MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Neil Young Meter

zoeken in:

9.5 kan er niet minder van maken

Ah, daar komt de inspiratie van Bloodbuzz Ohio dus vandaan

9,6

Komen wel veel bekende Young-tracks op rij voorbij!

jordidj1 schreef:
Komen wel veel bekende Young-tracks op rij voorbij!

Dat kwam toevallig zo uit, als ik mijn stukjes schrijf dan probeer ik de overgang van het ene naar het andere nummer logisch te houden, qua verhaal, soms is er een gemene deler, soms is het verhaal zo 'groot' dat het meerdere nummers beslaat. Harvest is in zekere zin een concept album.

Er komen nog een paar Carrie-themed nummers aan, maar niet van Harvest

Harvest: 8,4

harm1985 schreef:
(quote)

Dat kwam toevallig zo uit, als ik mijn stukjes schrijf dan probeer ik de overgang van het ene naar het andere nummer logisch te houden, qua verhaal, soms is er een gemene deler, soms is het verhaal zo 'groot' dat het meerdere nummers beslaat. Harvest is in zekere zin een concept album.

Er komen nog een paar Carrie-themed nummers aan, maar niet van Harvest
harm1985 schreef:
Ik moet ook nog heel wat jaren 80 en 90 werk een plekje gaan geven. Het zwaartepunt ligt bij de eerste 100 nummers in de periode 71-79. Wil wel voorkomen dat het als een nachtkaars uitgaat en de top 10 al ruim van te voren vast staat. Het moet de top 2000 niet worden.
Die jaren 80 en 90 nummers en later, willen inderdaad niet zo vlotten de laatste tijd. Maar je insteek is duidelijk

Ikzelf heb een 9.3 over voor Harvest. Daarmee komt Harvest na 26 stemmen op een 8.72 uit. We hebben nu op 4 nummers van het album Harvest gestemd, met een (niet gewogen) gemiddelde van 8.76. Poeha, het wachten op jaren 80 (en 90) nummers wordt binnenkort beloond

Neil leerde Carrie kennen via de film Diary of a Mad Housewife; een rol waarvoor ze twee golden globes zou winnen en zelfs een Oscar-nominatie kreeg. Toen Carrie echter bij Neil introk op Broken Arrow Ranch veranderede er snel een hoop; ze werd zwanger en tot chagrijn van haar management begon ze rollen af te slaan. Van Carrie werd verwacht dat ze naar de Oscar ceremonie zou gaan; dat vond Neil maar niks, dan zou hij een smoking aan moeten. Jaren later, toen hij zelf genomineerd was voor het liedje Philadelphia ging hij alsnog overstag.

Uiteindelijk besloot Carrie om dan zelf ook maar niet te gaan. Dat was de nagel aan de doodskist wat betreft haar carrière. Pas eind jaren 70, toen Neil en zij uit elkaar waren, pakte ze het acteren weer op, voornamelijk in TV films.

In 1974, nog voordat hun relatie op de klippen liep, schreef Neil het nummer Motion Pictures voor haar, niet omdat hij wist wat er aan de hand was, maar omdat hij het voelde…

Motion pictures on my TV screen
A home away from home, livin' in between

I'm deep inside myself, but I'll get out somehow
And I'll stand before you, and I'll bring a smile to your eyes
Motion pictures, motion pictures

Info Card op neilyoungarchives.com

Prachtig nummer, erg ingetogen.

9,4

8.5

Motion Pictures: Er komen wel een paar absolute topfavorieten van me voorbij de laatste dagen.

9,7

Motion Pictures: 7,3

Geen hoogtepunt op On the Beach, maar gewoon een heel mooi nummer:

8,2

10
Om dit soort liedjes is Neil (ook) een hele grote meneer.

De titel is toch gewoon "Motion Pictures"? Geen idee waar (For Carrie) ineens vandaan komt.
Hoe dan ook: 8,5.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:18 uur

geplaatst: vandaag om 22:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.