Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 1 februari 2022, 21:00 uur
Depeche Mode scoort achten. Ook Shake the Disease vormt hierop geen uitzondering. De gemiddelde score wordt 7,938 met een 229e plaats in het klassement.
The Jesus and Mary Chain, de Schotse band rondom de broertjes Jim en William Reid, baarde opzien met hun debuut LP Psychocandy. Ze creëerden een soort gitaarmuur van ruis en feedback, die gedurende de gehele song werd volgehouden. Later werd deze sound verder uitgediept door bands als My Bloody Valentine, Slowdive en Ride. Terwijl The Jesus and Mary Chain juist de omgekeerde weg bewandelde. Hun muziek ging traditioneler klinken, maar niet noodzakelijkerwijs beter. Toch bleven ze nog goede kwaliteit uitbrengen, zoals deze single uit 1987.
511. The Jesus and Mary Chain - April Skies
The Jesus and Mary Chain, de Schotse band rondom de broertjes Jim en William Reid, baarde opzien met hun debuut LP Psychocandy. Ze creëerden een soort gitaarmuur van ruis en feedback, die gedurende de gehele song werd volgehouden. Later werd deze sound verder uitgediept door bands als My Bloody Valentine, Slowdive en Ride. Terwijl The Jesus and Mary Chain juist de omgekeerde weg bewandelde. Hun muziek ging traditioneler klinken, maar niet noodzakelijkerwijs beter. Toch bleven ze nog goede kwaliteit uitbrengen, zoals deze single uit 1987.
511. The Jesus and Mary Chain - April Skies
3
geplaatst: 4 februari 2022, 21:20 uur
The Jesus and Mary Chain haalt een gemiddelde score van 8,007. Plaats 202 in het klassement laat zien dat je met een acht niet eens de top 200 meer haalt. Deze liefhebbers geven hoge punten, concludeer ik dan.
Pink Industry komt uit Liverpool. Ze bestonden slechts kort, van 1982 tot 1987 om precies te zijn.
Het was een van die vele darkwave/post-punk bandjes, die in deze periode actief waren. De muziek is van ons geliefde recept: donker, depressief met onheilspellende klanken. Ik ben benieuwd naar jullie oordeel.
Let ook eens op de heerlijke openingszinnen:
Oh! What I wouldn't give to feel your presence here
There's my Smith's tapes you never wanted to hear
Throw them away, Morrissey in a bin
If it would bring you back again
Smiths fans, eat your heart out !
512. Pink industry - What I Wouldn't Give
Pink Industry komt uit Liverpool. Ze bestonden slechts kort, van 1982 tot 1987 om precies te zijn.
Het was een van die vele darkwave/post-punk bandjes, die in deze periode actief waren. De muziek is van ons geliefde recept: donker, depressief met onheilspellende klanken. Ik ben benieuwd naar jullie oordeel.
Let ook eens op de heerlijke openingszinnen:
Oh! What I wouldn't give to feel your presence here
There's my Smith's tapes you never wanted to hear
Throw them away, Morrissey in a bin
If it would bring you back again
Smiths fans, eat your heart out !
512. Pink industry - What I Wouldn't Give
0
geplaatst: 8 februari 2022, 19:02 uur
Nooit van deze band gehoord. De sound is aardig, alleen mis ik in dit nummer de variatie, een wending of zo.
7,2
7,2
1
geplaatst: 8 februari 2022, 23:34 uur
The Jesus and Mary Chain: 7 (de B-kant 'Kill Surf City', een feedbackpastiche op de Beach Boyssound, is een stuk leuker)
Het mij eveneens onbekende Pink Industry bevalt me zelfs iets beter dan deze ietwat flauwe van TJ&MC door de eigenaardige, ongrijpbare sfeer, al heeft Chameleon Day wel een punt: 7,3 (plus bonuspunten voor de geniale songtekst
)
Het mij eveneens onbekende Pink Industry bevalt me zelfs iets beter dan deze ietwat flauwe van TJ&MC door de eigenaardige, ongrijpbare sfeer, al heeft Chameleon Day wel een punt: 7,3 (plus bonuspunten voor de geniale songtekst
)* denotes required fields.