MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Zijn zwarte puntschoenen een wezenskenmerk van het genre?….ik had ze niet, droeg brooks….was een atypische

5.9

Chameleon Day schreef:
Zijn zwarte puntschoenen een wezenskenmerk van het genre?….ik had ze niet, droeg brooks….was een atypische

In 1980/81 droeg ik Adidas Stan Smith. Toevallig nu ook weer hip. De puntschoenen kwamen pas in 1983…

The Sound 7
King Crimson 6,5

King Crimson deed het niet eens zo slecht, totdat op het eind nog een aantal onvoldoendes binnen stroomden. Daardoor komt het gemiddelde niet verder dan een magere 7,279 op een gedeelde 447e plaats.

Joe Jackson en Elvis Costello worden door de muziek historici gerekend tot de New Wave. Ze heten dan Angry Young Men. De eerste drie albums van Joe mag je absoluut New Wave noemen. Met het album Night and Day ging hij meer een Jazz Pop achtige richting op. Laat ik dat nou net Jackson’s beste werkje vinden. Daarom een song van dat album. New Wave of niet. Anyone Cares?

570. Joe Jackson - Steppin’ Out

Geen groot fan van Joe, al heb ik toch een stuk of tien platen van hem. Ik moet er een beetje voor in the mood zijn. Op dit moment ben ik dat... een beetje.
7,2

dix
Ik ben wel een groot fan van Joe, maar dit is mij te melig

6,5

The Sound: 8,5
King Crimson : 8
Joe Jackson: 6

7.7

8
Maar niets new wavig aan natuurlijk…

6
ik geeft toch de voorkeur aan zijn eerste drie platen.

Joe Jackson bevalt niet onverdeeld, gezien de uiteenlopende waarderingen. Steppin’ Out komt terecht op een 418e plaats met een gemiddelde score van 7,394.

Vandaag maak ik ruimte voor de Bad Boy van de post-punk, Mark E. Smith. Hij is de voorman van The Fall, anders gezegd de enige constante factor van de band. Hij is een nogal merkwaardige man, maar juist daarom uiterst fascinerend. Een alcoholische mensenhater, die met bijtende teksten tegen allerlei heilige huisjes aan trapt. Hij heeft het vooral gemunt op de muziekindustrie. Zo heeft hij een enorme hekel aan al die over het paard getilde, zichzelf overschattende, maar uiterst middelmatige hitjesmakers.
“ This Is the Home of the Vain, Hey there Fuckface! “ laat hij weten in mijn keuze van deze maandag.

571. The Fall - The Classical

Nooit de fascinatie van Peel voor The Fall begrepen, het rammelt muzikaal mij teveel en Smith is natuurlijk geen zanger.

6

Gast
geplaatst: vandaag om 00:44 uur

geplaatst: vandaag om 00:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.