Muziek / Muziekgames / De nr 1 in USA of UK, maar geen hit in NL meter
zoeken in:
0
geplaatst: 7 juni 2020, 22:52 uur
1988 was in de tijd dat ik echt heel veel naar de radio luisterde. Er gaat geen lichtje branden. Ik denk dat het door NL-radio nooit is opgepikt. Ik zie zelfs zo snel geen enkel Europees land waar dit een hit was, wel was het een hit in Australie en Nieuw-Zeeland.
5,2
5,2
0
geplaatst: 10 juni 2020, 18:41 uur
The Escape Club scoort een 6,02 (12 stemmen) en daarmee net iets beter dan Bob Seger
0
geplaatst: 10 juni 2020, 18:44 uur
Als trouw lezer van het Engelse muziektijdschrift MOJO ben ik altijd verbaasd over de aandacht die ze besteden aan Paul Weller. Tikkeltje overdreven, hij is toch niet van de categorie Bowie/Dylan? Maar als je kijkt naar het aantal hits dat hij heeft gehad met The Jam, Style Council en solo, dan ga je het ineens begrijpen. Hij heeft in totaal 71 top40-hits gescoord in Engeland, ik herhaal, 71 hits! Dat is meer dan bijvoorbeeld Elton John, David Bowie en Queen om maar wat willekeurige artiesten te noemen. Daar steken de 7 hits in Nederland wel wat schril bij af. In Amerika is hij trouwens nog minder succesvol. Volgens mij hebben alleen Cliff Richard en Paul McCartney meer hits gehad in eigen land. Met alleen The Jam haalde hij de nr 1 positie. Vier keer maar liefst. Twee keer werden de nummers ook een hit in Nederland (A Town Called Malice en Beat Surrender), dus dan blijven er 2 over die ik jullie kan voorschotelen. Beide uit 1980.
The Jam – Going Underground
USA: -
UK: nr 1 (mrt 1980; 3 weken)
NL: -
The Jam – Start
UK: nr 1 (aug 1980; 1 week)
NL: tip
The Jam – Going Underground
UK: nr 1 (mrt 1980; 3 weken)
The Jam – Start
UK: nr 1 (aug 1980; 1 week)
NL: tip
0
geplaatst: 10 juni 2020, 20:30 uur
Going Underground: 9,5
Start!: 8,5
Zwaar ondergewaardeerde band buiten Groot-Brittannië.
Start!: 8,5
Zwaar ondergewaardeerde band buiten Groot-Brittannië.
0
geplaatst: 14 juni 2020, 10:56 uur
Geen groot liefhebber of kenner, ben ook niet direct van mening veranderd maar vervelend is anders, natuurlijk.
Beide een 7.
Beide een 7.
0
geplaatst: 14 juni 2020, 19:53 uur
Zoals verwacht slaat The Jam een dubbelslag:
Going Underground (8,70; 14 stemmen)
Start (7,64; 14 stemmen)
Niemand gaf de voorkeur aan Start
Going Underground (8,70; 14 stemmen)
Start (7,64; 14 stemmen)
Niemand gaf de voorkeur aan Start
0
geplaatst: 14 juni 2020, 20:17 uur
Eddie Rabbitt kennen we in Nederland van het leuke “Driving My Life Away” dat in 1980 een klein hitje was en dat ook nog onvergetelijk gecoverd werd door Henk Wijngaard (Ik Moet Nog Wat Jaren Mee). In Amerika was Eddie eerst vooral bekend als songwriter, zo schreef hij bijvoorbeeld Kentucky Rain voor Elvis Presley. In 1981 scoorde hij zelf een nr. 1 hit met dit nummer. Volgens mij heeft het Nederland nooit bereikt en ik vermoed dat het de topposities van The Jam niet gaat bedreigen. Maar misschien vergis ik mij. Eddie overleed in 1996 aan longkanker Hij werd maar 56 jaar.
Eddie Rabbitt – I Love A Rainy Night
USA: nr 1 (feb 1981; 2 weken)
UK: -
Eddie Rabbitt – I Love A Rainy Night
USA: nr 1 (feb 1981; 2 weken)
UK: -
* denotes required fields.