MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

dix
Premonition schreef:
Smith is natuurlijk geen zanger.

Als The Fall een zanger binnen de gelederen had gehad, dan stonden die vijfentwintig platen niet in mijn kast.

10

6.4

In het 'albums van 1982'-spelletje van zaaf haalde het album dit weekend nog een redelijke 41e plaats. Niet dankzij mij, want het album haalde mijn Top 15 niet (noch de Top 30), maar evenzogoed vind ik het wel een toffe band. Plesant recalcitrant.

8

The Fall behaalt een gemiddelde score van 7,576, waarmee ze niet verder komen dan een 372 plaats. Dat had beter gekund. Sorry Mark.

Ik ben een liefhebber van Angelo Badalamenti, de huiscomponist van David Lynch. Zijn soundtrack van de legendarische tv-serie Twin Peaks heb ik altijd schitterend gevonden. Totdat ik pas onlangs ontdekte, dat het main theme ervan regelrecht jatwerk betreft. Daarmee zakt Angelo toch een paar procentpunten in mijn achting. Luister maar eens naar The Funeral Party. Overigens een sterke song van The Cure. Dat wel.

572. The Cure - The Funeral Party

10+

Wel nooit de connectie met Twin Peaks gelegd, tho.

5,5

‘All Cats Are Grey’ zou een 9,5 geweest zijn. Dit is over the top melodramatisch.

6.7

Ben zeker geen uitgesproken fan van The Cure, eerder een uitgesproken hekel aan Smiths zang, maar dit vind ik erg fraai.
8

dix
Nou vooruit, ik ben ook mild

8

Chameleon Day schreef:
‘All Cats Are Grey’ zou een 9,5 geweest zijn. Dit is over the top melodramatisch.

Met de tweede zin, zeker eens. Other Voices is mijn favoriet van Faith.

Premonition schreef:
Other Voices is mijn favoriet van Faith.

‘Other Voices’ zou van mij een 10 krijgen. Geweldig loom baswerk. Behoort tot de beste postpunk baslijnen die ik ken.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:51 uur

geplaatst: vandaag om 03:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.