Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 26 november 2021, 17:05 uur
Rodajc schreef:
Toen Elvis Costello in 1977 zijn dagelijkse boodschappen ging doen in de plaatselijke supermarkt
Toen Elvis Costello in 1977 zijn dagelijkse boodschappen ging doen in de plaatselijke supermarkt
Ach ja, praat mij er niet van dat waren nog eens tijden

0
geplaatst: 27 november 2021, 01:35 uur
Elvis: 6
(Fiat Lux: 7,5)
(Stiff Little Fingers: 9)
(Comsat Angels: 8,2)
(Fiat Lux: 7,5)
(Stiff Little Fingers: 9)
(Comsat Angels: 8,2)
0
geplaatst: 27 november 2021, 22:09 uur
Elvis Costello schoot als een raket uit de startblokken. Daarna kwamen de lage punten en zakte Alison wat weg. Om na een sterke eindsprint uit te komen op een voorlopig gemiddelde van 7,893 en een 235e plaats.
Tijdens het eerste jaar van hun bestaan, borduurde New Order sterk voort op de sound van Joy Division.
Ze konden maar moeilijk afscheid nemen van de legacy van Ian Curtis. Toen zij in 1981 een bezoek brachten aan New York, kwamen ze in aanraking met de dance- en electro scene. Dat gaf hun de inspiratie om over te stappen op hun latere synthpop-dance sound. Hoewel ze daar zelf lang minzaam over hebben gedaan, gaf sterbassist Peter Hook jaren later toe, dat hun debuutalbum Movement , dat vol staat met onvervalst donkere post-punk, toch wel erg sterk was. Vandaag een track uit deze beginperiode.
494. New Order - Procession
Tijdens het eerste jaar van hun bestaan, borduurde New Order sterk voort op de sound van Joy Division.
Ze konden maar moeilijk afscheid nemen van de legacy van Ian Curtis. Toen zij in 1981 een bezoek brachten aan New York, kwamen ze in aanraking met de dance- en electro scene. Dat gaf hun de inspiratie om over te stappen op hun latere synthpop-dance sound. Hoewel ze daar zelf lang minzaam over hebben gedaan, gaf sterbassist Peter Hook jaren later toe, dat hun debuutalbum Movement , dat vol staat met onvervalst donkere post-punk, toch wel erg sterk was. Vandaag een track uit deze beginperiode.
494. New Order - Procession
0
geplaatst: 28 november 2021, 18:05 uur
Juist vanwege die synthpopsound heb ik New Order decennialang genegeerd en kwam ik er veel te laat achter dat hun transitieperiode nog heel erg in mijn straatje past.
8
8
0
geplaatst: 30 november 2021, 00:34 uur
Heerlijk, die vroege New Order (Barney gaat er tijdens Procession - na een fraai staaltje zang - zelfs bij liggen):
0
geplaatst: 30 november 2021, 22:07 uur
Met het grootste gemak haalt New Order een ruime score, maar valt net buiten de top 100 met Procession. 8,350 en plek 104.
The Go-Betweens waren een Australische band uit Brisbane, opgericht in 1977. Centrale figuren waren Robert Forster en Grant McLennan, die in een soort Lennon/McCartney partnership alle songs voor hun rekening namen. De band werd hoog geroemd door de muziekpers, maar wist het grote publiek nooit te bereiken. Toch van grote invloed op de ontwikkeling van de indie rock, zoals deze vanaf de jaren negentig pas werkelijk tot bloei kwam. In 2006 hield de band op te bestaan, toen Grant McLennan stief aan een hartaanval. Hier is hun bekendste track.
495. The Go-Betweens - Cattle and Cane
The Go-Betweens waren een Australische band uit Brisbane, opgericht in 1977. Centrale figuren waren Robert Forster en Grant McLennan, die in een soort Lennon/McCartney partnership alle songs voor hun rekening namen. De band werd hoog geroemd door de muziekpers, maar wist het grote publiek nooit te bereiken. Toch van grote invloed op de ontwikkeling van de indie rock, zoals deze vanaf de jaren negentig pas werkelijk tot bloei kwam. In 2006 hield de band op te bestaan, toen Grant McLennan stief aan een hartaanval. Hier is hun bekendste track.
495. The Go-Betweens - Cattle and Cane
0
geplaatst: 1 december 2021, 01:25 uur
Go-Betweens, ook al weer zo'n band waarvan ik denk: ja, ik ken de naam, maar heb ik daar ooit wel eens naar geluisterd? En als ik me niet vergis, dan... ja hoor: ik blijk de lp te hebben waar dit nummer op staat, maar volgens mij heeft dat ding alleen maar stof staan happen. Ooit eens in een kringloop gevonden en onbeluisterd tussen Goatwhore en Goblin in de kast geschoven.
Ik ben niet helemaal overtuigd of ik het stof van de plaat zal blazen om 'em onder de naald te schuiven. Het is wel aardige janglepop, maar niet echt retebijzonder. Lazy sfeertje dat schuurt tegen saaiheid, gemakzucht en The Cure-goes-acoustic, maar op de een of andere manier dat toch net niet wordt. Maar de postpunk is ver weg. Misschien op een van de andere nummers van die plaat? Zal ik 'em toch moeten draaien...
6,5
Ik ben niet helemaal overtuigd of ik het stof van de plaat zal blazen om 'em onder de naald te schuiven. Het is wel aardige janglepop, maar niet echt retebijzonder. Lazy sfeertje dat schuurt tegen saaiheid, gemakzucht en The Cure-goes-acoustic, maar op de een of andere manier dat toch net niet wordt. Maar de postpunk is ver weg. Misschien op een van de andere nummers van die plaat? Zal ik 'em toch moeten draaien...
6,5
* denotes required fields.