Muziek / Muziekgames / Musicmeters Tip Van De Week: Lejla - O Ljubavi
zoeken in:
1
geplaatst: 12 september 2020, 14:22 uur
ArthurDZ schreef:
Zo, het is ook alweer vrijdag zeg! Poek, verblijd jij ons met een tip? Iets twee pop-achtig ofzo? Ook even de anderen taggen die binnenkort aan de beurt zijn... Stand pas ik dit weekend aan!
- 11/09: Poek
- 18/09: remcodulac
- 25/09: Grafmat
- 02/10: Edgar18
- 09/10: ArthurDZ
- 16/10: MVW
- 23/10: Aerobag
- 30/10: Koenr
- 06/11: Choconas
- 13/11: Johnny Marr
- 20/11: jordidj1
- 27/11: TIPROULETTE WEEK
- 04/12: Titmeister
- 11/12: DjFrankie
- 18/12: AOVV
- 25/12: Mausie
- 01/01: VladTheImpaler
- 08/01: Gretz
Zo, het is ook alweer vrijdag zeg! Poek, verblijd jij ons met een tip? Iets twee pop-achtig ofzo? Ook even de anderen taggen die binnenkort aan de beurt zijn... Stand pas ik dit weekend aan!
- 11/09: Poek
- 18/09: remcodulac
- 25/09: Grafmat
- 02/10: Edgar18
- 09/10: ArthurDZ
- 16/10: MVW
- 23/10: Aerobag
- 30/10: Koenr
- 06/11: Choconas
- 13/11: Johnny Marr
- 20/11: jordidj1
- 27/11: TIPROULETTE WEEK
- 04/12: Titmeister
- 11/12: DjFrankie
- 18/12: AOVV
- 25/12: Mausie
- 01/01: VladTheImpaler
- 08/01: Gretz
Oeioeioei, dit topic helemaal uit het oog verloren. Ben na de tweede tip afgehaakt, zie ik.
Ik vind niet dat ik jullie met een tip mag opschepen terwijl ik niet eens het fatsoen kan opbrengen om naar die van jullie te luisteren.
Misschien dat iemand anders wil inschuiven op mijn plekje?
0
geplaatst: 13 september 2020, 00:45 uur
remcodulac schreef:
Oeioeioei, dit topic helemaal uit het oog verloren. Ben na de tweede tip afgehaakt, zie ik.
Ik vind niet dat ik jullie met een tip mag opschepen terwijl ik niet eens het fatsoen kan opbrengen om naar die van jullie te luisteren.
(quote)
Twee stemmen is soms al meer dan dat andere tipgevers hebben gedaan
maar als je jezelf eruit wil halen, fair enough. Ik zou zeggen dat iedereen dan gewoon een plekje naar boven opschuiftEn als je zin hebt om nog wat platen te beoordelen, ga je gang. Latere stemmen worden ook gewoon meegenomen ;D
1
geplaatst: 15 september 2020, 11:41 uur
Oei, ik zie dat ik de 25e aan de bak mag, maar dan mag ik ook wel eens gauw de tips van anderen gaan beluisteren...
Ben sinds de vakantie het forum een beetje uit het oog verloren, maar richting het najaar komt dat meestal wel weer goed... 
Ben sinds de vakantie het forum een beetje uit het oog verloren, maar richting het najaar komt dat meestal wel weer goed... 
1
geplaatst: 15 september 2020, 12:12 uur
remcodulac en Grafmat, voel jullie zeker niet verplicht om hier àlle voorgaande tips te gaan luisteren, da's helemaal niet nodig om hier een bijdrage te mogen leveren. De opzet van dit topic is los en vrijblijvend, gewoon lekker luisteren wat je triggert en verder moet er niks. Toch geen zin om een album aan te dragen, Remco? 

0
geplaatst: 15 september 2020, 12:25 uur
Meursault scoort een 6,71 op 7 stemmen en komt daarmee binnen op plek 16 (van de 22) zoals jullie hier kunnen zien in de ranglijst-tab (wat een geweldige tool, nogmaals dank aan de bouwers)!
MuMe tip van de week - Google Spreadsheets - docs.google.com
Vanavond om 21.00 uur CSL van de nieuwe tip van de week op Beatsense, ik hoop op een volle zaal (en stiekem op de terugkeer van CSL-coryfeeën als aerobag en madmadder?)!
MuMe tip van de week - Google Spreadsheets - docs.google.com
Vanavond om 21.00 uur CSL van de nieuwe tip van de week op Beatsense, ik hoop op een volle zaal (en stiekem op de terugkeer van CSL-coryfeeën als aerobag en madmadder?)!

1
geplaatst: 15 september 2020, 13:08 uur
ArthurDZ schreef:
ik hoop op een volle zaal (en stiekem op de terugkeer van CSL-coryfeeën als aerobag en madmadder?)!
ik hoop op een volle zaal (en stiekem op de terugkeer van CSL-coryfeeën als aerobag en madmadder?)!
Wat te denken van überfee Koenr?
1
geplaatst: 15 september 2020, 14:31 uur
Die schat was er verleden week gelukkig bij! Jij vnv tijd voor een CSL'etje?
0
geplaatst: 18 september 2020, 16:11 uur
Als een soort gothic Guided By Voices vuren de vleermuizen van His Name Is Alive 23 nummers in 48 minuten op de luisteraar af op Home Is In Your Head. De nummers krijgen dus niet eens de kans om saai te worden, maar tegelijkertijd staat hier niks op dat me echt bij de lurven grijpt.
6,5 derhalve, want ik apprecieer de sound zeker wel. Maar in de buurt van andere 4AD-coryfeeën zoals Cocteau Twins, This Mortal Coil (of The Mountain Goats
) komen ze niet.
6,5 derhalve, want ik apprecieer de sound zeker wel. Maar in de buurt van andere 4AD-coryfeeën zoals Cocteau Twins, This Mortal Coil (of The Mountain Goats
) komen ze niet.
0
geplaatst: 19 september 2020, 11:53 uur
Deze week gaan we weer aan de roulette draaien! Meer bepaald zondagmiddag 12.00 uur. Als je zelf nog een plaatje in de lijst wil zetten, dan heb je nog tot dan de tijd.
Oh, en late stemmers voor His Name Is Alive, please step forward. Maar één miezerig stemmetje tot nu toe, ai ai ai, waar is de tijd dat we hier vlotjes over de 15 stemmers per plaat gingen...
Teeth of Lions Rule the Divine - Rampton (AOVV)
Apollo Brown & Joell Ortiz - Mona Lisa (Johnny Marr)
Narcosatanicos - Body Cults (Don Cappuccino)
Pop Will Eat Itself - Now for a Feast! (Poek)
John Beltran - Earth & Nightfall (Gyzzz)
Maneige - Les Porches (Barney Rubble)
Oh, en late stemmers voor His Name Is Alive, please step forward. Maar één miezerig stemmetje tot nu toe, ai ai ai, waar is de tijd dat we hier vlotjes over de 15 stemmers per plaat gingen...

1
geplaatst: 19 september 2020, 13:12 uur
Ik ga ook nog een stem uitbrengen! Heb 'm gedeeltelijk geluisterd, vanavond helemaal. 

1
geplaatst: 19 september 2020, 13:20 uur
Ben 'm nu aan het luisteren, bevalt voorlopig goed!
Ik zal ook even een plaat aan de roulette toevoegen:
Rokia Traoré - Bowmboï (Koenr)
Ik zal ook even een plaat aan de roulette toevoegen:
2
geplaatst: 19 september 2020, 14:05 uur
Nou, i.t.t. ArthurDZ word ik door van alles hier bij mijn lurven gegrepen, meer dan op veel andere 4AD-platen. De sound van dat label ligt me sowieso wel en ik wil nog eens dieper in hun back-catalogue duiken. Nu ik deze plaat zo hoor, weet ik zeker dat daar nog vele pareltjes voor me verborgen liggen. Sommige platen op het label zijn mij echter wat te overgeproduceerd, de sound té dik aangezet. Deze plaat heeft daar echter geen last van.
Juist de korte tracklengtes, de minimale, soms onaffe composities, de snippets aan emoties die op je afgevuurd worden - Put Your Finger in Your Eye klinkt welhaast als een huwelijk tussen Cocteau Twins en Aphex Twin, wonderlijk - maken dit een bijzondere plaat.
Tussendoor staan dan pop-pareltjes verborgen zoals Are We Still Married? en Very Bad a Bitter Hand, liedjes zoals The Magnetic Fields ze maakten in de '90s - tegendraads, eigenzinnig, intiem, breekbaar - het titelnummer, dat klinkt als een verloren demo van Low uit hun vroege periode, en Why People Disappear, wat na een gruizige, mysterieuze intro verandert in een nummer dat zo maar een Suzanne Vega-compositie zou kunnen zijn.
Veel associates met andere artiesten dus, maar het geheel voelt toch helemaal eigen aan. Karin Oliver's prachtige stem maakt het plaatje af. Helemaal mijn ding dit, hier ga ik nog veel plezier aan beleven. Bedankt voor de tip, Poek!
8,4
///
Verder ben ik ook weer bijna bijgeluisterd met de rest van de tips, enkel B-12 heb ik nog niet gehoord. Ik had m'n scores al in de sheet ingevuld, maar ik zal ze voor de volledigheid ook nog even hier droppen:
Ulrika Spacek: 5,7
The Scene: 6,7
Wayne Shorter: 7,6
Juist de korte tracklengtes, de minimale, soms onaffe composities, de snippets aan emoties die op je afgevuurd worden - Put Your Finger in Your Eye klinkt welhaast als een huwelijk tussen Cocteau Twins en Aphex Twin, wonderlijk - maken dit een bijzondere plaat.
Tussendoor staan dan pop-pareltjes verborgen zoals Are We Still Married? en Very Bad a Bitter Hand, liedjes zoals The Magnetic Fields ze maakten in de '90s - tegendraads, eigenzinnig, intiem, breekbaar - het titelnummer, dat klinkt als een verloren demo van Low uit hun vroege periode, en Why People Disappear, wat na een gruizige, mysterieuze intro verandert in een nummer dat zo maar een Suzanne Vega-compositie zou kunnen zijn.
Veel associates met andere artiesten dus, maar het geheel voelt toch helemaal eigen aan. Karin Oliver's prachtige stem maakt het plaatje af. Helemaal mijn ding dit, hier ga ik nog veel plezier aan beleven. Bedankt voor de tip, Poek!
8,4
///
Verder ben ik ook weer bijna bijgeluisterd met de rest van de tips, enkel B-12 heb ik nog niet gehoord. Ik had m'n scores al in de sheet ingevuld, maar ik zal ze voor de volledigheid ook nog even hier droppen:
Ulrika Spacek: 5,7
The Scene: 6,7
Wayne Shorter: 7,6
0
geplaatst: 19 september 2020, 14:06 uur
Ik heb 'm deels geluisterd, maar ik ben toch van plan om albums later nog in te halen. Voor Ichiko heb ik bijv. al bijna een beoordeling klaar
Roulette:
BROCKHAMPTON - Saturation III (jordi)
Roulette:
BROCKHAMPTON - Saturation III (jordi)
1
geplaatst: 19 september 2020, 21:19 uur
ArthurDZ schreef:
Deze week wat minder tijd gehad, Arturo. Deze plaat nog niet kunnen beluisteren derhalve, maar daar breng ik de komende week wel verandering in! Dit blijft een leuk topic, moeten we gewoon in leven houden.

1
geplaatst: 19 september 2020, 22:27 uur
De afzonderlijke nummers spreken me eigenlijk allemaal enorm aan, maar als album vind ik het niet altijd even geslaagd. Wordt mij toch net iets te veel van de hak op de tak gesprongen. Als ik dan aan een album met een (voor mij) vergelijkbare 'feel' denk dat óók vol met korte nummertjes staat, dan vind ik bv. Bloweyelashwish als geheel veel sterker. Toch wel een 7,3 hoor, want er staan echt een aantal heel mooie nummers op. Dit is op papier wel echt mijn ding en denk dat-ie ook nog wel kan groeien.
0
geplaatst: 20 september 2020, 14:39 uur
Ik ervaar eerder het omgekeerde met deze plaat van His Name Is Alive: de algehele sfeer van het album bevalt me goed, maar afzonderlijke nummers onderscheiden vind ik maar lastig. Het helpt dan natuurlijk niet dat er in drie kwartier maar liefst 23 liedjes (of fragmenten) voorbij komen. Het is verder geen wonder dat dit album op 4AD is verschenen, want de invloed van de toppers op dat label (Cocteau Twins, This Mortal Coil) is duidelijk hoorbaar. Dank voor het tippen, Poek, ik had hier nochtans nooit van gehoord!
7,2
7,2
1
geplaatst: 20 september 2020, 14:57 uur
Voor de nieuwe tip van de week trekken we overigens naar een smerige hangar in een duister, verloederd deel van de stad waar je anders alleen maar komt om je heroïnedealer te bezoeken, want de random.org-goden hebben de tip van Don Cappuccino uitgekozen: Narcosatanicos - Body Cults komt als volgende optreden in dit topic! Dinsdag om 21.00 uur integraal op Beatsense.... als je durft 
jordidj1 pas jij de topictitel aan aub?
His Name Is Alive scoort voorlopig een 7,48 uit 5 stemmen en komt daarmee op een gedeelde tiende plek terecht met Charles Mingus: MuMe tip van de week - Google Spreadsheets - docs.google.com

jordidj1 pas jij de topictitel aan aub?
His Name Is Alive scoort voorlopig een 7,48 uit 5 stemmen en komt daarmee op een gedeelde tiende plek terecht met Charles Mingus: MuMe tip van de week - Google Spreadsheets - docs.google.com
1
geplaatst: 20 september 2020, 16:09 uur
Dit is wel mooi: jezelf niet op de lijst zetten, maar nu de Tip Van De Week! 
Narcosatanicos - Body Cults (2016)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/676000/676886.jpg
In 2017 zag ik deze band live in de Hall of Fame in Tilburg. Er was weinig publiek (30 man ongeveer), maar het merendeel liep (waaronder ik) na het optreden met het vinyl (+cd) van Body Cults naar buiten. Het was dan ook een van de vetste optredens die ik dat jaar heb gezien.
Narcosatanicos zou waanzinnig goed passen op festivals als Roadburn en Le Guess Who?. Zelfs op plaat voelt het alsof je in een stomend zaaltje staat. Deze plaat klinkt vaak als een hele smerige versie van de vroege King Crimson (denk 21st Century Schizoid Man), alsof het door een sludgeband gespeeld zou worden met meer piepende en scheurende saxofoonpartijen. Ook komt de wilde energie van The Stooges ten tijde van Fun House naar voren en de kakofonie, drone, verzengende climaxen en fysieke ervaring van Swans.
De plaat staat op Spotify.
Voor de BeatSensers van komende dinsdag (ik kan er helaas niet bij zijn), dit is een YouTube-video van het volledige album.

Narcosatanicos - Body Cults (2016)
https://www.musicmeter.nl/images/cover/676000/676886.jpg
In 2017 zag ik deze band live in de Hall of Fame in Tilburg. Er was weinig publiek (30 man ongeveer), maar het merendeel liep (waaronder ik) na het optreden met het vinyl (+cd) van Body Cults naar buiten. Het was dan ook een van de vetste optredens die ik dat jaar heb gezien.
Narcosatanicos zou waanzinnig goed passen op festivals als Roadburn en Le Guess Who?. Zelfs op plaat voelt het alsof je in een stomend zaaltje staat. Deze plaat klinkt vaak als een hele smerige versie van de vroege King Crimson (denk 21st Century Schizoid Man), alsof het door een sludgeband gespeeld zou worden met meer piepende en scheurende saxofoonpartijen. Ook komt de wilde energie van The Stooges ten tijde van Fun House naar voren en de kakofonie, drone, verzengende climaxen en fysieke ervaring van Swans.
De plaat staat op Spotify.
Voor de BeatSensers van komende dinsdag (ik kan er helaas niet bij zijn), dit is een YouTube-video van het volledige album.
0
geplaatst: 20 september 2020, 16:15 uur
Don Cappuccino schreef:
Ach, we kunnen 'm ook altijd verplaatsen naar woensdag of donderdag als je er graag wil bij zijn natuurlijk

0
geplaatst: 20 september 2020, 16:45 uur
ArthurDZ schreef:
Ach, we kunnen 'm ook altijd verplaatsen naar woensdag of donderdag als je er graag wil bij zijn natuurlijk
Ik kan er sowieso niet bij zijn, ben waanzinnig druk met studie momenteel.
1
geplaatst: 23 september 2020, 00:31 uur
Zo, lekker plaatje zeg! Die heerlijk smerige saxpartijen zijn wat mij betreft nog de grootste troef van deze plaat. Een kleine 4*, oftewel een 7,6
1
geplaatst: 23 september 2020, 18:35 uur
7,3
Stevige 3,5* vanmijnentwege. De zanger doet me sterk denken aan Michael Gira van Swans. Geen verkeerde tip, Don, maar na een tijdje heb ik het wel gehoord met die sax
De nummers met zang vind ik de sterkste.
Stevige 3,5* vanmijnentwege. De zanger doet me sterk denken aan Michael Gira van Swans. Geen verkeerde tip, Don, maar na een tijdje heb ik het wel gehoord met die sax
De nummers met zang vind ik de sterkste.
2
geplaatst: 23 september 2020, 20:28 uur
Plaats dan maar gauw je stem bij het album, Barney, want die barbaar van een Johnny Marr heeft 'm onder de 4 sterren gesleept!
Ikzelf ga deze nog wat aandachtiger onder de loep nemen; klinkt heel erg goed!
Ikzelf ga deze nog wat aandachtiger onder de loep nemen; klinkt heel erg goed!
* denotes required fields.