MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

dix
Ik heb een zwak voor die testosteron uitingen van Jaz cs.

8,5

E40
8,5

Killing Joke haalt met Eighties net geen acht. De voorlopige eindscore komt uit op 7,980. (155e)

Jeffrey Lee Pierce, oprichter van The Gun Club, was een begenadigd muzikant. Hij had een vrij brede smaak en combineerde zijn kennis van Reggae, Rock & Roll, Delta Blues en Country om daarmee een hele eigen stijl te creëren. Zijn muziek wordt cowpunk genoemd, omdat deze sterk is geworteld in de (West)-Amerikaanse cultuur. Het was overigens een drama om met hem samen te werken. Hij was een hele aardige kerel, daar lag het niet aan. Maar ook zwaar verslaafd aan drugs en alcohol. Er waren momenten, ook tijdens optredens en plaatopnames, dat er geen zinnig woord uit hem te krijgen was. Dan kwam hij niet verder dan een onverstaanbaar brabbel taaltje. in 1996 hield zijn lever het voor gezien. Die stopte gewoon met functioneren. In het ziekenhuis konden ze niets meer voor hem doen. Jeffrey Lee Pierce werd slechts 37 jaar, maar zijn muziek leeft voort.

399. The Gun Club - She's Like Heroin to Me

dix
8,5

Hij lijkt best een beetje op Boris Johnson

De score van 8,167 (119e) voor She's Like Heroin to Me vind ik een aangename verrassing. Zo goed, doen junkplaten het hier meestal niet. Oh sorry, punkplaten bedoel ik natuurlijk.

We hebben met dit topic weer een nieuwe mijlpaal behaald. Vandaag wordt track nr. 400 geplaatst. Hulde,
dat dit clubje van die hards het zo lang volhoudt. Om dit heuglijk feit te vieren, plaats ik vandaag een van mijn favoriete nummers van een van de allerbeste post-punk en new wave bands. De zang is werkelijk voortreffelijk, begeleid door een subtiele en mooi ingehouden synthesizer. En dan dat gitaartje op 1:18 en 2:33. Schitterend!

400. Echo & The Bunnymen - Ocean Rain

Gun Club - 7
E&B - 8,5

400. Echo & The Bunnymen - Ocean Rain: 7,5
399. The Gun Club - She's Like Heroin to Me: 8

dix
Ik vind de hele plaat Ocean Rain nogal overroepen.
Titelnummer is wel OK

7,5

Gun Club: 6,3

E&B: 8

Gast
geplaatst: vandaag om 16:41 uur

geplaatst: vandaag om 16:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.