MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

6,5

5,8

De belangstelling loopt terug. Zou het liggen aan dit topic User Top 10 K.O.

wibro schreef:
De belangstelling loopt terug. Zou het liggen aan dit topic User Top 10 K.O.

Dan moet je niet nog meer mensen weglokken hier

EK-dipje hier? Ik heb best tijd (en zeker zin) om ergens op te stemmen. Zo boeiend is Fra-Dui (nog) niet.....

dix
Ik kom ook niet verder dan 6

7,4

Ik heb een tijdje gewacht met het plaatsen van een nieuwe track, totdat er 10 stemmen of meer binnen waren. Dat ging erg moeizaam met Oingo Boingo. Ze zijn niet populair, zo blijkt. Met een gemiddelde score van 6,067 staan ze ver in de achterhoede. 443e.

Nick Lowe is een muziekveteraan. Al begonnen eind jaren zestig, brak hij medio jaren zeventig door via Rockpile, een close partnership met Dave Edmunds. Grappig is wel dat onder de naam Rockpile slechts een album werd uitgebracht. Alle andere platen maakten ze om beurten onder hun eigen naam. Tijdens de New Wave was Lowe met Edmunds zeer actief en succesvol. In 1979 stopte hun samenwerking, maar Nick Lowe bleef bezig in het muziekwereldje. Hij produceerde albums voor Elvis Costello, Huey Lewis en Johnny Cash. Lowe was lang getrouwd met de stiefdochter van Cash, Carlene Carter. Daarnaast bleef Lowe zelf songs schrijven en uitbrengen. Tot op de dag van vandaag. Hier is een grote hit uit zijn New Wave periode.

451. Nick Lowe - I Love the Sound of Breaking Glass

Oingo Boingo: 5,8

Nick Lowe: 8,2

7,5

dix
Ik vind dit toch wel een heeerlijk nummer hoor!

9,5

Hierna Loud Music In Cars

8,5

8,5

Fijn die pianoriedels

7,75

8,5

Nick Lowe haalt een goede score. Met 8,154 staat hij nu 137e.

Buzzocks horen bij de grondleggers van de punk rock. Vooral hun debuut LP " Another Music in a Different Kitchen" staat vol met lekker strakke gitaarsongs. Het album is terecht opgenomen in de canon van " 1001 albums you'll have to hear before you die". Naarmate de tijd vorderde werd hun sound meer new wave, zeker na toevoeging van een synthesizer. Ook niks mis mee, want het blijven mooie liedjes. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar tracks, zoals deze.

452. Buzzcocks - Fast Cars

9.5

"Play it loud in fast cars"

dix
dix schreef:
Hierna Loud Music In Cars

Close but no cigar

toch een 8

9,5

7,5

Nick Lowe - 5,8

Buzzcocks - 7,4

Gast
geplaatst: vandaag om 14:40 uur

geplaatst: vandaag om 14:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.