet meer op dan een 252e plek.
Mark E. Smith is met grote afstand de moeilijkste man uit de New Wave en Post-Punk scene. Hij was een onsympathieke mensenhater en pessimist. Bovendien zwaar alcoholist. Als notoire ruziemaker versleet hij binnen zijn band The Fall door de jaren heen zo'n 40 verschillende muzikanten. Het absolute dieptepunt bereikte Smith in 1998, toen hij tijdens een concert in New York slaags raakte met een van zijn bandleden. Toch schreef de goede man briljante cryptische teksten van literair niveau. Mark Edward Smith stief in 2018 met een karrenvracht aan meesterlijke songs als nalatenschap. Vandaag een van zijn bekendere tracks.
378. The Fall - Totally Wired
Mark E. Smith is met grote afstand de moeilijkste man uit de New Wave en Post-Punk scene. Hij was een onsympathieke mensenhater en pessimist. Bovendien zwaar alcoholist. Als notoire ruziemaker versleet hij binnen zijn band The Fall door de jaren heen zo'n 40 verschillende muzikanten. Het absolute dieptepunt bereikte Smith in 1998, toen hij tijdens een concert in New York slaags raakte met een van zijn bandleden. Toch schreef de goede man briljante cryptische teksten van literair niveau. Mark Edward Smith stief in 2018 met een karrenvracht aan meesterlijke songs als nalatenschap. Vandaag een van zijn bekendere tracks.
378. The Fall - Totally Wired
0
geplaatst: 14 januari 2021, 20:05 uur
The Fall komt uit op een gemiddelde van 8,108. Daarmee bezetten ze de 119e plek. Johnny Marr mag van geluk spreken, dat Mark E. Smith niet meer onder ons is. Anders zou hij persoonlijk verhaal zijn komen halen over diens "fucking" 5,7.
Begin jaren tachtig heerste in Europa een groot anti-kernbom sentiment. De vredesdemonstraties volgden elkaar in hoog tempo op. En als linkse jongen, deed ik daar destijds gretig aan mee. Menige New Wave act volgde deze tijdgeest. Button-muziek, dat was het. Een van die bands was The Sound. Luister maar eens naar deze felle aanklacht:
Who the hell makes those missiles?
When they know what they can do
Missiles cause damage
And make an eerie sound
Missiles leave carnage
Where there once was a town
379. The Sound - Missiles
Begin jaren tachtig heerste in Europa een groot anti-kernbom sentiment. De vredesdemonstraties volgden elkaar in hoog tempo op. En als linkse jongen, deed ik daar destijds gretig aan mee. Menige New Wave act volgde deze tijdgeest. Button-muziek, dat was het. Een van die bands was The Sound. Luister maar eens naar deze felle aanklacht:
Who the hell makes those missiles?
When they know what they can do
Missiles cause damage
And make an eerie sound
Missiles leave carnage
Where there once was a town
379. The Sound - Missiles
0
geplaatst: 14 januari 2021, 20:59 uur
Rodajc schreef:
Begin jaren tachtig heerste in Europa een groot anti-kernbom sentiment. De vredesdemonstraties volgden elkaar in hoog tempo op. En als linkse jongen, deed ik daar destijds gretig aan mee. Menige New Wave act volgde deze tijdgeest. Button-muziek, dat was het. Een van die bands was The Sound. Luister maar eens naar deze felle aanklacht: [...]
Begin jaren tachtig heerste in Europa een groot anti-kernbom sentiment. De vredesdemonstraties volgden elkaar in hoog tempo op. En als linkse jongen, deed ik daar destijds gretig aan mee. Menige New Wave act volgde deze tijdgeest. Button-muziek, dat was het. Een van die bands was The Sound. Luister maar eens naar deze felle aanklacht: [...]
Toch was Borland niet tegen kerntechnologie. Beluister en bekijk zijn betoog:
Heerlijke performance (onder invoed van de nodige drank en met Iggy-shirt)!
Naar verluidt (maar ik weet het niet zeker - ik was er niet bij) zou er n.a.v. zijn betoog wat onrust in het publiek zijn ontstaan (brandstichting etc).
0
geplaatst: 15 januari 2021, 15:07 uur
Rodajc schreef:
Johnny Marr mag van geluk spreken, dat Mark E. Smith niet meer onder ons is. Anders zou hij persoonlijk verhaal zijn komen halen over diens "fucking" 5,7.
Johnny Marr mag van geluk spreken, dat Mark E. Smith niet meer onder ons is. Anders zou hij persoonlijk verhaal zijn komen halen over diens "fucking" 5,7.
Bij absentie van ME meld ik me dan maar eventjes. Johnny Marr was net als de rest van die fucking irritating Manchurian band natuurlijk in naam helemaal geen Smith maar eerder een Pretender. Nuff Said

* denotes required fields.