MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

dix
EvilDrSmith schreef:

Het bleek trouwens Haarlem te zijn, geen Amsterdam. Minor detail.

Totdat je er dood gevonden wordt

8,3

Television bleef lang staan op een gemiddelde van ruim boven de acht, maar tegen het eind kakten de gegeven punten behoorlijk in. Uiteindelijk behaalt See No Evil een score van 7,987 en een gedeelde 215e plaats.

Het wordt weer tijd voor een flinke portie zwartgalligheid. Dat kun je wel aan het Australische duo Lisa Gerrard en Brendan Perry overlaten. Dead Can Dance maakt muziek, waarmee dode geesten worden opgewekt. Loop 's nachts over straat en zet dan een nummer van deze band op je koptelefoon. Ik durf te wedden, dat je dan toch wat sneller naar huis stapt. Hier is het openingsnummer van een van hun meest gevierde albums, Within the Realm of a Dying Sun. Prachtige titel trouwens.

528. Dead Can Dance - Anywhere Out of the World

Rodajc schreef:
Loop 's nachts over straat en zet dan een nummer van deze band op je koptelefoon. Ik durf te wedden, dat je dan toch wat sneller naar huis stapt.

Nee hoor, ik blijf stil staan of ga op een bankje in het park zitten, kijk naar de maan, als die er hangt, haal diep adem en geniet intens van het moment.

Face your darkest fears...

https://www.musicmeter.nl/images/cover/4000/4286.jpg

...and subdue them.

9,8

dix
Ik ben altijd de spelbreker op DCD feestjes

7

8,5

Volgende week wordt de apotheose van de festivalroes na vier lange dagen op het Tilburgse Roadburn vast vervolmaakt met DCD's optreden in Tivoli. De programmering op Roadburn is precies op mijn wenken gemaakt, want als het goed is kan ik Lingua Ignota helemaal zien om daarna linea recta naar Utrecht te sjezen. Perfecte 'support act' in een andere stad. Wat...een... concertweek. Nu al!
Zou helemaal retecool zijn als Brendan dit nummer nog eens gaat zingen ook. Is toch het op twee na mooiste nummer van het album. Of het op vier na? Of is het gewoon het beste nummer? Nee, dat net niet. Maar de negenenhalven en tienen doen nauwelijks voor elkaar onder.

9,7

Volgens mijn herinnering zat het nummer in 2019 in de setlist in Tivoli. Maar weet het niet meer zeker..

5.5

528. Dead Can Dance - Anywhere Out of the World: 7,5
527. Television - See No Evil: 6,5

528. Dead Can Dance - Anywhere Out of the World: 10!
Tja, wat valt hierover te zeggen!

527. Television - See No Evil: 8,5
Ook deze mag er zijn.

Chameleon Day schreef:
Volgens mijn herinnering zat het nummer in 2019 in de setlist in Tivoli. Maar weet het niet meer zeker..
Ik heb even op setlist.fm gespiekt en inderdaad: DCD opende er zelfs mee. In 2012 - toen ik ze voor het laatst zag - was het toch vooral nieuw werk. De verleiding werd vervolgens toch te groot en ik heb nu gegluurd naar hun huidige setlist. En als wordt dit nummer niet gespeeld (wel begrijpelijk als ze het de vorige tour al gespeeld hebben), de setlist is om van te smullen!

8,5 Television
9,0 Dead Can Dance

8,5

Heb ze in 2013 gezien en in mijn herinnering deden ze inderdaad toen ook vooral nieuw werk. Was alsnog erg sterk dus viel niet eens tegen.

8,2

Dead Can Dance heeft hier een grote schare fans, die allemaal dikke vette punten geven. Maar niet iedereen is even enthousiast. Daarom blijft het gemiddelde voor Anywhere Out of The World steken op 8,244. Ze staan daarmee op een voorlopige 138e plaats.

De Dead Kennedys uit San Francisco behoren tot de grondleggers van de Hardcore Punk. Deze muziek is behoorlijk harder en gemener dan de Classic Punk van The Clash en de Sex Pistols. Het hilarische gekrijs van zanger Jello Biafra en het no-nonsense gitaarspel van gitarist East Bay Ray vormen de ruggengraat van deze band. Ze zijn ook zeer (links) geëngageerd. Zo blijken ze in deze track milieu activisten avant la lettre te zijn. Jello Biafra zingt over dode vissen die het strand van Marin Bay bedekken, vanwege vervuilende olietankers en pijpleidingen.

529. Dead Kennedys - Moon over Marin

7,7

9.2

dix
Dead Candy's?

7,3

Gast
geplaatst: vandaag om 19:16 uur

geplaatst: vandaag om 19:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.