MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Even wat inhalen, zat op andere golflengte

Suicide: 9
Joy Division : 10
Swans: 9
The Clash: 8
Prefab Sprout:8,5

Prima voorstel om eens wat Nederwave bij de horens te gaan pakken. Ik heb nog vier nummers liggen. Daarna zal ik eens gaan grasduinen in de hierboven aangedragen lijsten.

Prefab Sprout 8,9

Prefab Sprout schoot als een komeet uit de startblokken. Leek zelfs enige tijd op koers voor een top drie positie. Uiteindelijk kwamen de lagere punten dan toch op gang, waardoor het gemiddelde op 8,200 uitkomt. Plaats 161 in het klassement.

Het meest donkere album van Depeche Mode is ongetwijfeld ‘Black Celebration’.
‘ Songs of Faith and Devotion ‘ komt overigens ook in aanmerking. Van die eerste LP kwamen al eerder twee nummers voorbij. Even een klein totaaloverzichtje van de heren met score en plaats op de ranglijst.

125. Blasphemous Rumours - 8,310
170. Stripped - 8,171
189. Never Let Me Down Again - 8,100
190. Everything Counts - 8,087
215. Black Celebration - 8,025
225. People Are People - 7,988
248. Shake the Disease - 7,943

Vandaag de bekendste track van ‘ Black Celebration’, naar wij dachten.

553. Depeche Mode - A Question of Time

Het wordt tijd voor een notering in de top 100: een 10 dus.

Benieuwd naar het volgende nummer van de Nederwave band, Rodajc….

dix
De meest kritische DM fans schijnen in NL te wonen.

Ik ber er zo één.

7

Het wil niet ècht lukken met Depeche Mode binnen dit gremium van muziekliefhebbers. Alhoewel 7,900 gewoon een goede score is voor “ A Question of Time “. Wel het slechtst presterende nummer van de mannen op een 265e stek.

Nog even geen Nederwave. Eerst nog muziek uit Nieuw-Zeeland. Daar kwamen begin jaren tachtig opeens een groot aantal New Wave bandjes opzetten. Allemaal brachten ze een prettig klinkende gitaarsound mee.
Ik noem groepen als The Chills, Sneaky Feelings, The Moles en Tall Dwarfs. Mijn keuze van deze maandag is gevallen op The Bats. Een groep uit Christchurch onder leiding van Robert Scott. De band bestaat nog steeds, maar hun hoogtepunt lag toch wel in het midden van de jaren tachtig.

554. The Bats - Made Up in Blue

Beetje janglepoppende indie. Wel een okay relaxed-niets-aan-de-hand-deuntje, maar allesbehalve wereldschokkend. Vind hun ziekelijke naamgenoten Cancer Bats dan toch net ff wat pittiger.
7

Zij hebben zeker betere, maar ik heb toch echt een zwak voor The Bats;

8

Ff stemmen! Ook als het wat minder bekend is.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:45 uur

geplaatst: vandaag om 17:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.