MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1970meter

zoeken in:

Prachtig ned-talig werk...maar ik zie het zo en zo kun je het mss ook vinden ...het is meer dan een semi-religieuze tekst ,het is een gedachte van zomaar een herkenbaar iemand uit het dagelijks leven die wanhopig in de kerk komt en alles wat hij zegt of denkt ,zegt hij niet tegen zichzelf maar de clou is juist... tegen God, dus daarom zijn de laatste woorden ...ik kwam haast tot een gebed (het was ongemerkt juist een gebed)
Ik hou niet zo van ned-talig, maar er zijn uitzonderingen,waaronder deze hele mooie Mijn Gebed
Tekst en Muziek...10

3 (heb er niks mee en vind het ook gewoon niet mooi)

Even bijgeluisterd. Mijn Gebed viel veel beter dan eerdere keren, maar een voldoende zit er nog niet in.

7,0 / Santana - Evil Ways
6,5 / Simon and Garfunkel - Bridge over troubled water
5,5 / The Cats - Marian
8,0 / Shocking blue - Mighty Joe
6,0 / Peter Maffay - Du
6,0 / John Mayal - Room to move
5,5 / Pink Floyd - The Nile Song
7,0 / Syd Barrett - Terrapin
8,0 / Creedence Clearwater Revival - Who'll Stop The Rain
4,5 / Creedence Clearwater Revival - Travelin band
8,5 / Sly and the Family Stone - Thank you (falettinme be mice elf agin)
4,5 / D.C. Lewis - Mijn gebed

Sly and the Family Stone - Thank you (falettinme be mice elf agin) 7,2

D.C. Lewis - Mijn gebed 1,0
m.a.w. Hoe krijg je iemand zo snel mogelijk de kerk uit!

wibro schreef:

D.C. Lewis - Mijn gebed 1,0
m.a.w. Hoe krijg je iemand zo snel mogelijk de kerk uit!

In ieder geval voor het zingen zou ik zeggen.

Nog 3 minuten, Rudi S

Rudi S schreef:
(quote)

In ieder geval voor het zingen zou ik zeggen.

DC Lewis nestelt zich tussen Pink Floyd en Syd Barret in met een 5,988 uit 17 stemmen.
Een na laatste dus.
Nederlandstalig werk eindigt dus niet altijd als laatste, maar wees gerust, het jaar is nog niet om.

Ik blijf nog even rond de kerk hangen, dat ligt uiteraard aan 1970 want er komen op religieus gebied aardig wat nummertjes voorbij. Van de volgende zanger dacht ik vroeger dat hij zong: "never been a singer, I never sing". Maar dat kwam door mijn matige kennis van het Engels, een jeugdzonde van mij.

Deze zanger is niet hervormd, niet katholiek. Hij is Jood en kwam nooit in kerk, maar zag op TV wel een gospel zanger aan het werk. Dat kan ik ook dacht hij en schreef binnen 15 minuten de muziek.

Vreemd misschien maar Norman hield van vreemde onderwerpen. Hij had eerder in 1966 ook al de "the Eggplant That Ate Chicago" gemaakt. Zijn allereerste hit onder de vreemde naam "Dr. West's Medicine Show And Junk Band". Het waren dit soort vreemde namen die the Beatles inspireerden tot Sgt. Pepper's lonely heart club band.

Spirit in the sky kwam al uit in 1969, zo rond kerstmis, zoals dat hoort bij Jezus. Want daar gaat deze plaat over. Maar hij sloeg pas echt aan zo'n 50 jaar geleden toen we al een tijdje in 1970 zaten. Toen kwam Norman bij ons de Nederlandse tipparade binnen.

Uiteindelijk eindigde hij op plek 1 in Australie, Duitsland, Ierland en Engeland. En een plek in de top 5 in Nederland, Belgie en de Verenigde Staten.
En later ook nog plek 341 in de Rolling Stone lijst aller tijden, plek 101 in de lijst van de jaren 70 van Steve Crawford (die komt nog wel vaker voorbij dit jaar), etc. etc.

Maar de allerbeste plek is hoog in de lucht want als je dood gaat dan ga je naar vriend Jezus.
Norman stelt dat al heel lang uit, hij treedt nog altijd op. Met beiden voeten op aarde ondersteunt door een wandelstok.

Norman Greenbaum - Spirit in the sky
genre psychedelische rock

Aparte combi ,psychedelische sound met gospelbackings
Maar wel mooi....9.5

Mijn inhaal slagje:

Edison Lighthouse - Love Grows (Where My Rosemary Goes): 7
Van Morrison - Moondance: 8
Van Morrison - Into the Mystic: 9
Santana - Evil Ways: 8
Simon & Garfunkel - Bridge over Troubled Water: 9
The Cats - Marian: 8
Shocking Blue - Mighty Joe: 6
Peter Maffay - Du: 7
John Mayall: Room to Move: 8
Pink Floyd - The Nile Song: 8
Syd Barrett - Terrapin: 6
Creedence Clearwater Revival - Who'll Stop the Rain: 8
Creedence Clearwater Revival - Travelin' Band: 6
Sly & The Family Stone - Thank You (Falettinme Be Mice Elf Again): 7
D.C. Lewis - Mijn Gebed: 2
Norman Greenbaum - Spirit in the Sky: 8

D.C. Lewis - Mijn Gebed: 4,5
Norman Greenbaum - Spirit in the Sky: 9

Gast
geplaatst: vandaag om 18:49 uur

geplaatst: vandaag om 18:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.