Muziek / Muziekgames / De nr 1 in USA of UK, maar geen hit in NL meter
zoeken in:
0
geplaatst: 31 mei 2020, 23:22 uur
Nogal een flauw nummer, net als The Heat is On eigenlijk, al had dat nog een betere hook. Vrij goed hoorbaar dat dezelfde componist erachter zit. Niet enthousiast.
4.0
Overigens deed The Heat Is On het hier ook aanzienlijk minder dan in de VS (VS: nummer 2, NL:nr. 19)
4.0
Overigens deed The Heat Is On het hier ook aanzienlijk minder dan in de VS (VS: nummer 2, NL:nr. 19)
0
geplaatst: 1 juni 2020, 00:13 uur
Nogal gedateerd en inhoudsloos, maar Segers performance redt de boel nog een beetje.
5,5
5,5
0
geplaatst: 1 juni 2020, 08:52 uur
Glenn Frey en Bob Seger waren maatjes. Misschien een gunfactor van Frey naar Seger?
6je.
6je.
0
geplaatst: 3 juni 2020, 15:12 uur
Nelson: 3 (echt foute hairrock)
Boomtown Rats: 5 (niks bijzonders)
Boomtown Rats: 5 (niks bijzonders)
0
geplaatst: 3 juni 2020, 20:00 uur
De Christmas number one vinden ze in Engeland erg belangrijk. Het is vaak de week waarin de meeste singles worden verkocht dus als je dan op 1 staat dan betekent dat wat. Vroeger stond dan meestal een kerstnummer op 1 (denk aan Slade, Mud of een nummer van Cliff Richard), maar helaas is het niveau sinds 2000 erg gedaald. Het is nu vaak een winnaar van een talentenjacht of iets voor het goede doel. Daarom is het ook een wedstrijd geworden om deze positie te kapen via een publieksactie. Soms lukt dat (Rage Against the Machine in 2009), soms niet (Andre Rieu vorig jaar) en soms bijna. Dit laatste was het geval in 2005 met dit nummer. De nummer 1 plek werd gehaald………..alleen een week te vroeg. Toch niet slecht, in Nederland werd het niet meer dan een radiohitje. Het bracht ze in 2006 wel naar Lowlands waar ik ze ergens aan het begin van de middag zag (als ik het mij goed herinner). Het optreden was vooral sympathiek en dat kun je zeker ook zeggen van de clip. Het is een lief liedje over een jongetje dat een dag mee mag met zijn vader op de graafmachine: I’m Luke I’m 5 and my dad’s Bruce Lee, drives me around in his JCB (en nu allemaal)
Nizlopi – JCB Song
USA: -
UK: nr 1 (dec 2005; 1 week)
NL: -
Nizlopi – JCB Song
USA: -
UK: nr 1 (dec 2005; 1 week)
0
geplaatst: 3 juni 2020, 21:11 uur
Ik vind het wel lief en sympathiek maar als liedje niet echt veel soeps, sorry.
5
5
0
geplaatst: 7 juni 2020, 20:17 uur
Dit is een bijzonder geval. Het is namelijk de enige Britse artiest die in Amerika een nr 1 hit scoorde terwijl ze in eigen land geen enkele keer de hitlijsten wisten te halen. En dan kun je nog denken, OK, 1 keer een toevalstreffer, maar nee, 3 jaar later haalden ze nogmaals de top 10, ditmaal met "I'll Be There". Dit nummer heeft trouwens niets te maken met het gelijknamige nummer van Will Smith/Kool Moe Dee. Het succes in Amerika was vooral te danken aan MTV (u weet wel, die zender die ooit clips uitzond, gekke tijd was dat). Het nummer komt mij vaag bekend voor, maar ik heb geen idee of het de Nederlandse radio in die tijd heeft bereikt. Het kan ook komen doordat de coupletten, hoe zal ik het zeggen, nogal geïnspireerd zijn door “Pump It Up” van Elvis Costello. Wat wel voor de band pleit, is dat ze zich in het pre-Corona tijdperk op het podium al netjes hielden aan de 1,5 m maatregel. De band was z’n tijd ver vooruit.
The Escape Club – Wild Wild West
USA: nr 1 (nov 1988; 1 week)
UK: -
The Escape Club – Wild Wild West
USA: nr 1 (nov 1988; 1 week)
UK: -
0
geplaatst: 7 juni 2020, 21:08 uur
Geen originaliteitsprijs, maar behalve het stuk waarin iemand een Caribisch accent (?) probeert na te doen, vond ik het niet vervelend om te horen.
6
6
* denotes required fields.