MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

Stif Little Fingers haalt net geen acht. Met een gemiddelde score van 7,962 blijft Alternative Ulster steken op een 212e plaats.

Onlangs ontving ik een tip van divart. De eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat ik nog nooit van deze band had gehoord. Daarom geef ik het woord aan de indiener:

Rare band dat Fiat Lux. Er zijn bijna 30 songs bekend (en van de meeste liedjes is naast de 7" versie ook een 12"en een dubversie gemaakt) waarvan een groot gedeelte nooit is uitgebracht. Gelukkig hebben ze naast deze EP en hun singles ook nog de video Commercial Breakdown uitgebracht want daar staan een paar pareltjes op met goede audiokwaliteit. Zoals het onvolprezen Splurge. Wat mij betreft een van hoogtepunten van de New Wave/PP.

Waarvan akte. Mij heeft de song intussen al positief verrast.

492. Fiat Lux - Splurge

Kende Fiat Lux alleen van naam;

6.8

En stemmen maar...

Bij de wat onbekendere nummers duurt het altijd even, voordat het minimum van 10 stemmen binnen is. Zo ook bij Fiat Lux. Het gemiddelde is 7,591 (plaats 316) Kon beter, kon slechter, zullen we maar zeggen.
Ikzelf heb dankzij divart in ieder geval een mooie ontdekking gemaakt.

Toen Elvis Costello in 1977 zijn dagelijkse boodschappen ging doen in de plaatselijke supermarkt, zag hij achter de kassa een bijzonder aantrekkelijke dame zitten. Hij vroeg zich af, waarom een dergelijke verschijning dit werk zat te doen en wat er van haar terecht zou komen.
Ik citeer de meester zelf:
" She had a face for which a ship might have once been named. Scoundrels might once have fought mist-swathed duels to defend her honour. Now she was punching in the prices on cans of beans at a cash register and looking as if all the hopes and dreams of her youth were draining away. All that were left would soon be squandered to a ruffian who told her convenient lies and trapped her still further"

Hij schreef een song over haar. Het is nooit een hitje geworden, maar intussen wel uitgegroeid tot een klassieker uit de Newe Wave.

493. Elvis Costello - Alison

8,7

Fiat Lux - 7,5

Rodajc

Gast
geplaatst: vandaag om 22:24 uur

geplaatst: vandaag om 22:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.