Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 2 augustus 2023, 22:25 uur
De gemiddelde score voor Our Lips Are Sealed valt met 7,127 tegen. The Go-Go’s komen daarmee niet verder dan een gedeelde 514e plaats in het klassement. Daarmee lijkt hun gebrek aan populariteit in Nederland te worden bevestigd.
Nu we toch bezig zijn met All-Girl bands, volgt vandaag een All-German versie, Xmal Deutschland. Deze groep werd in 1980 opgericht te Hamburg. Al na een jaartje of twee was het voorbij met het dames -clubje. De drumster werd namelijk vervangen door een drummer. Xmal Deutschland veroverde een cult-status in het post-punk wereldje en verdiende daarme een contract bij het gerenommeerde Londonse underground-label 4AD. Hun muziek lijkt nogal op Siouxsie and The Banshees. Dat mag uit mijn mond als compliment worden beschouwd. Hier is hun bekendste en wellicht beste nummer.
592. Xmal Deutschland - Incubus Succubus II
Nu we toch bezig zijn met All-Girl bands, volgt vandaag een All-German versie, Xmal Deutschland. Deze groep werd in 1980 opgericht te Hamburg. Al na een jaartje of twee was het voorbij met het dames -clubje. De drumster werd namelijk vervangen door een drummer. Xmal Deutschland veroverde een cult-status in het post-punk wereldje en verdiende daarme een contract bij het gerenommeerde Londonse underground-label 4AD. Hun muziek lijkt nogal op Siouxsie and The Banshees. Dat mag uit mijn mond als compliment worden beschouwd. Hier is hun bekendste en wellicht beste nummer.
592. Xmal Deutschland - Incubus Succubus II
0
geplaatst: 3 augustus 2023, 17:11 uur
Rodajc schreef:
Al na een jaartje of twee was het voorbij met het dames -clubje. De drumster werd namelijk vervangen door een drummer.
Al na een jaartje of twee was het voorbij met het dames -clubje. De drumster werd namelijk vervangen door een drummer.
Je bent in de war met de bassist, die was er eerst en daarna kwam idd ook nog een mannelijke drummer.
0
geplaatst: 3 augustus 2023, 17:15 uur
7
Is mij net wat te Teutoons donker. Grappig is dat zangeres Huwe ooit zei in een interview, dat ze totdat het journaille hun daarmee confronteerden, nog nooit gehoord hadden van Siouxsie and the Banshees.
Natürlich.....
Is mij net wat te Teutoons donker. Grappig is dat zangeres Huwe ooit zei in een interview, dat ze totdat het journaille hun daarmee confronteerden, nog nooit gehoord hadden van Siouxsie and the Banshees.
Natürlich.....
0
geplaatst: 6 augustus 2023, 21:50 uur
0
geplaatst: 11 augustus 2023, 02:42 uur
Oh, ik dacht even dat we naar de bánd Incubus Succubus gingen luisteren. Misschien een idee voor de volgende keer?
Dit bevalt me trouwens prima, Bansheewannabee of nie'.
7,9
Dit bevalt me trouwens prima, Bansheewannabee of nie'.
7,9
0
geplaatst: 20 augustus 2023, 00:46 uur
Een k*t week achter de rug, dus toe aan wat donker spul. Ik denk aan: Section 25 - ‘New Horizons’ of wat van Wire, bijvoorbeeld ‘A Touching Display’. Hoe dan ook, zin in wat nieuws, mag ook wat romantisch zalvends zijn, een SLaGje bijv….of Durutti Column.
0
geplaatst: 22 augustus 2023, 10:35 uur
Een draak van een videoclip natuurlijk, maar best een sfeervol nummer, vooral muzikaal.
7,6
7,6
0
geplaatst: 22 augustus 2023, 14:21 uur
Ik vind de zang er wel heel erg dik(doenerig), pathetisch en gemaakt opliggen.
Doet afbreuk aan de verder aangename sfeer.
6,3
Toch even wat meer geluisterd van deze band en van datzelfde album bevallen me andere nummers als Come Inside en zeker de geweldige bonustrack Seduction (!!!) veel beter. Gelukkig ook de zang, of zou het een kwestie van leren waarderen zijn?
Doet afbreuk aan de verder aangename sfeer.
6,3
Toch even wat meer geluisterd van deze band en van datzelfde album bevallen me andere nummers als Come Inside en zeker de geweldige bonustrack Seduction (!!!) veel beter. Gelukkig ook de zang, of zou het een kwestie van leren waarderen zijn?
* denotes required fields.