MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Musicmeters Tip Van De Week: Lejla - O Ljubavi

zoeken in:
Kuuuut, ik ben dit helemaal vergeten. Ik ben nu ook bezig met een studiedeadline, dus het gaat me niet lukken om om 9 uur te joinen. </3 Sorry iedereen, ongelooflijk slordig van me! Jullie kunnen natuurlijk alsnog CSL'en zonder mij, dan wordt jullie ook meteen mijn overmatig fanboygedrag bespaard.

Als dat niet de bedoeling is, zal het toch morgen rond 20:00 worden. Ik verwacht natuurlijk niet dat dat gebeurt, aangezien jullie natuurlijk op vanavond hadden gerekend - het is aan jullie!

Geen probleem hoi123, gisterenavond hebben we uiteindelijk gewoon 'vrij' muziek geluisterd. Vanavond ben ik er alvast weer bij om deze te CSL'en

Ik heb net onverwachts een vriend op bezoek gekregen, dus vanavond wordt hem helaas ook niet. Als mensen er nog geduld voor hebben zou ik hierbij graag morgenavond 20:00 voor het echie willen voorstellen, dan zorg ik ervoor dat ik de deur voor niemand open doe.

Morgen ben ik dan aanwezig. Heb wel weer zin om te beatsensen.

Ik hou het bij 2 beluisteringen van het album van Ichiko Aoba, vooral de eerste helft maakt veel indruk. Heerlijk om naar te luisteren vlak voor het slapen gaan.

8,4

Vanavond ben ik niet aanwezig, maar ik probeer het album tussendoor eens een draai te geven.

Vijf keer beluisterd, maar het blijft nog niet echt hangen. Ik kan wel begrijpen dat hoi123 het erg mooi vindt.
Ik vermoed dat ik het nog meer zou moeten luisteren om het echt te kunnen beoordelen, maar ik vind het wel mooi geweest. Wel lastig een cijfer geven zo. 6,8?

Maar één oplossing: vaker luisteren.

Ik zet zo de BeatSense op. Hoe doe ik een BeatSense?

edit: Werkt dit? MusicMeterCSL | BeatSense
edit2: Yes ik heb een BeatSense gedaan!

Begint over een paar minuutjes aerobag, Koenr, Edgar18, MVW, jordidj1, madmadder, VladTheImpaler, Choconas 123poetertjes AOVV en andere mensen die nog mee willen doen!

hoi123 schreef:
Maar één oplossing: vaker luisteren.

Nomineer het beste nummer voor ladder en/of trui en dan komt ie automatisch in mijn luisterluist terecht!

Hé wat leuk, deze heb ik de afgelopen weken echt veel gedraaid

Zit even zonder laptop maar ga even kijken of ik die van mama kan claimen. Is het al begonnen? x

Yes, maar als je nu aanhaakt ben je nog op tijd voor iam POD!!

Ik haak zo aan xx

Kom zo, hopelijk nog net op tijd voor Kortjakje

oh, is dit vanavond. Dan kom ik ook even buurten zo

Ik ben alvast enthousiast als een pimpelmees in een nestkastje. Prachtige tip, hoi123! Hoewel ik midden in de examenperiode zit, heb ik toch een stukje gepost op de albumpagina.

9

Ik had het album toevallig net al opgezet, net klaar. Ik heb deze week helaas wat minder tijd om het vaker te beluisteren dus mijn oordeel is misschien niet helemaal fair, maar hierbij dan.

Op de vraag of deze Japanse plaat mij beter bevalt dan het vorige Japanse album dat hier werd getipt, ja dat doet het. Ze heeft een erg mooie stem die de aandacht trekt, en gelukkig maar want muzikaal is het aardig kaaltjes. Daar zit dan ook gelijk mijn grootste minpunt, vooral het vierde nummer was moeilijk door te komen. De andere nummers vind ik allemaal vrij gelijkwaardig en in dezelfde relaxte sfeer, en liggen prima in het oor. Ik snap waarom mensen hier helemaal zen van kunnen worden.

Een 6,5 van mijn kant.

Ik open met 4*, heerlijk rustgevende en lieve folk. Valt zeker in mijn straatje en ga het album binnenkort beter doorgronden.

Ik ben nu Ichiko Aoba - 0 aan het luisteren. Leuk. Doet me erg denken aan de Franse zuchtmeisjes (in de jaren 70 heten die nog hijg- of kreunmeisjes). Zomers, sensueel en lichtvoetig! Een 7

Iets heel anders. luigifort is nog niet beschikbaar denk ik. Ben ik dan de volgende voor plaatsing?

De koptelefoon luistersessie heeft nog wat geheimen van het album prijsgegeven, in positieve en in negatieve zin. De eerste twee liedjes vind ik mooi, terwijl de twee daarna me minder doen. Dat komt vooral door de zangstem van Ichiko Aoba die ik in deze liedjes iets te schel vind. Het korte liedje daarna vind ik wel weer aardig, zeker ook omdat daar (eindelijk) wat pit in zit. Die pit zit ook in de (lange) zesde compositie. Een liedje waarvan vooral helft twee me wel aanspreekt. Bij de laatste twee liedjes moet ik moeite doen mijn concentratie erbij te houden. Dan begint de (relatief) lange speelduur zich toch te wreken.

Prettig album om zo nu en dan een los liedje van te horen, maar een uur lang "0" is me net wat te sober om te blijven boeien.

6,0

Beluisterd tijdens de CSL-sessie.
Heel intrigerende muziek. Fluisterend, stil & liefelijk.
Eigenlijk nog verdomd gevarieerd en spannend voor zo'n spaarzame plaat.

8

MVW
De eerste twee luisterbeurten had ik ongeveer dezelfde ervaring als Edgar maar na de derde luisterbeurt neig ik meer richting Barney's ervaring. Hij groeit al wel dus. Voor mij is ook de zang het hete hangijzer bij deze muziek. Zoals wel vaker bij artiesten uit het verre Oosten bedient Ichiko zich van een heel zachte, bijna kinderlijke zangvorm. Ik heb met dergelijke zangstijlen wel een beetje een haat/liefdeverhouding dus het is nog even afwachten hoe dat op de langere termijn gaat landen. Instrumentaal en qua sfeer heeft ze me wel overtuigd en ben dan ook benieuwd naar haar overige werk.

Nog wel wat te vroeg voor 4*, derhalve een:

7,4

Ik hou van uitgestrekte composities en ik hou van Japanse albums. Oftewel BINGO.

Sterke minimalistische focus op de tedere stem en gitaar, met hier en daar een sprankeltje ambient/field recordings. Prachtig in al zijn simpliciteit.
En wat Barney Rubble ook zegt, zit stiekem een stuk meer op de plaat verscholen dan de eerste luisterbeurten doen vermoeden. Luister maar is goed naar de opbouw van de verschillende nummers, met de tempowisselingen en de rijkelijke wijze waarop Ichiko met haar stemgeluid speelt.

8.3

divart schreef:
Iets heel anders. luigifort is nog niet beschikbaar denk ik. Ben ik dan de volgende voor plaatsing?

Jep!

Ik vind het een toffe plaat, zo voor in de late uurtjes. De kracht zit hem in de verholen variatie. Het intrigeert, het nodigt uit tot oplettend luisteren en het is rustgevend. Alleen een dikke maar: ik versta er geen donder van! Toch wel irritant bij een album met zang als belangrijk element.

Nochtans is dit een plaatje om te koesteren. Koester, koester...

Dikke 8 mijnerzijds!

Mijn eerste indruk was dat ik hier niet zoveel mee kon, maar hoi123's enthousiasme tijdens de beatsense-sessie werkte aanstekelijk (en zijn achtergrondinfo gaf artiest en muziek net wat meer kleur), mede hierdoor is het kwartje wel gevallen. Zeer mooie en rustgevende muziek met een melancholische ondertoon. Nick Drake gereïncarneerd als Japans meisje.

7,7

Oh, en dit is de aangepaste wachtrij, zonder luigifort, die zeker niet moet aarzelen om weer achteraan aan te sluiten! Nu al benieuwd met welke kerst-classic je ons gaat verblijden

-12/06: divart
-19/06: west
-26/06: AOVV
-03/07: Snoeperd
-10/07: VladTheImpaler
-17/07: Arrie
-24/07: Cervantes
- 31/07: Gretz
- 07/08: Barney Rubble
- 14/08: sj0n88
- 21/08- MRDammann
- 28/08: Marty McFly
- 04/09: Fathead
- 11/09: Poek
- 18/09: remcodulac
- 25/09: Grafmat
- 02/10: Edgar18
- 09/10: ArthurDZ
- 16/10: MVW
- 23/10: Aerobag
- 30/10: Koenr
- 06/11: Choconas
- 13/11: Johnny Marr
- 20/11: jordidj1
- 27/11: cosmic kid
- 04/12: Titmeister
- 11/12: DjFrankie
- 18/12:

Niet verkeerd, wel aardig, en veel mooie momenten. Maar het album is wel (veel) te lang en ik word er op den duur een beetje kriegelig van. Sorry man, maar het is niet anders. Had dit album een speelduur van een halfuurtje gehad dan was deze score waarschijnlijk een vol punt hoger, maar voor nu een:

6

Album staat hier al maanden op repeat. De ruimte en rust op de plaat, haar stemgebruik, de toepassing van field recordings, de variatie en eigenzinnigheid in haar composities; allemaal van een unieke, verstilde schoonheid.

Het is inmiddels mijn favoriete folk-plaat van de afgelopen 10 jaar. Op het niveau van Pink Moon, Sapphie en Our Endless Numbered Days.

Het helpt wel dat folk mijn favoriete genre is.

9,4

Het is volgens mij niet de bedoeling dat ik het gemiddelde nog beïnvloed door zelf mijn stem te geven, en mijn adoratie voor deze plaat is denk ik ook wel genoeg gedocumenteerd. Desalniettemin vond ik het een superleuke CSL-sessie gisteren die mijn enthousiasme voor Ichiko weer heeft aangewakkerd. Bedankt iedereen voor het meebeluisteren, ook degenen die niet bij de sessie waren. Leuk dat de Ichiko-cult er een paar nieuwe leden bij heeft gekregen, en ook leuk dat sommigen bij wie haar muziek minder beviel het alsnog hebben geprobeerd!

Wil er nog iemand stemmen, of zal ik het gemiddelde zo gaan berekenen?

Johnny Marr schreef:
Niet verkeerd, wel aardig, en veel mooie momenten. Maar het album is wel (veel) te lang en ik word er op den duur een beetje kriegelig van. Sorry man, maar het is niet anders. Had dit album een speelduur van een halfuurtje gehad dan was deze score waarschijnlijk een vol punt hoger, maar voor nu een

Ik miste ook wel een Westside Gunn feature

Gast
geplaatst: vandaag om 06:01 uur

geplaatst: vandaag om 06:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.