MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Marillion meter

zoeken in:
Kende dit nummer nog niet, maar klinkt prima.

7

We blijven bij de Seasons End periode. Dit is de B kant van Univited Guest. Deze B kant wordt samen met een andere B kant uit de SE periode The Release altijd goed ontvangen bij de fans. De 2de nog wel iets beter maar die komt vast nog wel . Nu eerst t belletje

7,6

Leuk nummer, een 7,4
Ken het nummer van de 2cd uitvoering van Seasons End

The Bell in the Sea: 7,7

Vigil geeft nuttige achtergrond informatie. Maar in dit geval rond hij dit te snel af. Wat zeker ook opgemerkt moet worden is dat de basis van dit liedje al uit de post Clutching at Straws periode komt. Voordat Fish zijn hielen licht in 1988 waren ze al demo's aan het opnemen voor de CAS opvolger. En daarbij was ook het nummer "Shadows on the Barley". Dit nummer werd later met Hogarth omgebouwd naar "The Bell in the Sea".
"Shadows on the Barley" is te vinden op verschillende heruitgaven van "Clutching at Straws".

The Bell in the Sea: 8,4

Tja dat kan ik dan bij 70% van de SE nrs zeggen

vigil schreef:

We beginnen toch nu al niet lui te worden, we zijn net begonnen!

Easter - 8,6 - geweldige ontdekking!
The Bell in the Sea - 7,5

musicborst schreef:
(quote)

We beginnen toch nu al niet lui te worden, we zijn net begonnen!

Je hebt gelijk, shame on me!

Nou ja dan maken we t rondje gelijk maar even af.
Het onderliggende gitaarspel van Shadows wat de basis is voor Bell is dan ook weer de basis voor dit lied van The Wishing Tree (wat natuurlijk een soloproject van Rothery is)

The Wishing Tree - Nightwater

The Bell in the Sea - 7,5

vigil schreef:
Dit ja.
Wacht maar totdat Beaujolais Day voorbij komt, aannemende dat dat nummer hier ook aan bod komt.

B-kantje The Bell... had wat mij betreft zo op het album SE gekund. Prima gitaarwerk weer van Rothery, jammer van de te snelle fade-out.

7,8

vigil schreef:
(quote)

Je hebt gelijk, shame on me!

Nou ja dan maken we t rondje gelijk maar even af.
Het onderliggende gitaarspel van Shadows wat de basis is voor Bell is dan ook weer de basis voor dit lied van The Wishing Tree (wat natuurlijk een soloproject van Rothery is)

The Wishing Tree - Nightwater

Kijk, zo ken ik je weer! Overigens was mij de link met dit liedje mij helemaal ontgaan.
Nooit echt goed verdiept in dit project overigens...

musicborst schreef:
(quote)

Nooit echt goed verdiept in dit project overigens...

Het 1ste WT album heb ik destijds heel veel gedraaid, viel goed bij mij in de smaak

Casartelli (moderator)
Hier worden qua Marillion-involvement de jongens van de mannen gescheiden. Waarbij ik, met de band slechts op 2 in mijn Artiesten Top 10, duidelijk tot de eerste categorie behoor

Dit liedje zit niet in mijn collectie. Ooit, in de tijd van downloads / losse mp3tjes zat hij daar wel in... en als ik hem nu terughoor, klinkt-ie nog wel (enigszins) bekend. Het is verder inderdaad een liedje dat best op Seasons End gepast had. Of op Holidays in Eden. Op die eerste had-ie het niveau omlaag getrokken, op die tweede omhoog.

7,0

Bell in the Sea : 7.5

Bell in the sea: 6,5 op 10.

The Bell in the Sea: 7

7.2 Lekker nummer

The Bell In The Sea: 7.4

The Bell In The Sea: 7.8

5,8 Voor mij voelt het nummer niet af en ik heb ook niet het idee dat ze hun ziel en zaligheid hierin gestopt hebben.

x3 beluistert vanaf CD2 bij Seasons End en daarbij ook The Release meegenomen... dat klinkt toch al een stuk beter vind ik.

The Answering Machine : 7,1
Easter: 9,2
Bell in the Sea : 7,2

Old School Marillion. Soort interbellum nummer. Ik vind hier de muziek niet passen bij Hogarth. Fish lijkt om de hoek mee te gaan doen.

Toch doen zowel band als zanger hun best. Maar niet voor niks een B-Side.

5.5

The Bell in the Sea: 7,2

Was toch al weer even geleden dat ik deze heb gehoord. Ik zou eens moeten zoeken: zou hier ergens een picture single van moeten hebben.

The Bell in the Sea: 6,5

Easter: 8. Mooi nummer, maar toch iets te veel effectbejag om tot de buitencategorie te behoren die sommigen dit nummer toedichten. Alles is relatief natuurlijk.

The Bell in the Sea: 7, typisch geval 'prima, maar niet meer dan prima, maar wel prima'.

The Bell in the Sea: 6.5 voor mij. Niet heel bijzonder...

Gast
geplaatst: vandaag om 08:22 uur

geplaatst: vandaag om 08:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.