MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Voor een dergelijk onbekend nummer doet At Long Last het sensationeel goed met 8,533. Het levert Swell een voorlopige 75e positie in het klassement op. Een mooie hommage aan David Freel.

The Smiths scoren in alle lijstjes hoge punten. Dus ook hier. Ze kwamen al 5x voorbij. Een overzicht:
9 The Smiths What Difference Does It Make? 9,025
11 The Smiths How Soon Is Now? 8,989
15 The Smiths Bigmouth Strikes Again 8,975
27 The Smiths This Charming Man 8,892
53 The Smiths Hand in Glove 8,700

We missen nog hun grote eyecatcher, die in alle alternative lijstjes minimaal in de top drie staat.
Laat ik die dan maar gewoon een keertje plaatsen. Gaat deze track voor de eerste plaats in ons klassement?

533. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out

7,5

9.2

dix
7,8

10 blijft een ongekende flater van RT dit niet als single te releasen destijds.

Ik open dit draadje en al scrollend naar boven sterft het van de negens en tienen. Nou nou, wat voor superklassieker en legendarische band zal het zijn?
Ik ben benieuwd!
Het is... het is....
Djiezus, het is The Smiths. The most overrated band in the history of indie music. Anticlimaxje hoor.
Al heb ik Morrissey wel eens zeikeriger horen jeremiëren en valt me dit nummer nog niet eens tegen.
Maar nauwelijks mijn achternaam waardig.

Nee, wat mij betreft dus zeker niet.
7.

Heerlijk tegendraadse mening, zeg het ze EvilDrSmith!!

EvilDrSmith schreef:
The most overrated band in the history of indie music. Anticlimaxje hoor.
Al heb ik Morrissey wel eens zeikeriger horen jeremiëren...

Voor groot deel best eens met je mening. Het stemgeluid van Morrissey roept ook bij mij vaak sterke gevoelens van jeuk op. Het gitaarwerk van de inspirator van bovenstaande user is daarentegen wel erg fijn. En dit nummer is toch wel erg goed, hoezeer heer M ook jankt.

Chameleon Day schreef:
Voor groot deel best eens met je mening. Het stemgeluid van Morrissey roept ook bij mij vaak sterke gevoelens van jeuk op. Het gitaarwerk van de inspirator van bovenstaande user is daarentegen wel erg fijn. En dit nummer is toch wel erg goed, hoezeer heer M ook jankt.
Nouja zeg, inderdaad, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan.
Best opvallend dat jij dit nummer dan "afscheept" met een achtje, Johnny Marr, en een, ik noem maar een willekeurig groepje, de Sugababes een 10 geeft. Je bent in ieder geval lekker onvoorspelbaar.
Met een andere zanger had dit nummer bij mij wel een 8 kunnen scoren. En bij een écht hele goede zanger misschien nog wel hoger...

Shell 8,5
Smiths 8,8

9,2

There is a light that never goes out vormde geen moment een bedreiging voor de eerste plaats van Atmosphere. Dat kwam door een klein aantal Smith haters. De score van 8,735 is echter zeer goed.
Daarmee staan de heren op een 51e plaats.

De Britse band Bauhaus vernoemde zich naar een stroming uit de van oorsprong Duitse architectuur, die bekend stond om zijn koele en zakelijke stijl. Dat zou je ook van de muziek van deze groep kunnen zeggen. Koele, donkere, soms minimalistische klanken zonder franje. Luister maar eens naar hun bekendste song, Bela Lugosi's Dead. Deze track scoorde hier lichtelijk teleurstellend met een gemiddelde van 8,025.
Ze gelden overigens als grondleggers van de Gothic Rock met een invloed, die we met een gerust hart gigantisch mogen noemen. Hier is het titelnummer van hun eerste album.

534. Bauhaus - In the Flat Field

9,5

Dit is fijn! Vind het album verder niet zo heel sterk. Wel mooi artwork.

6,5

dix
Rodajc schreef:
Dat kwam door een klein aantal Smith haters.
Niemand gaf lager dan een 7

Hier valt in ieder geval niks aan te haten, alleen maar om van te houden. Alles wat Morrissey ontbeert en tekortschiet, dat heeft Peter Murphy. En meer.

Intens, urgent, bezeten, prachtig!

9,2

7

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 17:12 uur

geplaatst: vandaag om 17:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.