MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Niet iedereen vindt Hüsker Dü even tof. Zoals gezegd, je moet er van houden. Door enkele onvoldoendes blijft het gemiddelde steken op 7,607 met een 321e plaats in het tussenklassement als gevolg.

Power Pop is popmuziek met een gouden gitaar randje. Aanstekelijke up tempo liedjes met een stevige gitaar riff als basis. Ik noem groepen als Cheap Trick, The Knack, The Romantics, Squeeze en The Smithereens. Omdat het er zoveel waren, kregen ze allemaal het New Wave keurmerk opgeplakt. Alles keurig netjes in hokjes verdelen, nietwaar. Zo ook The Records uit Londen. Toch vooral bekend gebleven, vanwege hun debuutsingle Starry Eyes. Een song, die is uitgegroeid tot een cult-klassieker in het genre.
Volgens AllMusic " a near-perfect song that defined British power pop in the '70s". Oordeel zelf.

509. The Records - Starry Eyes

Ik vind powerpop wel leuk. Niet geweldig, niet stom, maar "wel leuk".
Derhalve inderdaad "een bijna-perfect liedje dat mijn smaak voor Britse 70s powerpop definieert".

7,2

7,5

En waarschijnlijk over een uur alweer vergeten ..

6.4

dix
Klinkt als een TV tune

5

The Records vinden hier slechts lauwe waardering. Soms goed, soms slecht. Dat is het dan. Het gemiddelde blijft steken op 7,021, met een plaats in de bottom 100 als 'beloning'. (448e).

Depeche Mode is een graag geziene gast binnen dit clubje van liefhebbers. Hun muziek schuurt net tegen de post-punk aan, althans wanneer ze niet al te vrolijk worden. Dan labelen wij ze onder de synth pop.
in beide gevallen scoren ze rond de acht. Een overzicht vanuit het klassement:

114. Depeche Mode - Blasphemous Rumours - 8,310
154. Depeche Mode - Stripped - 8,171
171. Depeche Mode - Never Let Me Down Again - 8,100
172. Depeche Mode - Everything Counts - 8,087
173. Depeche Mode - People Are People - 8,087
205. Depeche Mode - Black Celebration - 7,993

510. Depeche Mode - Shake the Disease

7.6

The Records - 7,5
Depeche Mode - 9

'Black Celebration' staat ónder 'People Are People'? Onnavolgbaar stemgedrag hier.
Als ik 'Black Celebration' nu een 8,5 geef en 'People Are People' een 6,5, neem je ze dan nog mee in de berekeningen? Dat zou wellicht precies genoeg moeten zijn voor een betere rangschikking.

Afijn, 'Shake The Disease' krijgt een 7,8

Even het gemiddelde opschroeven: 10

EvilDrSmith schreef:
'Black Celebration' staat ónder 'People Are People'? Onnavolgbaar stemgedrag hier.
Als ik 'Black Celebration' nu een 8,5 geef en 'People Are People' een 6,5, neem je ze dan nog mee in de berekeningen?

Ja.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:11 uur

geplaatst: vandaag om 00:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.