Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
0
geplaatst: 8 november 2020, 11:03 uur
Tja, inderdaad vaak voorbij gekomen. Het was ooit het nummer wat het vaakst op een live album van Marillion terecht is gekomen (en lieve mensen Marillion heeft veel, heel veel, live albums). Ik denk dat inmiddels dat wel een ander is geworden (mede door de enorme stroom live albums van de laatste jaren waarin Easter minder vaak op de setlist staat) maar goed Easter dus. Prachtig nummer met een fenomenale solo van Rothers van anderhalve minuut.
9,7
9,7
2
geplaatst: 8 november 2020, 11:15 uur
De anderhalve minuut van Rothery en vaak gehoord/voorbij komen was ik van plan te vermelden, maar dat hebben mijn voorgangers al gedaan. De laatste drie jaar stuur ik bepaalde mensen/muziekvrienden via social media altijd een digitale "Happy Easter groet" met Pasen en krijg daar veel positieve reacties op. Ook valt mij op, dat sommigen daarvan met echt wel wat 'muziekverstand' dit nummer amper kenden.
Verveelt nooit en deze live uitvoering van Holidays in Zelande blijft mooi:
Marillion Easter Live
9,3
Verveelt nooit en deze live uitvoering van Holidays in Zelande blijft mooi:
Marillion Easter Live
9,3
0
Komt van Seasons End. Het eerste album zonder Fish.
Easter is inderdaad een fenomenaal nummer.
Easter: 9.2
Easter is inderdaad een fenomenaal nummer.
Easter: 9.2
0
9 Deze kende ik nog niet maar wat een mooi nummer (ken maar een handvol nummers van Marillion
)
)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 november 2020, 11:25 uur
Ik vroeg me al even af of we nou bewust alle B-nummers eerst gingen doen...
Misschien wel de Kayleigh van de Hogarth-periode. En op het vooralsnog laatste concert dat ik van de heren zag geconcludeerd dat deze, na zoveel livevertolkingen, misschien toch wel meer eeuwigheidswaarde heeft dan de grootse climaxen van The Great Escape, Out of This World, etc.
9,5
Misschien wel de Kayleigh van de Hogarth-periode. En op het vooralsnog laatste concert dat ik van de heren zag geconcludeerd dat deze, na zoveel livevertolkingen, misschien toch wel meer eeuwigheidswaarde heeft dan de grootse climaxen van The Great Escape, Out of This World, etc.
9,5
0
geplaatst: 8 november 2020, 11:38 uur
9.5 Sfeervol met 1 van de mooiste solo's van Steve Rothery! Meerdere keren live mogen horen gelukkig!
1
geplaatst: 8 november 2020, 11:46 uur
Nummer wat ik maar 1 x per jaar draai. En dan, achter elkaar beluisterend, tijdens het maken van het paasontbijt. De combinatie van deze keuken activiteit, het beluisteren van het nummer en het langzaam wakker worden van mijn gezin maakt dit ritueel al zo’n 22 jaar tot een intieme verbinding met elkaar.
Volgend jaar ws voor het laatst. Daarna zijn al mijn zoons het huis uit..
9.5
Volgend jaar ws voor het laatst. Daarna zijn al mijn zoons het huis uit..

9.5
1
geplaatst: 8 november 2020, 12:27 uur
laxus11 schreef:
9 Deze kende ik nog niet maar wat een mooi nummer (ken maar een handvol nummers van Marillion
)
) Nou Lex, dat wordt een stevige inhaalslag dan de komende weken

0
geplaatst: 8 november 2020, 12:27 uur
Niet zozeer een favo, maar een prachtig liedje natuurlijk.
8.5
8.5
1
geplaatst: 8 november 2020, 12:44 uur
Ik was even vergeten dat we op dit stukje van MuMe weer met een leuk spelletje begonnen waren. Zit iets te veel in de nieuwe Flower Kings momenteel.... maar gelukkig heeft meneer me even wakker geschud. Net op tijd om zijn sentimenten rondom het paasontbijt te lezen. Ik stel voor dat we het nummer gewoon een vast onderdeel van de paasviering op onze school gaan maken....
Intussen blijft het een mooi nummer met een heerlijke solo en voor mij het eerste bewijs wat een fijne stem vol emotie H bezit. Om te voorkomen dat ik later in het spel sommige nummers een 12 zou moeten geven, ga ik hier voor: 8,3
Intussen blijft het een mooi nummer met een heerlijke solo en voor mij het eerste bewijs wat een fijne stem vol emotie H bezit. Om te voorkomen dat ik later in het spel sommige nummers een 12 zou moeten geven, ga ik hier voor: 8,3
1
geplaatst: 8 november 2020, 12:59 uur
meesterdch schreef:
Ik stel voor dat we het nummer gewoon een vast onderdeel van de paasviering op onze school gaan maken....
Ik stel voor dat we het nummer gewoon een vast onderdeel van de paasviering op onze school gaan maken....
Zo sterk zijn we nu ook weer niet met elkaar verbonden.. Ik zie het al voor me dat ik het paasontbijt aan het maken ben en jij in je pyamabroek voorbij komt geschoffeld

1
geplaatst: 8 november 2020, 13:32 uur
Vaak gehoord, maar zeker niet te vaak!
Aantal keer dat het nummer op een livecd staat kan ik 1,2,3 niet controleren. Wel het aantal malen dat het live gespeeld is, 748. Slechts 8x minder dan koploper Garden Party. Maar ja, dat nummer is ook 8 jaar langer onderdeel van hun repertoire. Van die 748 was ondergetekende 31x getuige, vaak gehoord dus maar zeker niet te vaak!
Begin jaren 90 mijn favoriete nummer, nu wat afgezakt maar nog steeds top 10.
De solo is uiteraard het sublieme hoofdgerecht, vooraf gegaan door een heerlijk voorgerecht. Het nagerecht weerhoudt een perfecte score...
9,6
Aantal keer dat het nummer op een livecd staat kan ik 1,2,3 niet controleren. Wel het aantal malen dat het live gespeeld is, 748. Slechts 8x minder dan koploper Garden Party. Maar ja, dat nummer is ook 8 jaar langer onderdeel van hun repertoire. Van die 748 was ondergetekende 31x getuige, vaak gehoord dus maar zeker niet te vaak!
Begin jaren 90 mijn favoriete nummer, nu wat afgezakt maar nog steeds top 10.
De solo is uiteraard het sublieme hoofdgerecht, vooraf gegaan door een heerlijk voorgerecht. Het nagerecht weerhoudt een perfecte score...
9,6
0
Mssr Renard
geplaatst: 8 november 2020, 14:05 uur
Easter is geweldig.
Eén van de vroege hoogtepunten van de H-era.
Een verdiende 10
Eén van de vroege hoogtepunten van de H-era.
Een verdiende 10
1
geplaatst: 8 november 2020, 14:06 uur
Tja, ik heb ook in de Progladder al eens naar voren gebracht dat ik niet helemaal begrijp waardoor iedereen (Hogarth incluis op het eind) in jubelstemming komt door dit nummer. Vind het gewoon spanning missen. Maar net als in de Progladder sta ik ook hier volgens mij vrij alleen in die mening. Slecht is het nummer zeker ook niet, maar blijf er weinig bijzonders aan vinden. Maar het is inmiddels mij vrij duidelijk dat dit toch echt aan mij moet liggen. De gitaarsolo van Rothery maakt nog aardig wat goed.
7,3
7,3
0
geplaatst: 8 november 2020, 17:33 uur
Easter: 9
Net de 1997 remaster geluisterd en daarna deze live uitvoering er maar meteen achteraan: Marillion - All One Tonight (2018): het blijft toch een geweldig nummer, waarin beide Steve's hun kwaliteiten mooi laten gelden; wat een heerlijke, typische Rothery solo...
Net de 1997 remaster geluisterd en daarna deze live uitvoering er maar meteen achteraan: Marillion - All One Tonight (2018): het blijft toch een geweldig nummer, waarin beide Steve's hun kwaliteiten mooi laten gelden; wat een heerlijke, typische Rothery solo...

0
geplaatst: 8 november 2020, 17:48 uur
Met al die hoge cijfers ben ik er eens even goed voor gaan zitten, maar buiten de fijne solo hoor ik niet heel veel bijzonders. Het is zeker niet slecht, maar misschien waren mijn verwachtingen te hoog 
Easter: 7,5

Easter: 7,5
0
geplaatst: 8 november 2020, 18:07 uur
Inhaalslagen mochten, hè?
Tux On: 7,7
The Answering Machine: 6,5
Easter: 7
Tux On: 7,7
The Answering Machine: 6,5
Easter: 7
1
geplaatst: 8 november 2020, 22:55 uur
9,7. Wat een weelde, dit nummer. Dit is waar muziek muziek overstijgt en gewoon als emotie binnenkomt bij mij. Een solo niet gespeeld om virtuositeit te etaleren, maar omdat het de beste overdrager van het gevoel is. Weergaloos.
0
geplaatst: 9 november 2020, 09:00 uur
Pasen valt dit jaar goed begin november. Misschien dat er nog wat inhaalstemmen komen, maar voorlopig gemiddeld 8,78:
1. Easter (8,78/24)
2. Tux On (7,61/31)
3. The Answering Machine (6,26/29)
Bell in the Sea is de volgende:
The Bell In The Sea - Marillion - YouTube
1. Easter (8,78/24)
2. Tux On (7,61/31)
3. The Answering Machine (6,26/29)
Bell in the Sea is de volgende:
The Bell In The Sea - Marillion - YouTube
* denotes required fields.