Muziek / Muziekgames / Musicmeters Tip Van De Week: Lejla - O Ljubavi
zoeken in:
1
geplaatst: 8 mei 2020, 22:35 uur
Toevallig vorige maand al kennis gemaakt, dus een diepte luisterbeurt kom op het juiste moment
1
Poa
geplaatst: 8 mei 2020, 22:55 uur
Geweldig album is dat inderdaad, mooi dat hij (nog) meer aandacht krijgt 
8,2

8,2
0
geplaatst: 9 mei 2020, 13:23 uur
De eerste luisterbeurt viel mij een beetje tegen. Op basis van de omschrijving - en Koen zijn vaak goede muzieksmaak - had ik hier meer van verwacht/ gehoopt. Hopelijk valt het kwartje komende week nog.
0
geplaatst: 9 mei 2020, 14:32 uur
Jammer, Edgar. Ze kunnen niet allemaal raak zijn natuurlijk, maar wie weet valt het kwartje nog inderdaad.
Al zou ik jou misschien ook eerder platen van Jorge Ben of Tom Zé aanraden dan deze.
Al zou ik jou misschien ook eerder platen van Jorge Ben of Tom Zé aanraden dan deze.
0
geplaatst: 9 mei 2020, 16:08 uur
Bij mij valt het beter mee dan verwacht. Ik hou wel van de diversiteit en de levensvreugde hierop. De wat meer swingende, uitgelaten nummers zijn dan ook mijn favorieten. De rustige nummers zijn dan weer de minste. Beetje gemengde gevoelens dus, maar desalniettemin wel passend bij het mooie weer en het geeft ook een positieve vibe. 6.9
1
geplaatst: 9 mei 2020, 17:04 uur
Heerlijke muziek, zeker met dit weer. Precies waar ik nog naar op zoek was dus ik heb m'n zomerplaatje van 2020 mss al te pakken.
Een 8 na de eerste luisterbeurt.
Muito obrigado
Een 8 na de eerste luisterbeurt.
Muito obrigado
1
geplaatst: 9 mei 2020, 18:08 uur
Os Novos Baianos - Acabou Chorare > foot-tapping music 
Acabou Chorare + Besta é Tu bevallen het meest bij de eerste beluistering.

Acabou Chorare + Besta é Tu bevallen het meest bij de eerste beluistering.
2
geplaatst: 10 mei 2020, 23:18 uur
Fijne plaat hoor!
7,9
Nog een 7,2 voor de plaat van vorige week.
7,9
Nog een 7,2 voor de plaat van vorige week.
3
geplaatst: 10 mei 2020, 23:44 uur
0
geplaatst: 11 mei 2020, 10:27 uur
Ik had dit album afgelopen zaterdag opstaan tijdens het zonnen! Geweldig album, die swingende ritmes combineert met emotie. Beoordeling volgt!
1
geplaatst: 11 mei 2020, 10:31 uur
Na afloop maar eens het tweede deel van Ascension tot ons nemen?
1
geplaatst: 11 mei 2020, 22:22 uur
Was weer een leuke luistersessie!
Het album bevalt me met de luisterbeurt beter, al denk ik niet dat het ooit een echte favoriet wordt. Het album is een mix van de stijlen wat het energiek en fris maakt. Tegelijk zit hier voor mij de valkuil, want op sommige momenten springt het wel erg van de hak op de tak.
De eerste twee tracks bevallen me het best. Daarna kabbelt het allemaal wat en dreig ik mijn interesse te verliezen. Het Beatlesque gitaartje in Acabou Chorare (nummer 5) is dan een fijn opveer moment. Over fijne opveer momenten gesproken, A Menina Dança is er ook zo één. Een energieke vrolijke song die de zomer de Beatsense inknalt. Het volgende nummer (Besta é Tu) vind ik dan juist weer de minste van allemaal. Het klinkt generiek en gelikt, en dat voor een album uit begin jaren '70. Na deze kleine stinker dobberen we rustig richting het einde van Acabou Chorare.
Leuk album om mee kennisgemaakt te hebben. Ik ga hem absoluut nog weleens draaien want als achtergrond bij een zomerse luiermiddag is dit een fijne plaatje!
6,7 (favorieten: Brasil Pandeiro, Preta Pretinha & A Menina Dança)
Het album bevalt me met de luisterbeurt beter, al denk ik niet dat het ooit een echte favoriet wordt. Het album is een mix van de stijlen wat het energiek en fris maakt. Tegelijk zit hier voor mij de valkuil, want op sommige momenten springt het wel erg van de hak op de tak.
De eerste twee tracks bevallen me het best. Daarna kabbelt het allemaal wat en dreig ik mijn interesse te verliezen. Het Beatlesque gitaartje in Acabou Chorare (nummer 5) is dan een fijn opveer moment. Over fijne opveer momenten gesproken, A Menina Dança is er ook zo één. Een energieke vrolijke song die de zomer de Beatsense inknalt. Het volgende nummer (Besta é Tu) vind ik dan juist weer de minste van allemaal. Het klinkt generiek en gelikt, en dat voor een album uit begin jaren '70. Na deze kleine stinker dobberen we rustig richting het einde van Acabou Chorare.
Leuk album om mee kennisgemaakt te hebben. Ik ga hem absoluut nog weleens draaien want als achtergrond bij een zomerse luiermiddag is dit een fijne plaatje!
6,7 (favorieten: Brasil Pandeiro, Preta Pretinha & A Menina Dança)
1
geplaatst: 12 mei 2020, 19:42 uur
Dit zomerse schemerplaatje bevalt me langs de ene kant wel, langs de andere kant weet ik niet of dit potentie heeft om uit te groeien tot een blijvertje. Toch een kleine 4 sterren en het voordeel van de twijfel, dat vertaalt zich hier in een score van 7.6
1
geplaatst: 13 mei 2020, 16:00 uur
6,8
Tof plaatje! Leukste nummers: Mistério Do Planeta en Besta é Tu.
Tof plaatje! Leukste nummers: Mistério Do Planeta en Besta é Tu.
1
geplaatst: 14 mei 2020, 14:05 uur
De sfeer op het album is in ieder geval lekker vrolijk, en het swingt ook wel fijn. Vooral geschikt op lekker zonnige warme dagen als je lekker aan het relaxen bent. Het weer van deze week, en mijn (standaard vinex wijk straat) uitzicht helpen ook niet echt bij de beleving van de muziek denk ik. Ook moet ik bekennen dat het Portugees mij toch iets minder bevalt dan het Spaans. Ik houd het voor nu dan op een 6,5 (3,5*). Ik zal het komende zomer weer eens een kans geven.
1
geplaatst: 14 mei 2020, 14:49 uur
Ook een 3,5 van mijn kant. Fijne, opvallend frisse en prettige muziek, echt feel-good-materiaal, ook al versta ik er geen donder van. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik het in de toekomst niet heel vaak meer zal draaien, ik heb te weinig tropisch bloed in mijn aderen, vrees ik...
3,5
3,5
1
geplaatst: 14 mei 2020, 15:55 uur
0
geplaatst: 14 mei 2020, 15:57 uur
Fathead schreef:
ik heb te weinig tropisch bloed in mijn aderen, vrees ik...
ik heb te weinig tropisch bloed in mijn aderen, vrees ik...
ff Sanquin bellen vragen of ze nog wat bloedplasma over hebben van een leuke Latina (of zoals u wilt Latino)

0
geplaatst: 14 mei 2020, 16:12 uur
Bedankt voor alle reacties / luistertijd.
Choconas heeft in de tussentijd ook hun discografie op de website alweer iets completer gemaakt. Goed bezig!
Choconas heeft in de tussentijd ook hun discografie op de website alweer iets completer gemaakt. Goed bezig!

1
geplaatst: 14 mei 2020, 16:35 uur
Toevallig, ook al geïnspireerd door Koen, was ik recentelijk al aan het tasten in de rijkelijk bundel der Zuid-Amerikaanse muziek. Acabou Chorare was ik op eigen houtje al op het spoor gekomen, mede dankzij de hoge waardering voor dit album op RateYourMusic. Als je filtert op Braziliaanse albums is Acabou Chorare zelfs het op één na hoogst gewaardeerde album, net achter Clube da Esquina (1972).
Waar de tijdsgenoten van Novos Baianos vooral aan het schoppen zijn tegen zo'n beetje elke politieke vorm in Brazilië, klinkt Acabou Chorare juist als een viering van de taal en cultuur. De sfeer die door de leden van Novos Baianos wordt opgegooid is positief en luchtig, maar o zo gevuld met creatieve uitspattingen. Het album kent een behoorlijke variatie aan nummers. Van een ballad gelijk aan een verfrissend briesje op een warme zomerdag, tot een bossa nova ritme waar de passie van af spat. De dynamiek tussen de vrouwelijk en mannelijk zang is ook subliem.
Het zal niet mijn favoriete Brazliaanse plaat worden, daarvoor mis ik net even dat stukje extra pit of de uitdagende speling met structuren, maar dit gaat wel een plaat zijn waar ik altijd zin in zal hebben. Zowel voor de creatieve uitspattingen als de sterke doch relaxte vibe van het album.
8
Waar de tijdsgenoten van Novos Baianos vooral aan het schoppen zijn tegen zo'n beetje elke politieke vorm in Brazilië, klinkt Acabou Chorare juist als een viering van de taal en cultuur. De sfeer die door de leden van Novos Baianos wordt opgegooid is positief en luchtig, maar o zo gevuld met creatieve uitspattingen. Het album kent een behoorlijke variatie aan nummers. Van een ballad gelijk aan een verfrissend briesje op een warme zomerdag, tot een bossa nova ritme waar de passie van af spat. De dynamiek tussen de vrouwelijk en mannelijk zang is ook subliem.
Het zal niet mijn favoriete Brazliaanse plaat worden, daarvoor mis ik net even dat stukje extra pit of de uitdagende speling met structuren, maar dit gaat wel een plaat zijn waar ik altijd zin in zal hebben. Zowel voor de creatieve uitspattingen als de sterke doch relaxte vibe van het album.
8
1
geplaatst: 14 mei 2020, 16:43 uur
Ik volg de meerderheid in dit topic. Het album luistert lekker weg en bij de uptempo-nummers veer ik wel op. De rustigere nummers zijn wel een tikkeltje saai. Ik houd het op een 7 (3,5*) voor nu.
1
geplaatst: 14 mei 2020, 18:42 uur
3,5 is in sterren uitgedrukt inderdaad.
Een nette, veilige 7, dus.
Een nette, veilige 7, dus.
0
geplaatst: 14 mei 2020, 20:13 uur
Koenr schreef:
Ik had graag nog meer albums toegevoegd, maar er zijn helaas niet voor alle albums goede albumhoezen voor handen!

* denotes required fields.