Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 8 januari 2022, 00:30 uur
Toevallig vandaag en gisteren het debuut van OMD weer een paar keer beluisterd. Staan prima nummers op. Deze:
8,8
8,8
0
geplaatst: 8 januari 2022, 01:21 uur
De oorwurmstige oorwurm aller oorwurmen: gelukkig een wurm die ik graag heb zitten.
8,5
8,5
0
geplaatst: 10 januari 2022, 21:53 uur
" De oorwurmstige oorwurm aller oorwurmen" doet het erg goed. Dat is, wat mij betreft, boven verwachting. Electricity haalt een gemiddelde score van 8,500 met een 77e plaats.
Wat ging het snel bergafwaarts met Echo & The Bunnymen. In 1985 behoorden ze nog tot het allerhoogste echelon van de alternatieve muziek. Ze waren de darlings van de pop critici en hadden ook nog eens commercieel succes met een aantal pracht albums. Twee jaar later ging het bergafwaarts. De aan alcohol verslaafde zanger Ian McCulloch kreeg sterallures en ging solo. Drummer De Freitas, heroïnejunk, had de band toen al verlaten om nog even terug te keren, vooraleer dodelijk te verongelukken op zijn motor. Vanaf de jaren negentig probeerden McCulloch en gitarist Will Sergeant het nog een keertje. Tot op de dag van vandaag zonder succes en kwaliteit. Jammer toch. Hier is een van hun laatste succesvolle singles.
506. Echo & The Bunnymen - Bring on the Dancing Horses
Wat ging het snel bergafwaarts met Echo & The Bunnymen. In 1985 behoorden ze nog tot het allerhoogste echelon van de alternatieve muziek. Ze waren de darlings van de pop critici en hadden ook nog eens commercieel succes met een aantal pracht albums. Twee jaar later ging het bergafwaarts. De aan alcohol verslaafde zanger Ian McCulloch kreeg sterallures en ging solo. Drummer De Freitas, heroïnejunk, had de band toen al verlaten om nog even terug te keren, vooraleer dodelijk te verongelukken op zijn motor. Vanaf de jaren negentig probeerden McCulloch en gitarist Will Sergeant het nog een keertje. Tot op de dag van vandaag zonder succes en kwaliteit. Jammer toch. Hier is een van hun laatste succesvolle singles.
506. Echo & The Bunnymen - Bring on the Dancing Horses
0
geplaatst: 10 januari 2022, 22:56 uur
Die eerste tien seconden van de videoclip!

Ik ben een laatbloeier: destijds en ook de jaren erna gaf ik geen bal om deze band.
Pas in dit millennium is mijn belangstelling en waardering voor Echo & The Cowmen gegroeid.
Dat is dankzij dit superaandoenlijke en tegelijkertijd wat surrealistische clipje weer een beetje toegenomen.
8

Ik ben een laatbloeier: destijds en ook de jaren erna gaf ik geen bal om deze band.
Pas in dit millennium is mijn belangstelling en waardering voor Echo & The Cowmen gegroeid.
Dat is dankzij dit superaandoenlijke en tegelijkertijd wat surrealistische clipje weer een beetje toegenomen.
8
1
geplaatst: 10 januari 2022, 23:29 uur
10 
De band had nog best wat succes na 1985, hoor en het is Ian McCulloch
Ook iets voor luigifort
OMD nog een 9,1

De band had nog best wat succes na 1985, hoor en het is Ian McCulloch
Ook iets voor luigifortOMD nog een 9,1
1
geplaatst: 10 januari 2022, 23:30 uur
Vooruit dan maar weer, zo vaak gehoord dat ik er een syndroom van krijg 
Toch maar een 10 dan

Toch maar een 10 dan

1
geplaatst: 10 januari 2022, 23:37 uur
Was Pete een heroïnejunk johan de witt?
Klinkt weinig respectvol.
Tot en met 1987 waren ze op de top van kunnen, maar ook daarna nog genoeg redelijk (goede) albums en songs. Neem alleen al Rust en Nothing Lasts Forever bv
Klinkt weinig respectvol.
Tot en met 1987 waren ze op de top van kunnen, maar ook daarna nog genoeg redelijk (goede) albums en songs. Neem alleen al Rust en Nothing Lasts Forever bv

1
geplaatst: 11 januari 2022, 00:10 uur
OMD: 9
Echo & The Bunnymen: 9.5
Volgens mij scoorde Echo juist in de 90's hun grootste hit in de UK (met Nothing Lasts Forever).
Echo & The Bunnymen: 9.5
Volgens mij scoorde Echo juist in de 90's hun grootste hit in de UK (met Nothing Lasts Forever).
2
geplaatst: 11 januari 2022, 05:46 uur
Ja, hij hield echt van dat nummer.
maar was daarnaast ook een stevige innemer

0
geplaatst: 11 januari 2022, 12:34 uur
Exactly my thoughts.
Even geverifieerd en inderdaad: dat kon natuurlijk ook bijna niet anders.
Nouja, hooguit van Erwin Olaf misschien, maar die hield zich in die tijd niet bezig met videoclips bij mijn weten.
Best een gemiste kans voor hem, bedenk ik me nu.
0
geplaatst: 14 januari 2022, 20:45 uur
Echo 9,1
Echo & The Bunnymen doen het hier meestal wel goed. Bring on the Dancing Horses haalt 8,219 en een 140e plek. Toch leek het aanvankelijk een veel hogere score te worden. Dat werd het uiteindelijk toch niet.
Pink Turns Blue is een Duitse post-punk band. Centrale figuur is Mic Jogwer, de enige constante factor gedurende de vele personeelswisselingen, die de band doormaakte. Zij bestaan nog steeds, spelen Darkwave en klinken heel erg naar The Chameleons of een vroege The Sound. Dat maakt hun muziek zeer geschikt voor dit forum. Interessant om te vermelden is dat zij zichzelf vernoemd hebben naar een song van Hüsker Dü, Pink Turns to Blue. Deze staat momenteel op een 112e plaats in 'onze' tussenstand.
507. Pink Turns Blue - Your Master Is Calling
Echo & The Bunnymen doen het hier meestal wel goed. Bring on the Dancing Horses haalt 8,219 en een 140e plek. Toch leek het aanvankelijk een veel hogere score te worden. Dat werd het uiteindelijk toch niet.
Pink Turns Blue is een Duitse post-punk band. Centrale figuur is Mic Jogwer, de enige constante factor gedurende de vele personeelswisselingen, die de band doormaakte. Zij bestaan nog steeds, spelen Darkwave en klinken heel erg naar The Chameleons of een vroege The Sound. Dat maakt hun muziek zeer geschikt voor dit forum. Interessant om te vermelden is dat zij zichzelf vernoemd hebben naar een song van Hüsker Dü, Pink Turns to Blue. Deze staat momenteel op een 112e plaats in 'onze' tussenstand.
507. Pink Turns Blue - Your Master Is Calling
* denotes required fields.