MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
8,5

Rodajc schreef:
gitarist David Sumner

Wie is dat?

dix
9,5

dix
Johnny Marr schreef:
te laag cijfer

Niet zo goed bezig

dix schreef:
(quote)

Niet zo goed bezig

Ik hoor flarden Blue Monday, wat jij? Lijkt wel een demo ofzo. Ik ben nog mild met m'n 7, vind ik.

dix
Ik hoor flarden Joy Division, raak na een halve minuut in staat van hypnose door de synths en geef na afloop een

10

9.3

dix schreef:
Ik hoor flarden Joy Division, raak na een halve minuut in staat van hypnose door de synths en geef na afloop een

10

Je eerdere 9,5 heb je herroepen? Ik zou die 10 nu maar laten staan

dix
Dat is wat hypnose vermag

edit: je zit zelf ook keurig tussen de 9,5 en 10 in zie ik

Zeker erg Blue Mondayerig, maar wat gejaagder en minder gepolijst. Wel wat aan de (iets te) minimale, repetitieve kant, maar bevalt toch prima. Al geraak ik niet in een hypnosestaat.

8

New Order 9,5
Talking Drums 6,8

New Order behaalt met Everything’s Gone Green een topscore. Deze voorloper van Blue Monday scoort bijna net zo hoog; 8,721om 8,744. Een voorlopige 54e plaats. Blue Monday staat 48e.

Greg Sage is een legende. Misschien wel de meest onbekende, die nog onder ons is. Hij was de frontman van punkband Wipers uit Portland. Vraag Eddie Vedder, wie zijn grote voorbeeld is. Hij noemt Greg Sage. Curt Cobain en Chris Cornell zouden hetzelfde antwoord hebben gegeven. Kortom, zonder Wipers geen grunge. Sage laat zo af en toe nog wat van zich horen, maar is in wezen verdwenen in de anonimiteit. Maar gelukkig leeft zijn muziek voort.

544. Wipers - No Fair

dix
10

En ik verwacht er nog wel een paar

Niet van mij. Te veel emo gebrul. Heb dan ook niks met grunge. Gitaarwerk is best lekker, dat geef ik toe.

7,3

dix schreef:
10

En ik verwacht er nog wel een paar

Komtie hoor

10

Gast
geplaatst: vandaag om 04:47 uur

geplaatst: vandaag om 04:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.