MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

Een kleine stap van Dead Can Dance naar Dead Kennedys. Alfabetisch gezien dan.
De stem van Jello levert bij bij mij automatisch al een dikke voldoende op, hoe ruk het nummer in theorie verder ook zal zijn. Just his voice.
Niet mijn favo nummer uit hun oeuvre, ik geef veelal de voorkeur aan hun hardcore of meer experimentele sound boven dit punky popnummer, maar toch zeker lekker.
NB: het outro staat er niet op, wel op deze link.
8

8,4

De Dead Kennedys halen een gemiddelde op van 8,062 voor Moon over Marin en staan daarmee op een 193e plaats. Opmerkelijk is wel, dat ze met deze track meer punten halen dan met Holiday in Cambodia.

Hier hoeven niet alleen maar harde punk songs, donkere synthesizers en nerveuze popliedjes langs te komen. Soms moet je ook de tijd nemen voor kleine introspectieve muziek. Daarom vandaag deze song van Brian Eno. Overigens geen bescheiden persoonlijkheid. Deze man weet precies wat hij wil. Denk maar eens aan zijn clashes met Bryan Ferry tijdens zijn Roxy Music jaren. Maar ook aan zijn stevige controle over top bands als producer van vele albums.

530. Brian Eno - By This River

Dead Kennedys 7.5
Brian Eno 7.5

Ingetogen feeërieke contemplatie. Jammer van de fade out, had wel wat langer mogen meanderen.

7,5

EDIT: ik word op mijn wenken bediend, want deze verdienstelijk klinkende, instrumentale coverversie duurt acht minuten.

Dead Can Dance 8
Dead Kennedys 7
Brian Eno 7.5

8,4

De kalme song van Brian Eno haalt een gemiddelde score van 7,385 en daarmee een 393e plaats in het tussenklassement. Toch maar iets stevigers in het vervolg.

Vorige week stierf Arno Hintjens. Toch wel de belichaming van de Belgische Rock 'n Roll. Arno was een grote meneer bij onze Zuiderburen. Niet voor niets was het koning Filip zelf, die een lofrede over hem uitsprak. Hintjens was geen begenadigd zanger in de klassieke zin van het woord, maar had een volstrekt unieke stijl.
Ongeëvenaard en niet te imiteren. Hij leek de woorden spontaan te verzinnen en bediende zich van een soort brabbeltaaltje, een combinatie van Frans, (West)-Vlaams en Engels. Op advies van koosknook plaats ik vandaag met veel plezier Putain Putain als hommage.

531. TC Matic - Putain Putain

8,8

7.5

7,5

6,6

Gast
geplaatst: vandaag om 17:43 uur

geplaatst: vandaag om 17:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.