Muziek / Muziekgames / Musicmeters Tip Van De Week: Lejla - O Ljubavi
zoeken in:
0
geplaatst: 21 april 2021, 12:03 uur
Don Cappuccino schreef:
Ik sla vanavond over. Het is de laatste dag dat de optredens van het online Roadburn Redux-festival online staan, dus daar maak ik graag nog gebruik van.
Ik sla vanavond over. Het is de laatste dag dat de optredens van het online Roadburn Redux-festival online staan, dus daar maak ik graag nog gebruik van.
Jammer dat dit niet online blijft staan, heb maar de helft kunnen zien van Ascension.

1
geplaatst: 21 april 2021, 19:49 uur
Johnny Marr schreef:
Jammer dat dit niet online blijft staan, heb maar de helft kunnen zien van Ascension.
Hopelijk zet de band (Regarde les Hommes Tomber) hem zelf online, het was te goed opgenomen en gefilmd om eenmalig te laten zien.
0
geplaatst: 26 april 2021, 21:38 uur
Organiseer morgenavond anders een Fela-avondje? jordidj1 weet wel waar het over gaat.
0
geplaatst: 26 april 2021, 22:03 uur
0
geplaatst: 27 april 2021, 16:08 uur
De vraag van de dag is natuurlijk: gaan er, ondanks dat er geen Tip van de Week is, toch nog deuntjes gedraaid worden op BeatSense vanavond?
1
geplaatst: 27 april 2021, 16:09 uur
Don Cappuccino schreef:
De vraag van de dag is natuurlijk: gaan er, ondanks dat er geen Tip van de Week is, toch nog deuntjes gedraaid worden op BeatSense vanavond?
JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJA.
1
geplaatst: 27 april 2021, 17:32 uur
Don Cappuccino schreef:
Ja, tuurlijk man. F8ck Koningsdag, jeetje, zijn mensen corona vergeten ofzo?
3
geplaatst: 28 april 2021, 01:45 uur
Ik heb ondertussen van de gelegenheid gebruik gemaakt om weer wat in te halen. Ik ben nog altijd erg blij met dit initiatief, er kwamen weer erg fijne tips voorbij waar ik normaal misschien niet zo snel naar zou luisteren.
Willie Colón - The Hustler (1968): 7,2
Ik begrijp heel goed waarom de Puerto Ricaanse gemeenschap hier weg van was: deze New York salsa is ontzettend aanstekelijk en nodigt je nadrukkelijk uit om te gaan dansen. Het is onmogelijk om hierbij stil te blijven zitten. Fijne plaat van Willie Colón (met Hector Lavoe op zang), die mij met name doet denken aan de Cubaanse muziek die ik ken. Vooral het titelnummer van The Hustler vind ik een waar pareltje.
Yapoos - Yapoos Keikaku (1987): 7,4
Deze plaat uit Japan vind ik ontzettend intrigerend, weerbarstige indierock uit de tijd dat dat nog geen indierock heette. Bij het openingsnummer moest ik meteen denken aan de Sugacubes (de IJslandse band waarin Björk furore maakte), maar ook Rip Rig + Panic (met een piepjonge Neneh Cherry) is nooit ver weg. Naarmate de plaat vordert, dringen zich nog weer andere referenties aan me op, van Roxy Music tot Sisters of Mercy, maar dat laat onverlet dat Yapoos hier een uiterst eigen geluid laat horen. Een beetje vreemd en raadselachtig is het allemaal wel, maar tegelijkertijd altijd boeiend en vaak ook nog zeer aanstekelijk. Het is duidelijk een product van de jaren '80, inclusief de kenmerkende blikkerige drums, maar dat heeft voor mij altijd wel een zekere charme. Verder is Jun Togawa de belangrijkste troef van de band, niet zozeer vanwege haar grote zangtalent, maar omdat zij het album draagt met haar veelzijdige voordracht. ロリータ108号 (Lolita No. 108) is uiteindelijk mijn favoriete nummer op het album, een waanzinnig lekker popnummer met zeer pakkende refreinen. Ik heb zo'n vermoeden dat Ariel Pink hier ook goed naar geluisterd heeft. Het is dat het album niet op Spotify staat, anders had ik deze Lolita meteen toegevoegd aan mijn favorieten.
Dadawah - Peace and Love (1974): 7
Tot nog toe was ik geen grote liefhebber van (Jamaicaanse) reggae, maar de Nyahbinghi reggae-stijl die Dadawah hier kennelijk brengt, bevalt me verrassend goed. Ik durf zelfs wel te stellen dat dit één van de fijnste reggae-albums is die ik tot nog toe gehoord heb. Ik kan er nog niet helemaal de vinger op leggen waarom ik deze zo fijn vind, maar wat zeker helpt is de kalme, rustgevende sfeer en de niet geringe lengte van de vier nummers.
Willie Colón - The Hustler (1968): 7,2
Ik begrijp heel goed waarom de Puerto Ricaanse gemeenschap hier weg van was: deze New York salsa is ontzettend aanstekelijk en nodigt je nadrukkelijk uit om te gaan dansen. Het is onmogelijk om hierbij stil te blijven zitten. Fijne plaat van Willie Colón (met Hector Lavoe op zang), die mij met name doet denken aan de Cubaanse muziek die ik ken. Vooral het titelnummer van The Hustler vind ik een waar pareltje.
Yapoos - Yapoos Keikaku (1987): 7,4
Deze plaat uit Japan vind ik ontzettend intrigerend, weerbarstige indierock uit de tijd dat dat nog geen indierock heette. Bij het openingsnummer moest ik meteen denken aan de Sugacubes (de IJslandse band waarin Björk furore maakte), maar ook Rip Rig + Panic (met een piepjonge Neneh Cherry) is nooit ver weg. Naarmate de plaat vordert, dringen zich nog weer andere referenties aan me op, van Roxy Music tot Sisters of Mercy, maar dat laat onverlet dat Yapoos hier een uiterst eigen geluid laat horen. Een beetje vreemd en raadselachtig is het allemaal wel, maar tegelijkertijd altijd boeiend en vaak ook nog zeer aanstekelijk. Het is duidelijk een product van de jaren '80, inclusief de kenmerkende blikkerige drums, maar dat heeft voor mij altijd wel een zekere charme. Verder is Jun Togawa de belangrijkste troef van de band, niet zozeer vanwege haar grote zangtalent, maar omdat zij het album draagt met haar veelzijdige voordracht. ロリータ108号 (Lolita No. 108) is uiteindelijk mijn favoriete nummer op het album, een waanzinnig lekker popnummer met zeer pakkende refreinen. Ik heb zo'n vermoeden dat Ariel Pink hier ook goed naar geluisterd heeft. Het is dat het album niet op Spotify staat, anders had ik deze Lolita meteen toegevoegd aan mijn favorieten.
Dadawah - Peace and Love (1974): 7
Tot nog toe was ik geen grote liefhebber van (Jamaicaanse) reggae, maar de Nyahbinghi reggae-stijl die Dadawah hier kennelijk brengt, bevalt me verrassend goed. Ik durf zelfs wel te stellen dat dit één van de fijnste reggae-albums is die ik tot nog toe gehoord heb. Ik kan er nog niet helemaal de vinger op leggen waarom ik deze zo fijn vind, maar wat zeker helpt is de kalme, rustgevende sfeer en de niet geringe lengte van de vier nummers.
1
geplaatst: 28 april 2021, 11:15 uur
Season of da Siccness vond ik trouwens vrij dope, maar wel iets te lang. Er waren wel een paar kapot harde uitschieters: Rest In Piss, Return of da Baby en Locc 2 da Brain zijn echt gruwelijk hard en bloeddorstig geniaal. Jammer dat het album zo lang doorgaat, het is net geen drag op het einde maar scheelt niet veel. Wel een heel leuke tip, bedankt madmadder! Ik stem voorlopig niet, eerst nog eens luisteren.
0
geplaatst: 30 april 2021, 12:00 uur
En deze week?
- 30/04: Poek
- 07/05: Choconas
- 14/05: Johnny Marr
- 21/05: AOVV
- 28/05: ArthurDZ
- 04/06: Titmeister
- 11/06: jordidj1
- 18/06: iemand74
- 30/04: Poek
- 07/05: Choconas
- 14/05: Johnny Marr
- 21/05: AOVV
- 28/05: ArthurDZ
- 04/06: Titmeister
- 11/06: jordidj1
- 18/06: iemand74
0
geplaatst: 30 april 2021, 13:43 uur
Eerst Gretz nog, volgens mij. De rest schuift dan een weekje op. 

0
geplaatst: 30 april 2021, 15:01 uur
Die heeft z'n kans gehad toch? Tegen dat hij hier iets gepost heeft, is de coronacrisis voorbij. Dat duurt nog jaren man.
0
geplaatst: 30 april 2021, 15:22 uur
3
geplaatst: 30 april 2021, 15:29 uur
Ik zal vanavond iets posten! Het is iets met verschillende zangeressen.
3
geplaatst: 30 april 2021, 20:08 uur
Over drie weken presenteer ik Greatest Hits of This Mortal Coil/The Hope Blister. Dus moet ik de albums opnieuw gaan beluisteren (lang geleden) en jullie ook, is de bedoeling. Dus meteen maar het nuttige met het aangename verenigen (of zo) en één van de albums album van de week maken! En dan wel het minst populaire album van TMC op de site, This Mortal Coil - Filigree & Shadow (1986) Ook het enige van de drie albums zonder nummer in de MuMeLadder.
Voor wie This Mortal Coil niet (goed) kent: het is een project van de platenbaas van 4AD waarin hij allemaal nummers (waaronder diverse covers) laat uitvoeren door artiesten uit zijn stal. Veel strijkers, veel vrouwenstemmen (geen met Aziatische roots helaas, zover ik weet). Wel een androgyne Nederlandse artiest die op 4AD heel andere muziek maakte dan de hit waarvan hij bekend is. En natuurlijk een typische 4AD-hoes.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3809.jpg
Voor wie This Mortal Coil niet (goed) kent: het is een project van de platenbaas van 4AD waarin hij allemaal nummers (waaronder diverse covers) laat uitvoeren door artiesten uit zijn stal. Veel strijkers, veel vrouwenstemmen (geen met Aziatische roots helaas, zover ik weet). Wel een androgyne Nederlandse artiest die op 4AD heel andere muziek maakte dan de hit waarvan hij bekend is. En natuurlijk een typische 4AD-hoes.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3809.jpg
0
geplaatst: 30 april 2021, 21:57 uur
Jaaaa zin in. Ik ken alleen It'll End in Tears maar dat is een ijzersterk album. Deze is wel ziek lang zie ik, ben benieuwd of het me zo lang kan boeien.
0
geplaatst: 1 mei 2021, 00:26 uur
Inderdaad wat aan de lange kant. Ik kan wel posten wat de beste kant is, maar dan moet ik eerst zelf weer gaan luisteren 
Die staat er trouwens ook op!

vigil schreef:
Strength of Strings is mijn favoriet.
Strength of Strings is mijn favoriet.
Die staat er trouwens ook op!
0
geplaatst: 2 mei 2021, 18:57 uur
Wil brajoapau Casartelli cosmic kid of Soledad This Mortal Coil - Filigree & Shadow in de titel van het topic zetten? Alvast bedankt!
* denotes required fields.