Muziek / Muziekgames / Marillion meter
zoeken in:
3
geplaatst: 4 december 2020, 11:54 uur
Het topic begint inmiddels wel alle kanten uit te vliegen. Het topic is natuurlijk bedoeld voor de marillion-meter. Inmiddels beginnen er ook discussies te komen over allerlei aan verwante bands. Dus graag enige discipline in wat er hier wel en niet wordt gepost.
0
geplaatst: 4 december 2020, 12:01 uur
Ik heb mijn berichten al weggehaald.
Het spijt me. Anders schrijf ik me wel uit voor deze topic. Ik reageer toch te negatief op de songs, merk ik.
Het spijt me. Anders schrijf ik me wel uit voor deze topic. Ik reageer toch te negatief op de songs, merk ik.
Het gaat wat mij betreft zeker niet over positief of negatief over de songs. Het gaat vooral om discussies die al lang niet meer van doen hebben met de song die kan worden beoordeeld.
0
geplaatst: 4 december 2020, 12:11 uur
White Feather komt voorlopig binnen op de 15e plaats met een gemiddelde van 7,34
12 Childhood's End? (8,4/36 )
13 Gazpacho (7,78/32 )
14 Tux On (7,65/34 )
15 White Feather (7,34/27 )
16 Interior Lulu (7,21/35 )
17 The Bell in the Sea (7,08/34 )
18 Drilling Holes (7,05/32 )
19 Living in F E A R (6,96/36 )
20 Fruit of the Wild Rose (6,83/31 )
Vandaag: Half Full Jam
Half Full Jam - YouTube
12 Childhood's End? (8,4/36 )
13 Gazpacho (7,78/32 )
14 Tux On (7,65/34 )
15 White Feather (7,34/27 )
16 Interior Lulu (7,21/35 )
17 The Bell in the Sea (7,08/34 )
18 Drilling Holes (7,05/32 )
19 Living in F E A R (6,96/36 )
20 Fruit of the Wild Rose (6,83/31 )
Vandaag: Half Full Jam
Half Full Jam - YouTube
0
geplaatst: 4 december 2020, 12:32 uur
4.
Een van die nummers op HITR die me niets doet. Moest het eerst weer opzetten want ik kon me de titel al niet herinneren. Dat belooft vaak al niet veel goeds.
Maar ja, het kunnen niet allemaal huzarenstukjes zijn.
Een van die nummers op HITR die me niets doet. Moest het eerst weer opzetten want ik kon me de titel al niet herinneren. Dat belooft vaak al niet veel goeds.
Maar ja, het kunnen niet allemaal huzarenstukjes zijn.
0
geplaatst: 4 december 2020, 13:23 uur
Nee niet weggaan, Mssr Renard.
Vind je stukjes wel fijn hoor, misschien alleen iets meer op het Marillion padje blijven.
Half Full Jam, hetgeen wat de titel belooft.
Maar lang niet slecht, wat mij betreft:
7,3
Vind je stukjes wel fijn hoor, misschien alleen iets meer op het Marillion padje blijven.
Ce soir Madame, ce soir Monsieur
I'm gonna miss you night and day
Please stay
Don't say goodbye
I'm gonna miss you night and day
Please stay
Don't say goodbye
Half Full Jam, hetgeen wat de titel belooft.
Maar lang niet slecht, wat mij betreft:
7,3
0
geplaatst: 4 december 2020, 14:38 uur
SBube schreef:
Easter: 9.5
Hotel Hobbies: 9,5
Interior Lulu: 9.0
The Great Escape 8,1
White Russian: 8.0
Forgotten Sons 8,0
Childhood's End 8,0
The New Kings: 7,8
Assassing: 7,7
Splintering heart 7.7
Tux on: 7,5
The other half 7,5
The Bell in the Sea: 7.5
80 Days: 7.5
Waiting to happen 7.5
This train is my life 7,5
The fruit of the wild rose 7.5
Montréal : 6,5
Runaway 6,0
Living in F E A R: 6.0
Out of this world 6.0
Gazpacho: 5,7
The Answering Machine: 5.5
Drilling Holes 4.0
Asylum Satellite 2,0
It's not your fault 1,0
Easter: 9.5
Hotel Hobbies: 9,5
Interior Lulu: 9.0
The Great Escape 8,1
White Russian: 8.0
Forgotten Sons 8,0
Childhood's End 8,0
The New Kings: 7,8
Assassing: 7,7
Splintering heart 7.7
Tux on: 7,5
The other half 7,5
The Bell in the Sea: 7.5
80 Days: 7.5
Waiting to happen 7.5
This train is my life 7,5
The fruit of the wild rose 7.5
Montréal : 6,5
Runaway 6,0
Living in F E A R: 6.0
Out of this world 6.0
Gazpacho: 5,7
The Answering Machine: 5.5
Drilling Holes 4.0
Asylum Satellite 2,0
It's not your fault 1,0
Nieuwe beoordelingen:
Cathedral wall 7,0
(hij begint lekker hard en heeft meer van die fases, waar ik wel van houd, maar over het geheel ook geen hoogvlieger)
White Feather 6,5
(deze werkt eigenlijk heel slecht op zichzelf, in mijn herinnering gewoon een goede afsluiter van het album, maar als je hem apart luistert niet formidabel
Half Full Jam 4,5
(De minste van deze 3, ze doen idd maar wat, een jam zonder opbouw)
0
geplaatst: 4 december 2020, 15:15 uur
Bravejester schreef:
Goed, wat vinden we dan van Queensryche? Mssr Renard heeft OMC op een 4,5 staan maar wat denkt de rest hier van deze band ( t/m 1999 toen de band zelf nog de muziek speelde op de albums totdat Geoff Tate van het toneel verdween... ).
Goed, wat vinden we dan van Queensryche? Mssr Renard heeft OMC op een 4,5 staan maar wat denkt de rest hier van deze band ( t/m 1999 toen de band zelf nog de muziek speelde op de albums totdat Geoff Tate van het toneel verdween... ).
Geniale band. Nog veel genialer dan Marillion.
0
geplaatst: 4 december 2020, 16:10 uur
Er zijn een paar nummers die ik moet herbeluisteren om er achter te komen welke dat ook alweer is. Toevallig (of eigenlijk niet) zijn dat eigenlijk vooral nummers van deze 2 albums.
Zo ook dus deze...
5,8
Het is niet veel
Zo ook dus deze...
5,8
Het is niet veel
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 december 2020, 16:13 uur
Dat startpunt half-empty / half-full vind ik best mooi. Jawel, tekstueel is mijn kinderhand gauw gevuld. Maar goed, dat was alleen het startpunt. Muzikaal is het in het begin gewoon niet veel, maar dan iets voor de helft gooit Hogarth ook nog zijn stemgebruik rigoureus om. Dat schijnt een bewuste keus te zijn die een stijgend zelfvertrouwen etaleert maar voor mij had het, met gevoel voor understatement, niet gehoeven.
En dan moet je op de cd ook nog eens een paar minuten op al dit moois wachten.
4,5
4,5
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 december 2020, 16:15 uur
Casartelli schreef:
Ik zie sommige gebruikers telkens alle liedjes met cijfers tot nu toe aanhalen. Ik weet niet hoe leesbaar het topic in april nog is als ze het tot dan toe volhouden
. Maar af en toe een overzichtje moet kunnen.
Het leek mij wel leuk om dit op wekelijkse basis te doen. Vorige keer heb ik de nummers van hoog naar laag gerangschikt, vandaag gewoon in volgorde van behandeling hier.Ik zie sommige gebruikers telkens alle liedjes met cijfers tot nu toe aanhalen. Ik weet niet hoe leesbaar het topic in april nog is als ze het tot dan toe volhouden
. Maar af en toe een overzichtje moet kunnen. Tux On 7.0
The Answering Machine 6.0
Easter 9.5
The Bell in the Sea 7.0
Living in F E A R 6.5
80 Days 7.3
White Russian 8.5
Interior Lulu 7.0
Runaway 9.0
Forgotten Sons 9.0
Asylum Satellite #1 5.3
The Other Half 8.0
Childhood's End 7.0
Drilling Holes 7.5
Waiting to Happen 8.0
Montréal 6.3
Assassing 9.0
Gazpacho 8.5
The New Kings 8.0
Hotel Hobbies 8.3
This Train Is My Life 6.8
It's Not Your Fault 4.0
Out of This World 9.5
The Fruit of the Wild Rose 7.8
Splintering Heart 7.5
The Great Escape 9.8
Cathedral Wall 8.0
White Feather 6.5
Half Full Jam 4.5
0
geplaatst: 4 december 2020, 17:07 uur
Casartelli schreef:
Dat startpunt half-empty / half-full vind ik best mooi. Jawel, tekstueel is mijn kinderhand gauw gevuld. Maar goed, dat was alleen het startpunt. Muzikaal is het in het begin gewoon niet veel, maar dan iets voor de helft gooit Hogarth ook nog zijn stemgebruik rigoureus om. Dat schijnt een bewuste keus te zijn die een stijgend zelfvertrouwen etaleert maar voor mij had het, met gevoel voor understatement, niet gehoeven.
4,5
4,5
Dat hoef ik gelukkig niet merk ik aangezien op mijn cd van HISTR volume 1 - Essence is de pauze tussen Happiness en Half Full Jam nr 11 en Half Full Jam nr 12

Ik vrees echter dat mijn geluk daarmee op is wat dit nummer betreft...
Eerst nog maar weer eens ( voorzichtig ) luisteren..
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 december 2020, 17:17 uur
Bravejester schreef:
Dat hoef ik gelukkig niet merk ik aangezien op mijn cd van HISTR volume 1 - Essence is de pauze tussen Happiness en Half Full Jam nr 11 en Half Full Jam nr 12
Zo uit de herinnering bij mij ook... even op de Fast Forward drukken en je bent er. Uitstel van bevrediging is een overschat concept...Dat hoef ik gelukkig niet merk ik aangezien op mijn cd van HISTR volume 1 - Essence is de pauze tussen Happiness en Half Full Jam nr 11 en Half Full Jam nr 12
De releasepolitiek rond dit album (dat geneuzel dat het twee aparte albums waren die je dus ook apart uit moest brengen)... en dat dan net als ik dat dan uiteindelijk maar gedaan heb, het toch maar als één dubbel-cd uitgebracht wordt, heeft me indertijd ook niet echt voor de band ingenomen.
0
geplaatst: 4 december 2020, 17:34 uur
Even bijkomend nu met de wonderschone Marouette Jam 
Ik ben wel erg blij dat de jampot Half Full is ook al is 646 gr nog een flinke pot!
Misschien in de basis een leuk concept dat half full, is het nu goed of slecht maar die had ik al snel voor mezelf gemaakt. Veel te lang en dramatisch slecht klinkend. Erg duidelijk nog in de beginfase van ontwikkeling lijkt me. Vast als geintje alsnog op het album gekomen.
Niet te redden lijkt me; zelfs niet met een remix/remaster door wie dan ook
1

Ik ben wel erg blij dat de jampot Half Full is ook al is 646 gr nog een flinke pot!
Misschien in de basis een leuk concept dat half full, is het nu goed of slecht maar die had ik al snel voor mezelf gemaakt. Veel te lang en dramatisch slecht klinkend. Erg duidelijk nog in de beginfase van ontwikkeling lijkt me. Vast als geintje alsnog op het album gekomen.
Niet te redden lijkt me; zelfs niet met een remix/remaster door wie dan ook

1

0
geplaatst: 4 december 2020, 17:53 uur
Jammer wel dat het geniale er na 5 albums vanaf is; bij Marillion heeft dat 8 albums achter elkaar aangehouden en daarna nog 2 geniale albums in de laatste 16 jaar ( met een enkel nummer als negatieve uitschieter ).
Ook knap hoe Marillion zelfs met een half afgemaakte jam nog flinke cijfers weet te scoren bij de trouwe fans
Geniale zet ook om zo´n nummer te verstoppen volgend op het Magnus Opus van het album.
Zo bereik je alleen de echte fans die achterover geslagen zitten uit te buiken op de bank..... Om opeens op te schrikken als de muziek weer start

0
geplaatst: 4 december 2020, 18:04 uur
Half Full Jam: 5.5
Saai, kabbelt maar een beetje door zonder mooie opbouw of climax...
Saai, kabbelt maar een beetje door zonder mooie opbouw of climax...
* denotes required fields.