Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 26 augustus 2022, 00:23 uur
The Clash haalt het bij niet van the Sex Pistols, dan hoor ik meer energie bij de jonge Damned
7
7
0
geplaatst: 29 augustus 2022, 18:56 uur
“ White Riot “ haalt een zeer behoorlijk gemiddelde van 8,200. Opvallend genoeg is dat precies evenveel als de score voor “ The Guns of Brixton “. (Totdat johan de witt nog snel een score plaatste van 7,7
Het gemiddelde is nu 8,164. Dat levert een 171e plek op in het klassement)
Prefab Sprout begon eind jaren zeventig als New Wave band. Opgericht door de broertjes Martin en Paddy McAloon, was het vooral de laatste die de muzikale lijnen uitzette. Hij stuurde de band na een paar weinig succesvolle jaren al snel de pop geörienteerde kant op. De band ging clean en sophisticated klinken. Ik geef toe, dit forum past de rauwe en rafelige rand veel beter. Maar Prefab Sprout is gewoon een goede band.
Bovendien deed “ When Love Breaks Down “ het hier eerder erg goed met 8,204. Dus waarom niet?
152. Prefab Sprout - Johnny Johnny
Het gemiddelde is nu 8,164. Dat levert een 171e plek op in het klassement)Prefab Sprout begon eind jaren zeventig als New Wave band. Opgericht door de broertjes Martin en Paddy McAloon, was het vooral de laatste die de muzikale lijnen uitzette. Hij stuurde de band na een paar weinig succesvolle jaren al snel de pop geörienteerde kant op. De band ging clean en sophisticated klinken. Ik geef toe, dit forum past de rauwe en rafelige rand veel beter. Maar Prefab Sprout is gewoon een goede band.
Bovendien deed “ When Love Breaks Down “ het hier eerder erg goed met 8,204. Dus waarom niet?
152. Prefab Sprout - Johnny Johnny
0
geplaatst: 29 augustus 2022, 21:45 uur
Meer Northern Soul dan postpunk/new wave, maar wel acceptabel
8
8
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 08:15 uur
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 17:26 uur
Tjemig, wat een torenhoge cijfers. Zó enthousiast ben ik nu ook weer niet.
Wel milder dan destijds, een heel stuk zelfs, want als puber vond ik deze band ver-schrik-ke-lijk:
Prefab Spruitjeslucht, nog stinkender dan de Style Council.
Nummer staat trouwens niet op het album 'Steven McQueen' zie ik nu. Dat is ook raar en stom.
7,5
Wel milder dan destijds, een heel stuk zelfs, want als puber vond ik deze band ver-schrik-ke-lijk:
Prefab Spruitjeslucht, nog stinkender dan de Style Council.
Nummer staat trouwens niet op het album 'Steven McQueen' zie ik nu. Dat is ook raar en stom.
7,5
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 21:30 uur
EvilDrSmith schreef:
Bij mij wel hoor, onder de titel Goodbye Lucille #1.
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 21:42 uur
dix schreef:
Bij mij wel hoor, onder de titel Goodbye Lucille #1.
Really? Dan ben ik héél benieuwd welke versie jij hebt, want ik zat Discogs nog een beetje door te scrollen, maar op elke versie die ik tegenkwam - ook de US persing die 'Two Heels Good' heet - staat na Goodbye Lucille #1 het nummer Hallelujah (geen cover van Cohen).Bij mij wel hoor, onder de titel Goodbye Lucille #1.
0
geplaatst: 30 augustus 2022, 21:46 uur
EvilDrSmith schreef:
... maar op elke versie die ik tegenkwam - ook de US persing die 'Two Heels Good' heet - staat na Goodbye Lucille #1 het nummer Hallelujah
... maar op elke versie die ik tegenkwam - ook de US persing die 'Two Heels Good' heet - staat na Goodbye Lucille #1 het nummer Hallelujah
* Zucht *

1
geplaatst: 30 augustus 2022, 21:53 uur
dix schreef:
* Zucht *
Oh, ik moest 'onder' figuurlijk nemen en niet letterlijk. 't Kwartje is gevallen hoor. * Zucht *

0
geplaatst: 3 september 2022, 21:43 uur
Misschien eens iets van deze vergeten postpunk band uit Wormer?
1
geplaatst: 3 september 2022, 22:28 uur
Misschien leuk om een rondje Nederwave, Ultra etc te doen? Zie dit topic waar reptile71 (waar hang je eigenlijk uit?) de nodige energie in heeft gestoken: Nederwave, Ultra, etc. (new wave en post-punk in Nederland).
* denotes required fields.