MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Musicmeters Tip Van De Week: Lejla - O Ljubavi

zoeken in:
En interessant was het zeker! Mooie tip van ome Arthur, ik kan nog eens gaan stemmen hier:

7,8

8 prachtplaat, net als alles van mountain goats

9,6 hartverscheurend mooie plaat

Een aantal hartverscheurende nummers inderdaad, ik kreeg tweemaal kippenvel bij deze herbeluistering. Het was alweer een paar jaar terug dat ik deze in zijn geheel had gehoord.

8,2

Ja, erg mooi. De teksten zijn aangrijpend door het zware thema, maar evengoed krachtig, ontroerend, menselijk en hoopvol (de afsluiter). De muziek is ogenschijnlijk eenvoudig, maar voert me wel mee en het draagt juist bij aan het persoonlijke en openhartige karakter van het album. De zanger (John Darnielle) heeft een bijzondere stem, ik houd er wel van.

8,2

Pfoeh, het slotnummer van deze plaat van The Mountain Goats weerklinkt hier nu, ik word er wederom stil van..

Een plaat waar ik graag nog wat dieper in wil duiken, een score zit er niet meteen in. Dit is echt zo'n album dat ik een aantal keer indringend moet beluisteren, teksten er lekker bij, verder niets aan m'n hoofd, misschien een lekker kopje thee of chocola (hier ben ik weer) binnen handbereik.

Dat dit een pracht van een tip is, was al wel duidelijk zeker, ArthurDZ?

Het verbaasd me altijd nog wel een klein beetje hoe veel mensen hier de Mountain Goats niet lijken te kennen, het leek me toch altijd wel een vrij gevestigde naam... In mijn boekje dus

5
Heb er helaas weinig mee.
Wel een emotioneel concept en goede teksten, dat wel.

Ik vind de teksten dan weer het minste van het album. Die zijn me allemaal wat te letterlijk. Muzikaal fijn, maar voor mij is de zang datgene wat The Mountain Goats zo tof maakt. Heel fijn om naar te luisteren.

7,7.

Ik wil geen cijfer geven op basis van twee keer luisteren, maar ik heb wel Up the Wolves en Pale Green Things aan mijn playlist toegevoegd.

MuMe tip van de week - Google Spreadsheets - docs.google.com

- 19/02: Johnny Marr
- 26/02: Choconas
- 05/03: AOVV
- 12/03: Barney Rubble
- 19/03: Jordi
- 26/03: iemand74
- 02/04: Koenr
- 09/04: aerobag
- 16/04: madmadder
- 23/04: Gretz
- 30/04: Poek

Barney Rubble schreef:
5
Heb er helaas weinig mee.
Wel een emotioneel concept en goede teksten, dat wel.

Oh jammer, de Barneygoats zijn al uit elkaar Maar leuk dat je het geprobeerd hebt!

En inderdaad, dan is het nu aan de enige echtige Sjonnieeeee Marrrrrr

Oh, ik ben aan de beurt, leuk! Ik ben onlangs in een Twin Peaks-coma geschoten dus het mag jullie niet verwonderen dat ik iets uit die wereld voor jullie klaar heb staan. Ik heb gekozen voor Julee Cruise - The Voice of Love (1993) als tip van de week. De minder gekende opvolger van de klassieker Julee Cruise - Floating into the Night (1989). Ik heb dit album in december voor het eerst beluisterd en het viel me meteen op dat deze niet heel veel moet onderdoen voor z'n bekende oudere zus. Er staat niet echt een hitsingle of bekende albumtrack op ofzo, of het moet Questions in a World of Blue zijn die in de Twin Peaks-film zat.

Ook "Kool Kat Walk" zat in een Lynch-film blijkbaar, namelijk Wild At Heart die ik nog altijd eens moet bekijken samen met nog talloze andere films van de man. Ik heb 'm ook aangeduid als één van m'n fave tracks samen met de twee laatste nummers, maar dit is gewoon een heel sterk en sfeervol album in z'n geheel die jullie zeker eens moeten beluisteren. Vandaar!

https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3054.jpg?cb=1572658604

Dinsdagavond om 21u CSL? En maandag, woensdag, donderdag en vrijdag ook? madmadder let je op trouwens?

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Leuk, ik wist niet dat ze een oudere zus had. Ik doe mee dinsdag.

O man, wat is deze gewoon weer heerlijk zeg. Nu alweer voor de derde keer vanavond.

Niet vergeten: vanavond vanaf 20u30 inloop - tip vd week! Start rond 21u15-21u30.

Mocht dit niet passen voor de meesten: morgenavond kan ook voor mij.

Kunnen ook gewoon 2x toch? Schuimbekkend mooi album, nietwaar?

jordidj1 schreef:
Kunnen ook gewoon 2x toch? Schuimbekkend mooi album, nietwaar?

Ja idd, zat ook al te denken. Morgenavond gewoon nog eens.

We gaan weldra los in de beatroom. Be there or be vierkant.

Beetje saai bij vlagen. Ik geef het 3 sterren.

Niet heel consistent, maar als het mooi is, is het meteen erg mooi. Een voorzichtige 7 van mijn kant.

Een 6. Het zet een bijzondere sfeer neer, dat is het grote pluspunt. Maar ik mis ook wel iets: wat substantie, een eigen gezicht. Tot aan de ijle stem en weinigzeggende teksten klinkt het wat anoniem. Maar de sfeer, die zit goed. Waarschijnlijk goeie filmmuziek.

Nou ik ga gewoon voor een 8,1 hoor.

8,2 zelfs hier. Vnv nog eens CSL, mads?

Heb plannen om te videobellen met een vriendin en ons kennende duurt dat eeuwen dus kan beter een andere keer. Sowieso lijkt nog een keer een Twin Peaks / Lynchavond me ook een heerlijk idee.

MuMe tip van de week - Google Spreadsheets - docs.google.com

- 26/02: Choconas
- 05/03: AOVV
- 12/03: Barney Rubble
- 19/03: Jordi
- 26/03: iemand74
- 02/04: Koenr
- 09/04: aerobag
- 16/04: madmadder
- 23/04: Gretz
- 30/04: Poek

Dank voor de herinnering, ik was het niet vergeten. Ik had tot gisteravond echter mijn volle aandacht voor de Jordy's. Dit weekend kom ik met een nieuwe tip, waarschijnlijk morgen.

Choconas schreef:
Ik had tot gisteravond echter mijn volle aandacht voor de Jordy's.

Had je ook nog wat aandacht voor mah girl Julee, Me Julee?

Johnny Marr schreef:
(quote)

Had je ook nog wat aandacht voor mah girl Julee, Me Julee?

Nee, dat wordt op z'n vroegst ook dit weekend. Dankzij de Jordy's heb ik echter wel geluisterd naar je vorige tip, Atavist. Wat een bruut metaalgeweld is dat, zeg, enorm veel plezier aan beleefd!

Gast
geplaatst: vandaag om 14:38 uur

geplaatst: vandaag om 14:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.