MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

Misschien wel het favoriete non-Kate Bushnummer aller tijden van GoodLadySmith.
Als die Ivo Watts-Russell nu Lisa Gerrard had gestrikt voor dit nummer, dan had ik haar enthousiasme nog beter begrepen.
Evenzogoed zingt Elizabeth natuurlijk ook bijzonder fraai met haar kenmerkende stijl.

8,3

EvilDrSmith schreef:
Als die Ivo Watts-Russell nu Lisa Gerrard had gestrikt voor dit nummer, dan had ik haar enthousiasme nog beter begrepen.

Gerrard zingt (?) al op het meest mystieke nummer van dit album, Waves Becomes Wings. Mijn favoriete Gerrard nummer.

10

Mooi voorbeeld van een cover die het origineel overtreft

Replacements : 9
This Mortal Coil : 10

Replacements 7
This Mortal Coil 9

Rodajc, tijd voor een nieuwe? Is dit topic alleen aan jou of mogen ook anderen bijdragen plaatsen?

There's enough in stock...

Premonition schreef:
Rodajc, tijd voor een nieuwe? Is dit topic alleen aan jou of mogen ook anderen bijdragen plaatsen?

stuur mij een berichtje met je bijdrage, dan zal ik deze zeker plaatsen, mits al niet eerder geweest en enigszins passend binnen het topic

This Mortal Coil een 9,4

ik plaats vanavond een nieuwe.

Song to the Siren haalt een erg hoog gemiddelde. 8,806 levert This Mortal Coil een 36e plek op in de voorlopige tussenstand. Mooi, een aangename verrassing, wat mij betreft.

Was David Byrne eigenlijk de eerste rock-muzikant, die Afrikaanse ritmes binnen de rock muziek introduceerde? Ik weet het niet, maar dat deze New Wave eind jaren '70 insloeg als een bom staat buiten kijf. I Zimbra staat op het album Fear of Music en is de eerste song, waarop Talking Heads hun Afrikaanse trucje toepasten. Op een album later, het meesterlijke Remain in Light, werd deze sound verder geperfectioneerd. I Zimbra is overigens gebaseerd op een Dadaïstisch gedicht van de Duitse dichter Hugo Ball en werd onlangs gebruikt als openings song van de laatste Spider-Man film.

542. Talking Heads - I Zimbra

7

dix
7,5

8,2

I Zimbra komt niet uit boven de acht punten gemiddeld, hetgeen uitzonderlijk genoemd mag worden voor een song van de Talking Heads. 7,936 is goed voor een 248e plaats.

Die vroege nummers van New Order vind ik behoorlijk tof. Het samenspel van bassist Peter Hook en gitarist Bernard Sumner klinkt meesterlijk. Vaak nog beter dan in hun tijd bij Joy Division, maar dat is persoonlijke smaak. De zang van Sumner vind ik nooit om over naar huis te schrijven. Maar ja, was Curtis dan zo'n goede zanger? Op de verzamelaar Substance uit 1987 staan een aantal prachtige songs. Vooral de obscure b-sides kunnen aangenaam verrassen. Zoals deze.

543. New Order - Everything's Gone Green

10 ♥

Gast
geplaatst: vandaag om 22:13 uur

geplaatst: vandaag om 22:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.