MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

Wipers doet het goed met een gemiddelde van 8,171. Een 166e plaats. No Fair is hun hoogst genoteerde track tot nu toe.

Siouxsie Sioux, de hogepriesteres van de post-punk, werd geboren als Susan Janet Ballion. Haar artiesten naam is simpelweg een verbastering van haar beide roepnamen Suzy en Sue. Dat zij een klik zou hebben met de bekende Amerikaanse Indianenstam is, in elk geval door haar, nooit bevestigd. Haar begeleidingsband The Banshees is vernoemd naar een horrorfilm uit 1970 met Vincent Price, The Cry of the Banshees. De muziek van deze band zit dit forum als gegoten.

545. Siouxsie and the Banshees - Israel

dix
En dat is de derde op een rij, ik doe mijn nick eer aan

10

9 voor Suus & co.

8.5

8,5

7,6

Qua sound dik in orde, maar beetje eentonig. En ik blijf moeite hebben met het stemgeluid van de frontvrouwe.

8.7

6,5

Rodajc is op vakantie?

Premonition schreef:
Rodajc is op vakantie?

Nee, ik heb iets langer gewacht, omdat de punten niet erg hard binnen stroomden. Vandaag een nieuwe.

8,3

Met 8,376 haalt Siouxsie toch wel een mooi gemiddelde. Ze valt daarmee net buiten de top 100. (110)

De Ramones staan niet bekend om hun politiek engagement. Integendeel zelfs. Hun liedjes gaan over meisjes en high schools. Maar in 1985 ergerde tekstschrijver Joey Ramone zich kapot. De toenmalige Amerikaanse president Ronald Reagan bezocht het Duitse oorlogskerkhof Bitburg als verzoening voor WO II. Maar ja, op dat kerkhof liggen ook SS-ers begraven. Dat was tegen het zere been van Joey, die van Joodse afkomst is. Vandaar deze woedende aanklacht. Bonzo is overigens een chimpansee, die ooit samen met Reagan in een film speelde.

546. Ramones - Bonzo Goes to Bitburg

9,5

Dank voor de tekstanalyse, nooit geweten en/of bij stilgestaan.
Blijft evenzogoed niet mijn favoriete Ramonesnummer. Zelfs een van de mindere nummers van een van hun minste albums.

6

dix
Zou Joey het hebben mogen meemaken dat Trump president werd, dan had dat een driedubbelalbum vol maatschappijkritiek opgeleverd.

8

8.1

Gast
geplaatst: vandaag om 06:19 uur

geplaatst: vandaag om 06:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.