MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De nr 1 in USA of UK, maar geen hit in NL meter

zoeken in:

Ken Boothe eindigt onderin de middenmoot (6,33; 9 stemmen)

Herb Alpert ken ik van zijn prachtige hit “This Guy’s In Love With You” en zijn hits uit de jaren 80. Dit instrumentale nummer was mij echter onbekend. Het werd in Amerika gebruikt in een aantal afleveringen van de soap General Hospital en daardoor een grote hit. The Notorious B.I.G. samplede de groove van het nummer voor zijn klassieker "Hypnotize". Nog een nutteloos maar amusant weetje; Herb Albert is de enige artiest die in Amerika zowel met een gezongen als instrumentaal nummer de eerste plek behaalde.

Herb Alpert - Rise

USA: nr 1 (oct 1979; 2 weken)
UK: nr 13
NL: -

9,0 geweldig nummer

"Biggie, Biggie, Biggie, can't you see?
Sometimes your words just hypnotize me"

6,25

Moeilijk voor te stellen dat dit tot nummer 1 kwam...

Juist niet moeilijk voor te stellen, toch?
Als je in Amerika in een zeer goed bekeken tv serie/soap (General Hospital) voor komt, dan zit je geheid goed. Is dat ook niet zo gegaan met Jan Hammer's Miami Vice Theme en Crockett's Theme (tv serie Miami Vice) halverwege de jaren 80?

Maar ik begrijp wat je bedoelt, zie ook de waarderingen hier, op die van mij na dan Het "deuntje" leent zich niet direct voor een #1 positie, maar omdat het in een zeer goed lopende soap voor kwam, kon het maar zo gebeuren dat je hoog in de hitlijsten terug te vinden was als artiest.

Dankzij Poeha toch nog een redelijke score voor Herb (6,73; 8 stemmen)

Emo tijd! Tenminste, deze band wordt altijd genoemd als voorbeeld van deze stroming, hoewel ze daar zelf niets van willen weten. Zelf heb ik nooit precies begrepen wanneer iets emo is, maar als ik deze clip bekijk, is het wel precies wat ik me erbij voorstel. Alles in zowel het nummer als de clip laten de ambitie zien om hiermee het anthem van de emo-scene te maken. En dat betaalde zich uit. Een nr 1 hit in Engeland en top 10 in Amerika. In Nederland waren ze minder succesvol en bleef het nummer in de tipparade hangen.

My Chemical Romance – Welcome to the Black Parade

USA: nr. 9
UK: nr 1 (okt 2006; 2 weken)
NL: tip

Herb: 6,5
MCR: 8

6

Queemo.

Een 17de plek voor My Chemical Romance (6,93; 9 stemmen)

Nu weer een nummer waarvan ik dacht dat het ook een hit was geweest in ons land. Maar het haalde niet eens de tipparade. De clip kwam destijds vaak voorbij op MTV, dus daarom zal ik wel gedacht hebben dat het ook in ons land een hit was. Het nummer kwam uit de film “Reality Bites”. Lisa Loeb was de eerste artiest die een nr. 1 hit scoorde zonder dat ze een platencontract had. Dat veranderde natuurlijk snel en ze was daarna in Amerika nog redelijk succesvol met een aantal platen. Wat kan ik verder nog over haar vertellen? Ze heeft een relatie gehad met Dweezil Zappa en heeft de laatste jaren vooral platen voor kinderen uitgebracht. Een soort Amerikaanse VOF de Kunst dus.

Lisa Loeb & Nine Stories - Stay (I Missed You)

USA: nr 1 (aug 1994; 3 weken)
UK: nr 6
NL: -

8

Prima song, werd idd niet door Nederland opgepakt destijds.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:00 uur

geplaatst: vandaag om 09:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.