Muziek / Muziekgames / 1970meter
zoeken in:
0
geplaatst: 26 februari 2020, 22:58 uur
De volgende keer kom ik met de tussenstand. Momenteel zit ik vanwege griep aan een citroen en aan een pijnstiller poeder. Ik hoop daarmee snel weer beter te zijn.
In 1970 kreeg je veel instant poeders op de markt. Daarmee kon je in nog snellere tijd iets gemakkelijk vlot op tafel krijgen. Koffie, pudding, soep voor alles was er een poedertje dat met water of melk erbij de smaak gaf van iets dat normaal een langere bereiding vergt. Soms kan dat ook heel erg tegenvallen.
Instant Karma werd ook heel snel gemaakt. Het is hier zelfs de allereerste single die in 1970 zelf werd opgenomen.
Binnen een periode van tien dagen was dit nummer klaar in de winkel, waardoor het een van de snelst uitgebrachte nummers in de popmuziekgeschiedenis is.
Lennon/Ono with The Plastic Ono Band - Instant Karma! (We All Shine On)
Genre Pop Rock
In 1970 kreeg je veel instant poeders op de markt. Daarmee kon je in nog snellere tijd iets gemakkelijk vlot op tafel krijgen. Koffie, pudding, soep voor alles was er een poedertje dat met water of melk erbij de smaak gaf van iets dat normaal een langere bereiding vergt. Soms kan dat ook heel erg tegenvallen.
Instant Karma werd ook heel snel gemaakt. Het is hier zelfs de allereerste single die in 1970 zelf werd opgenomen.
Binnen een periode van tien dagen was dit nummer klaar in de winkel, waardoor het een van de snelst uitgebrachte nummers in de popmuziekgeschiedenis is.
Lennon/Ono with The Plastic Ono Band - Instant Karma! (We All Shine On)
Genre Pop Rock
0
geplaatst: 29 februari 2020, 22:47 uur
Bill was geen stemmentrekker, wat dat betreft staat hij onderaan maar qua waardering scoort hij een zesde plek. Lennon / Ono staan op de achtste plaats.
1 Creedence Clearwater Revival - Who'll Stop The Rain - 8,411 (19 stemmen)
2 Simon and Garfunkel - Bridge over troubled water - 8,274 (25 stemmen)
3 Norman Greenbaum - Spirit in the sky8,062 (17 stemmen)
4 Moondance - Van Morrison - 7,864 (22 stemmen)
5 Into the mystic - Van Morrison - 7,700 (22 stemmen)
6 Bill Fay - Bill Fay - 7,585 (13 stemmen)
7 Sly and the Family Stone - Thank you (falettinme be mice elf agin) - 7,506 (18 stemmen)
8 Lennon/Ono With The Plastic Ono Band - Instant Karma! - 7,474 (17 stemmen)
9 John Mayall - Room to move - 7,450 (16 stemmen)
10 Santana - Evil Ways - 7,352 (22 stemmen)
11 Creedence Clearwater Revival - Travellin band' - 7,258 (19 stemmen)
12 Shocking Blue - Mighty Joe - 7,255 (22 stemmen)
13 Peter Maffay - Du - 6,936 (22 stemmen)
14 Aphrodites child - It's five o'clock6,900 (15 stemmen)
15 Edison Lighthouse - Love Grows (Where My Rosemary Goes) - 6,743 (22 stemmen)
16 The Cats - Marian - 6,714 (22 stemmen)
17 Pink Floyd - Nile song - 6,117 (18 stemmen)
18 Syd Barrett - Terrapin - 5,906 (17 stemmen)
19 DC Lewis - Mijn gebed - 5,700 (19 stemmen)
1 Creedence Clearwater Revival - Who'll Stop The Rain - 8,411 (19 stemmen)
2 Simon and Garfunkel - Bridge over troubled water - 8,274 (25 stemmen)
3 Norman Greenbaum - Spirit in the sky8,062 (17 stemmen)
4 Moondance - Van Morrison - 7,864 (22 stemmen)
5 Into the mystic - Van Morrison - 7,700 (22 stemmen)
6 Bill Fay - Bill Fay - 7,585 (13 stemmen)
7 Sly and the Family Stone - Thank you (falettinme be mice elf agin) - 7,506 (18 stemmen)
8 Lennon/Ono With The Plastic Ono Band - Instant Karma! - 7,474 (17 stemmen)
9 John Mayall - Room to move - 7,450 (16 stemmen)
10 Santana - Evil Ways - 7,352 (22 stemmen)
11 Creedence Clearwater Revival - Travellin band' - 7,258 (19 stemmen)
12 Shocking Blue - Mighty Joe - 7,255 (22 stemmen)
13 Peter Maffay - Du - 6,936 (22 stemmen)
14 Aphrodites child - It's five o'clock6,900 (15 stemmen)
15 Edison Lighthouse - Love Grows (Where My Rosemary Goes) - 6,743 (22 stemmen)
16 The Cats - Marian - 6,714 (22 stemmen)
17 Pink Floyd - Nile song - 6,117 (18 stemmen)
18 Syd Barrett - Terrapin - 5,906 (17 stemmen)
19 DC Lewis - Mijn gebed - 5,700 (19 stemmen)
1
geplaatst: 29 februari 2020, 23:37 uur
We lopen achter op schema dus vandaag twee nummers.
We beginnen met een nummer dat opgenomen is in oktober 1969, op LP verscheen in november 1969 maar op single in februari 1970.
Dit nummer lijkt ook weer een preek vanaf de kansel, denk aan hen die buiten in de kou aan armoede en honger lijden.
Een nummer van Rare Bird wat in de koudere noordelijke landen waaronder Nederland niet direct tot enorme sympathie leidde. We gingen voor de cover van Steve Rowland & The Family Dogg met Albert Hammond in de gelederen.
In de warmere zuidelijke landen scoorden ze beter. In Frankrijk en in Italië haalden ze de eerste plaats van de hitlijsten.
Rare bird - Sympathy
Genre Progressive Rock
Dan een keuze die ik van AbleMable mocht ontvangen. Een nummer dat al op single in 1969 verscheen maar aangezien ze in februari 1970 haar toppositie in de Amerikaanse top 100 haalde, krijgt ze toch hier haar kans.
Fancy komt dan weer uit het warmere zuidelijke deel van de Verenigde Staten. Ook hier moeten we medeleven hebben met hen die aan armoede lijden. Maar als arm meisje heb je met bepaalde schaarse middelen altijd nog een keuze om daaraan te ontsnappen.
En als je moet kiezen tussen sympathie of luxe dan weet je het wel. Zeker als je Fancy heet.
Bobbie Gentry - Fancy
Genre Country soul
We beginnen met een nummer dat opgenomen is in oktober 1969, op LP verscheen in november 1969 maar op single in februari 1970.
Dit nummer lijkt ook weer een preek vanaf de kansel, denk aan hen die buiten in de kou aan armoede en honger lijden.
Een nummer van Rare Bird wat in de koudere noordelijke landen waaronder Nederland niet direct tot enorme sympathie leidde. We gingen voor de cover van Steve Rowland & The Family Dogg met Albert Hammond in de gelederen.
In de warmere zuidelijke landen scoorden ze beter. In Frankrijk en in Italië haalden ze de eerste plaats van de hitlijsten.
Rare bird - Sympathy
Genre Progressive Rock
Dan een keuze die ik van AbleMable mocht ontvangen. Een nummer dat al op single in 1969 verscheen maar aangezien ze in februari 1970 haar toppositie in de Amerikaanse top 100 haalde, krijgt ze toch hier haar kans.
Fancy komt dan weer uit het warmere zuidelijke deel van de Verenigde Staten. Ook hier moeten we medeleven hebben met hen die aan armoede lijden. Maar als arm meisje heb je met bepaalde schaarse middelen altijd nog een keuze om daaraan te ontsnappen.
En als je moet kiezen tussen sympathie of luxe dan weet je het wel. Zeker als je Fancy heet.
Bobbie Gentry - Fancy
Genre Country soul
1
geplaatst: 1 maart 2020, 05:01 uur
Rare Bird - Sympathy - 6,3 ( ik prefereer de versie van Family Dogg meer)
Marzipaintree, bedankt voor het plaatsen van een van mij all time favorite's, en dat gezegd hebbende,
Bobbie Gentry - Fancy - 10+
Marzipaintree, bedankt voor het plaatsen van een van mij all time favorite's, en dat gezegd hebbende,
Bobbie Gentry - Fancy - 10+
0
geplaatst: 1 maart 2020, 11:29 uur
Rare Bird - Sympathy : 8 (maar Family Dogg inderdaad beter)
Bobbie Gentry - Fancy : 7,5
Bobbie Gentry - Fancy : 7,5
* denotes required fields.