Muziek / Muziekgames / Musicmeters Tip Van De Week: Lejla - O Ljubavi
zoeken in:
1
geplaatst: 2 juli 2020, 18:53 uur
Lekker relaxt jazzalbum (op hier en daar wat freaky uitspattingen na) dat me wel kan bekoren. Jazz is echt zo'n genre waarin ik maar gemiddeld één keer om de zes maanden zin heb, dus of ie nog veel langs gaat komen is nog maar de vraag. Maar wanneer het weer zover is, zou het wel eens kunnen dat deze bovenaan de stapel komt te liggen
7,7
Edit: zo, ik ben nog maar de tweede stemmer! Komaan mensen, zo eng is deze helemaal niet hoor (wel integendeel)
7,7
Edit: zo, ik ben nog maar de tweede stemmer! Komaan mensen, zo eng is deze helemaal niet hoor (wel integendeel)

1
geplaatst: 2 juli 2020, 19:32 uur
Kan best veel werk van Mingus waarderen, maar dit album trekt me niet zo.
6.5
6.5
1
geplaatst: 2 juli 2020, 19:43 uur
ArthurDZ schreef:
Had 'm al wel geluisterd en nu voor de tweede keer. Ik moet m'n jazz ook zuinigjes nemen dus er zaten genoeg dagen tussen

Soms fijn, soms wat minder, soms trekt het je aandacht en soms wat minder. Deze is toch meer voor de fijnproevers van het genre denk ik.
6
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 2 juli 2020, 21:26 uur
Deze bevalt me juist beter dan The Black Saint And The Sinner Lady, wellicht omdat hij toegankelijker/rustiger is. Sterker nog, ik vind hem wel goed en zie me het wel vaker opzetten: 8.
0
geplaatst: 3 juli 2020, 21:33 uur
Hm, ik weet het nog niet zo met dit album van Charles Mingus. Ben niet meteen weggeblazen, maar denk dat ik het nog wel wat vaker moet beluisteren om het op waarde te kunnen schatten. Ik deel voorlopig ook maar geen stem uit, eerst nog eens wat vaker draaien.
0
geplaatst: 4 juli 2020, 08:50 uur
ik heb het geprobeerd met Mingus, maar ik kwam er niet doorheen. Geen punten van mijn kant.
3
geplaatst: 4 juli 2020, 09:30 uur
1
geplaatst: 4 juli 2020, 09:46 uur
Johnny Marr schreef:
Ik zit weer aan de Mingus hoor!
Ik zit weer aan de Mingus hoor!
U is wel een doorzetter, zeg! Mooi om te zien. Je hoeveelste Mingus is dit al?
0
geplaatst: 4 juli 2020, 10:33 uur
Choconas schreef:
(quote)
Nog maar mijn derde, na deze tip en de uberklassieker ^^
1
geplaatst: 4 juli 2020, 10:34 uur
Ik heb hem ook een paar keer langs laten komen deze week, en ik kom tot de conclusie dat ik hem een beetje heb onderschat de afgelopen jaren. Ik verhoog naar 4*.
8,1
8,1
1
geplaatst: 4 juli 2020, 13:58 uur
Ik zal morgen de score plaatsen, samen met een korte reflectie. Ik was ook van plan een wat uitgebreider mening bij het album neer te pennen deze week, maar dat is er helaas nog niet van gekomen.
Johnny Marr: keep up the good work!
Johnny Marr: keep up the good work!
5
geplaatst: 4 juli 2020, 23:02 uur
Snoeperd hoeveel keer moet ik het je nu nog vragen? Ruim je kamer o.... ik bedoel, laat ons weten wat de tip van de week is 

7
geplaatst: 5 juli 2020, 13:10 uur
Hoi allemaal, mijn oprechte excuses voor het late antwoord. Tijdens de coronacrisis met zeeën vol tijd me ingeschreven, maar ik heb daarna het topic uit het oog verloren. Ik hoop dat ik nog een beetje op tijd ben en zal een album kiezen dat niet boven de 40 minuten uitkomt, zodat jullie nog genoeg tijd hebben om te luisteren.
Niettemin heb ik trouw meegeluisterd, al moet ik van de laatste weken nog wat inhalen. Het leidde voor mij in ieder geval tot de ontdekking van de Fishmans, die ik de afgelopen maanden helemaal grijs heb gedraaid. Ook die andere, Ichiko Aoba, past in het rijtje recente Japanse ontdekkingen.
Dan nu mijn tip van de week.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/319000/319536.jpg
Lenny Valentino - Uwaga! Jedzie Tramwaj (2001) (2001)
Link: YouTube
[het is ook via kanalen als Soulseek te vinden]. Ik weet niet of ik dat mag zeggen, dus deze zin kan ook weggehaald worden.
In de tweede helft van 2015 ben ik gaan studeren in Warschau in het kader van mijn Erasmus+ uitwisseling. Een ervaring die me uiteindelijk gebracht heeft waar ik me nu bevind: in Brussel. De interesse in het internationale was er altijd al, maar dat werd vooral in Warschau nog meer aangewakkerd. Sindsdien omring ik me vooral door internationals en heb ik op nog meer plekken in het buitenland gewoond (ook Tsjechië bijvoorbeeld).
Ik heb een grote interesse in de regio van Centraal- en Oost-Europa. Waar het in de hoofden van West-Europese mensen (wel vooral de oude generatie) nog altijd als het Oostblok geldt, heb ik door mijn vele reizen en leefervaring de pracht van deze heterogene regio ontdekt en me er veel in verdiept tijdens de vakken van mijn Masterstudie in Tsjechië.
Uiteraard speelde muziek ook een grote rol bij mijn ontdekkingstochten. Vooral mijn ex-vriendin heeft me veel bijgebracht over de muziek en de rol die het speelde in de onafhankelijkheidsstrijd in verschillende landen. Ik had ook voor het Poolse Kult of Russische Kino kunnen gaan.
Maar ik ga dus voor Lenny Valentino, een dream pop band uit het plaatsje MysÅ‚owice en vernoemd naar een Poolse immigrant en niet het nummer van de Auteurs. Overigens ging een groot deel van de band later over in de band Myslovitz, vernoemd naar het plaatsje. Die band boekte grote successen en groeide uit tot één van de populairste bands in Polen.
Maar het eerste en enige album van Lenny Valentino, Uwaga! Jedze Tramwaj blijft mij het meest dierbaar. Het album vertelt verhalen uit de jeugdjaren en ademt ook echt die sfeer uit. Een soort nostalgie en weemoedigheid naar het verleden. De verhalen worden vertelt in zowel het perspectief van de volwassene als het kind. De muziek zelf is heel erg dromerig en heeft elementen van bands als Beach House, Radiohead en Sigur Ròs. Aan de andere kant is de muziek zeer ongepolijst wat weer doet denken aan de lo-fi muziek uit de jaren '90.
Ik wil dit album laten horen omdat ik af en toe voel alsof ik de enige persoon ben die het uberhaupt kent en waardeert. De toegankelijkheid helpt ook niet. Ik probeer het al jarenlang op cd of vinyl te scoren, maar ondanks lange tochten door de Poolse steden heb ik het nooit gevonden.
Ik laat het hierbij voor de beschrijving. Mocht je tijdens het luisteren geïnteresseerd zijn in de achtergronden raad ik de reviews op Rate Your Music aan. Daar is het album met een gemiddelde van 3,80 en 1500 stemmen trouwens best populair.
Veel luisterplezier!
Edit: ok, het komt 2 minuten boven de 40 uit.
Niettemin heb ik trouw meegeluisterd, al moet ik van de laatste weken nog wat inhalen. Het leidde voor mij in ieder geval tot de ontdekking van de Fishmans, die ik de afgelopen maanden helemaal grijs heb gedraaid. Ook die andere, Ichiko Aoba, past in het rijtje recente Japanse ontdekkingen.
Dan nu mijn tip van de week.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/319000/319536.jpg
Lenny Valentino - Uwaga! Jedzie Tramwaj (2001) (2001)
Link: YouTube
[het is ook via kanalen als Soulseek te vinden]. Ik weet niet of ik dat mag zeggen, dus deze zin kan ook weggehaald worden.
In de tweede helft van 2015 ben ik gaan studeren in Warschau in het kader van mijn Erasmus+ uitwisseling. Een ervaring die me uiteindelijk gebracht heeft waar ik me nu bevind: in Brussel. De interesse in het internationale was er altijd al, maar dat werd vooral in Warschau nog meer aangewakkerd. Sindsdien omring ik me vooral door internationals en heb ik op nog meer plekken in het buitenland gewoond (ook Tsjechië bijvoorbeeld).
Ik heb een grote interesse in de regio van Centraal- en Oost-Europa. Waar het in de hoofden van West-Europese mensen (wel vooral de oude generatie) nog altijd als het Oostblok geldt, heb ik door mijn vele reizen en leefervaring de pracht van deze heterogene regio ontdekt en me er veel in verdiept tijdens de vakken van mijn Masterstudie in Tsjechië.
Uiteraard speelde muziek ook een grote rol bij mijn ontdekkingstochten. Vooral mijn ex-vriendin heeft me veel bijgebracht over de muziek en de rol die het speelde in de onafhankelijkheidsstrijd in verschillende landen. Ik had ook voor het Poolse Kult of Russische Kino kunnen gaan.
Maar ik ga dus voor Lenny Valentino, een dream pop band uit het plaatsje MysÅ‚owice en vernoemd naar een Poolse immigrant en niet het nummer van de Auteurs. Overigens ging een groot deel van de band later over in de band Myslovitz, vernoemd naar het plaatsje. Die band boekte grote successen en groeide uit tot één van de populairste bands in Polen.
Maar het eerste en enige album van Lenny Valentino, Uwaga! Jedze Tramwaj blijft mij het meest dierbaar. Het album vertelt verhalen uit de jeugdjaren en ademt ook echt die sfeer uit. Een soort nostalgie en weemoedigheid naar het verleden. De verhalen worden vertelt in zowel het perspectief van de volwassene als het kind. De muziek zelf is heel erg dromerig en heeft elementen van bands als Beach House, Radiohead en Sigur Ròs. Aan de andere kant is de muziek zeer ongepolijst wat weer doet denken aan de lo-fi muziek uit de jaren '90.
Ik wil dit album laten horen omdat ik af en toe voel alsof ik de enige persoon ben die het uberhaupt kent en waardeert. De toegankelijkheid helpt ook niet. Ik probeer het al jarenlang op cd of vinyl te scoren, maar ondanks lange tochten door de Poolse steden heb ik het nooit gevonden.
Ik laat het hierbij voor de beschrijving. Mocht je tijdens het luisteren geïnteresseerd zijn in de achtergronden raad ik de reviews op Rate Your Music aan. Daar is het album met een gemiddelde van 3,80 en 1500 stemmen trouwens best populair.
Veel luisterplezier!
Edit: ok, het komt 2 minuten boven de 40 uit.
1
geplaatst: 5 juli 2020, 13:10 uur
ArthurDZ schreef:
Snoeperd hoeveel keer moet ik het je nu nog vragen? Ruim je kamer o.... ik bedoel, laat ons weten wat de tip van de week is
Ik had je eerste tag gemist, had je het nog meerdere malen gevraagd. Dan heb ik dat over het hoofd gezien, sorry!
3
geplaatst: 5 juli 2020, 18:22 uur
Een gemiddeld van 7,5 voor Mingus is op zich niet zo slecht, maar het aantal stemmen is wel erg mager: naast mij slechts zeven users die een cijfer op het album wisten te plakken. Zelf heb ik een quotering van 9,8 veil voor deze plaat, die in m'n top 10 staat, al scheelt het qua waardering echt niet veel met The Black Saint and the Sinner Lady. Bedankt voor de inbreng, Johnny Marr, ArthurDZ, Barney Rubble, MVW, cosmic kid, aerobag en Koenr!
Eervolle vermeldingen voor Choconas en Fathead, die er weliswaar geen cijfer op wisten te plakken, maar het toch geprobeerd hebben met dit album. Moedige lieden zijn jullie!
01. Gene Clark - No Other (1974): 7,91 / 25 stemmers / Edgar18
02. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain (1974): 7,77 / 17 stemmers / jordidj1
03. Terry Callier - The New Folk Sound of Terry Callier (1964): 7,58 / 15 stemmers / Choconas
04. Ichiko Aoba - 0 (2013): 7,57 / 17 stemmers / hoi123
05. BADBADNOTGOOD & Ghostface Killah - Sour Soul (2015): 7,56 / 14 stemmers / Johnny Marr
06. Charles Mingus - Pithecanthropus Erectus (1956): 7,5 / 9 stemmers / AOVV
07. Gil Scott-Heron & Makaya McCraven – We’re New Again (2020): 7,43 / 19 stemmers / ArthurDZ
07. The Monochrome Set - Love Zombies (1980): 7,43 / 16 stemmers / Divart
09. Os Novos Baianos - Acabou Chorare (1972): 7,42 / 18 stemmers / Koenr
10. Fishmans - Uchu Nippon Setagaya (1997): 7,13 / 19 stemmers / Aerobag
11. Earth, Wind & Fire - Spirit (1976): 6,71 / 11 stemmers / west
12. Actors - It Will Come to You (2018) : 6,37/ 11 stemmers / DjFrankie
Edit: als er nog mensen willen stemmen, feel free!
Edit 2: De stem van Edgar18 meegeteld!
Eervolle vermeldingen voor Choconas en Fathead, die er weliswaar geen cijfer op wisten te plakken, maar het toch geprobeerd hebben met dit album. Moedige lieden zijn jullie!

01. Gene Clark - No Other (1974): 7,91 / 25 stemmers / Edgar18
02. Ann Peebles - I Can't Stand the Rain (1974): 7,77 / 17 stemmers / jordidj1
03. Terry Callier - The New Folk Sound of Terry Callier (1964): 7,58 / 15 stemmers / Choconas
04. Ichiko Aoba - 0 (2013): 7,57 / 17 stemmers / hoi123
05. BADBADNOTGOOD & Ghostface Killah - Sour Soul (2015): 7,56 / 14 stemmers / Johnny Marr
06. Charles Mingus - Pithecanthropus Erectus (1956): 7,5 / 9 stemmers / AOVV
07. Gil Scott-Heron & Makaya McCraven – We’re New Again (2020): 7,43 / 19 stemmers / ArthurDZ
07. The Monochrome Set - Love Zombies (1980): 7,43 / 16 stemmers / Divart
09. Os Novos Baianos - Acabou Chorare (1972): 7,42 / 18 stemmers / Koenr
10. Fishmans - Uchu Nippon Setagaya (1997): 7,13 / 19 stemmers / Aerobag
11. Earth, Wind & Fire - Spirit (1976): 6,71 / 11 stemmers / west
12. Actors - It Will Come to You (2018) : 6,37/ 11 stemmers / DjFrankie
Edit: als er nog mensen willen stemmen, feel free!
Edit 2: De stem van Edgar18 meegeteld!
1
geplaatst: 5 juli 2020, 18:32 uur
Ik had ook geluisterd, maar voor mijn oordeel had ik ‘m nog wat vaker willen checken. Maar was een leuke kennismaking tijdens de CSL!
0
geplaatst: 5 juli 2020, 19:36 uur
Ik sluit achteraan weer aan:
-10/07: VladTheImpaler
-17/07: Arrie
-24/07: Cervantes
- 31/07: Gretz
- 07/08: Barney Rubble
- 14/08: sj0n88
- 21/08- MRDammann
- 28/08: Marty McFly
- 04/09: Fathead
- 11/09: Poek
- 18/09: remcodulac
- 25/09: Grafmat
- 02/10: Edgar18
- 09/10: ArthurDZ
- 16/10: MVW
- 23/10: Aerobag
- 30/10: Koenr
- 06/11: Choconas
- 13/11: Johnny Marr
- 20/11: jordidj1
- 27/11: cosmic kid
- 04/12: Titmeister
- 11/12: DjFrankie
- 18/12: AOVV
-10/07: VladTheImpaler
-17/07: Arrie
-24/07: Cervantes
- 31/07: Gretz
- 07/08: Barney Rubble
- 14/08: sj0n88
- 21/08- MRDammann
- 28/08: Marty McFly
- 04/09: Fathead
- 11/09: Poek
- 18/09: remcodulac
- 25/09: Grafmat
- 02/10: Edgar18
- 09/10: ArthurDZ
- 16/10: MVW
- 23/10: Aerobag
- 30/10: Koenr
- 06/11: Choconas
- 13/11: Johnny Marr
- 20/11: jordidj1
- 27/11: cosmic kid
- 04/12: Titmeister
- 11/12: DjFrankie
- 18/12: AOVV
1
geplaatst: 5 juli 2020, 20:22 uur
Charles Mingus deze week weer eens gedraaid. Fijn album, al is het niet mijn favoriet van hem.
7,5
7,5
0
geplaatst: 5 juli 2020, 20:34 uur
Interessante tip, Snoeperd! Ik ben 'm nu aan het beluisteren, het openingsnummer bevalt al! 

1
geplaatst: 5 juli 2020, 22:11 uur
Snoeperd schreef:
Ik had je eerste tag gemist, had je het nog meerdere malen gevraagd. Dan heb ik dat over het hoofd gezien, sorry!
(quote)
Haha geen probleem Snoeperd! En interessante tip die je gekozen hebt, Oost-Europa is inderdaad een razend leuke en interessante regio, weten Johnny Marr en ik sinds onze befaamde Roemenië-reis van een paar jaar geleden ook wel.
Morgen om 21u deze weer in Beatsense CSL'en?
3
geplaatst: 5 juli 2020, 23:50 uur
1
geplaatst: 6 juli 2020, 15:06 uur
Ah leuk, Lenny Valentino, ik ken hem al, maar ik luister hem graag weer eens 

3
geplaatst: 6 juli 2020, 19:25 uur
Deze spuit 11 besluit ook eens mee te stemmen.
Gene Clark - No Other (1974): 5,8
Ann Peebles - I Can't Stand the Rain (1974): 7,9
Terry Callier - The New Folk Sound of Terry Callier (1964): 8,6
Ichiko Aoba - 0 (2013): 7,9
BADBADNOTGOOD & Ghostface Killah - Sour Soul (2015): 7,5
Charles Mingus - Pithecanthropus Erectus (1956): 7,8
Gil Scott-Heron & Makaya McCraven – We’re New Again (2020): 7,6
The Monochrome Set - Love Zombies (1980): 2,8
Os Novos Baianos - Acabou Chorare (1972): 6,9
Fishmans - Uchu Nippon Setagaya (1997): 8,8
Earth, Wind & Fire - Spirit (1976): enige die ik niet gehoord heb
Actors - It Will Come to You (2018) : 4
Lenny Valentino geef ik een 7,6.
Ik ben vanavond niet bij de CSL, maar veel plezier bois.
Gene Clark - No Other (1974): 5,8
Ann Peebles - I Can't Stand the Rain (1974): 7,9
Terry Callier - The New Folk Sound of Terry Callier (1964): 8,6
Ichiko Aoba - 0 (2013): 7,9
BADBADNOTGOOD & Ghostface Killah - Sour Soul (2015): 7,5
Charles Mingus - Pithecanthropus Erectus (1956): 7,8
Gil Scott-Heron & Makaya McCraven – We’re New Again (2020): 7,6
The Monochrome Set - Love Zombies (1980): 2,8
Os Novos Baianos - Acabou Chorare (1972): 6,9
Fishmans - Uchu Nippon Setagaya (1997): 8,8
Earth, Wind & Fire - Spirit (1976): enige die ik niet gehoord heb

Actors - It Will Come to You (2018) : 4
Lenny Valentino geef ik een 7,6.
Ik ben vanavond niet bij de CSL, maar veel plezier bois.

* denotes required fields.