MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in De Alternatieve Hitlijst (2021) FINALE

zoeken in:
Een top 3 lukt nog wel en met wat moeite een top 5, maar verder is dit echt niet mijn ding. Haal mij maar van de lijst.

PB 82 schreef:
Ik ga nog eens goed nadenken!

De laatste 2 dagen om na te denken. Zondag om middernacht sluiten de lijnen.

Joren999 - marsupilami - Rodajc - Simon77 - jorro - @magick1 - SBube - JoaMuse - shimahero - chartsmaster - ranja - stardust_be - Gretz - sj0n88 - Manfield - Poeha - Poek - EvilDrSmith - sokra - herman - Shaky - DjFrankie Pepino - ArthurDZ - dumb_helicopter - LucM - Scorpion_21 - Glen Hansard - AstroStart - zaaf - aerobag - Rudi S - motel matches - Arrie - AOVV - catdog - pureshores - blur8 - musician - Mausie - SanderT - Sundance - MRDammann - nico1616 - aerobag - RadioMad - iamsander - Titmeister - Vince vega - Dance Lover - Dim - ReHmO - Finn - Glen Hansard - chevy93 , 123poetertjes , 50tracks , adri1982 , aerobag , aERodynamIC , Andres4 , Angelo , AOVV , arcade monkeys , Arno , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Ataloona , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , Ceasar , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , Cor , corn1holio1 , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , Dim , dircky007 , divart , DjFrankie , dominicano fonso , dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , esteban , Etiul , Fathead , Finidi , forzautregivo , freakey , Frenkie! , Funky Bookie , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , Glen Hansard , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , iamsander , inquestos , jassn , jeroentjuhh , Jester , Johnny Marrissey , JoaMuse , johan de witt , Joren999 , jorro , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , Koenr , L_T_B , laxus11 , likeahurricane , LucM , luigifort , Lukas , Maartenn , madmadder , Maestrov , Magick1 , Manfield , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , Mastroianni , mauricedegier , Mausie , Mexicanobakker , mol , motel matches , Mozzer , MRDammann , music4life , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , panjoe , pauljojo , PB 82 , Pepino , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , ranboy , ranja , Razoreater , Reijersen , remcodulac , Ries_72 , Riesdude , Robbie34 , rolandobabel , Rudi S , Rufus , Rvdz , Salvadore , SanderT , SBube , Scorpion_21 , Shaky , shimahero , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , Spul , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , Sunderland , tafkat , tbouwh , Tempel , Teunnis , The Eraser , the viking , thelion , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , Zack

▶ Deadline FINALE ▸ ZO 6 FEB 2022 (middernacht)

't Is niet meer nodig nog te melden dat je niet in de taglijst wil staan. Dit was de laatste keer.

Ha esteban, leuk initiatief, maar je mag me uit de taglijst halen. Ik heb de keuze-lijst nog even doorlopen, maar het strookt onvoldoende met het 'alternatieve' wat mijn muzikale hartje in '21 sneller heeft doen kloppen

De laatste uren !

De verlenging heeft wel geholpen. Zo nog een extraatje op 't laatste moment zou fijn zijn.

▶ Deadline FINALE ▸ ZO 6 FEB 2022 (middernacht)

Ik ken de uitslag sinds zonet. Nu jullie nog.

Nog even bekijken of ik het deze week tussen de soep en de patatten kan doen, op minder gangbare uren. Of gewoon helemaal uitstellen tot volgende week.

https://i.imgur.com/1Kgr8pg.jpg

Welkom bij de 2de editie van DE DEFINITIEVE ALTERNATIEVE HITLIJST. We zijn ditmaal vlotter aan een afgetekende TOP 100 geraakt. Aan de top scoren enkele voor de hand liggende namen, zoals verwacht, uitzonderlijk goed. Al bevat de TOP 20 best wel enkele verrassende uitslagen. Ondanks het feit dat de finale selectie van 2021 meer typische gitaarplaten meebracht, is er ook deze keer geen gebrek aan variatie. Alvast veel luisterplezier gewenst!

Nummers zullen de komende dagen in groepjes van 5 per post gelost worden, op willekeurige en soms minder voor de hand liggende tijdstippen. (omstandigheden) De TOP 10 zal vermoedelijk in het weekend vallen. De presentatie zou normaal gezien uit begeleidende teksten, weetjes en visuele dingetjes bestaan, die moet ik ook deze keer noodgedwongen schrappen. Sowieso beter dan eindeloos op de uitslag wachten. De relevante cijfers en video's zijn uiteraard opnieuw van de partij.

▶ De Geordende Cijfers

263 ▸ Totaal aantal punten van de #1
120 ▸ Totaal aantal finalisten
110 ▸ Finalisten die minstens één stem kregen
100 ▸ De TOP die uit de inzendingen is voortgekomen
048 ▸ Totaal aantal punten van #50
031 ▸ Hoogste aantal volgers bij de 2021 Spotify-luisterlijst
019 ▸ Bands die met 2 nummers de TOP 100 haalden
019 ▸ Deelnemers die een TOP 25 instuurden
014 ▸ Het aantal keer dat de #1 genoemd werd
013 ▸ Totaal aantal punten van #100
010 ▸ Finalisten die geen enkele stem kregen
010 ▸ Nummers mét punten die buiten de TOP 100 vielen
002 ▸ Bands die met 3 nummers de TOP 100 haalden
001 ▸ Band die met 4 nummers de TOP 100 haalde

▶ De Onderscheidende Rangschikking

Bij gelijke stand van het aantal punten, gaan we naar de volgende stap om de volgorde te bepalen, enz.

1 - Aantal punten
2 - Aantal keer genoemd
3 - Hoogste positie
4 - Tweede hoogste positie

▶ De Gewaardeerde Deelnemers

AstroStart
Bucquoy
DjFrankie
chartsmaster
esteban
EvilDrSmith
Finn
Gretz
JoaMuse
marsupilami
musician
ranja
Robbie34
SBube
Simon77
Spul
stardust_be
Sundance
WhyNotSmile

▶ De Verklarende Betekenis

Positie ▶ Artiest ▸ Songtitel ◂ Puntentotaal | Aantal Keer Genoemd | Hoogste Positie

▶ De Definitieve Afvallers

110 ▶ Surf Curse ▸ Freaks ◂ 2 P | x 1 | HP 24
109 ▶ Pixey ▸ The Mersey Line ◂ 2 P | x 2 | HP 25
=== ▶ EUT ▸ What Give You the Kicks ◂ 2 P | x 2 | HP 25
107 ▶ Black Honey ▸ Disinfect ◂ 3 P | x 1 | HP 23
106 ▶ The Wombats ▸ If You Ever Leave, I'm Coming with You ◂ 4 P | x 1 | HP 22
105 ▶ The Sore Losers ▸ Shareek the Greek ◂ 5 P | x 1 | HP 21
=== ▶ DeWolff ▸ Half Of Your Love ◂ 5 P | x 1 | HP 21
103 ▶ Slothrust ▸ Cranium ◂ 10 P | x 1 | HP 16
102 ▶ Courting ▸ Popshop! ◂ 11 P | x 1 | HP 15
101 ▶ Stereophonics ▸ Hanging On Your Hinges ◂ 12 P | x 3 | HP 20

Dat begint al goed, al 2 uit mijn lijst
voordeel is wel dat 23 uit mijn lijst wél in de top 100 staan

In mijn lijst maar eentje (ergens onderin), dus dat valt mij alleszins mee. Ik ben vooralsnog mainstreamer in het alternatieve dan gedacht.

And here we go! De eerste (en laatste) lichting van vandaag. Pas voorbij middernacht ben ik opnieuw van de partij. Wanneer er enkel een lyric-video bestaat, post ik de live-versie. Verder krijgt de official videoclip voorrang. Zo hebben we wat afwisseling.

100 ▶ Son Mieux ▸ Can't Get Enough ◂ 13 P | x 3 | HP 17

099 ▶ The Linda Lindas ▸ Oh! ◂ 15 P | x 2 | HP 14

098 ▶ Sports Team ▸ Happy (God's Own Country) ◂ 17 P | x 2 | HP 11

097 ▶ Amyl and The Sniffers ▸ Hertz ◂ 18 P | x 3 | HP 18

096 ▶ Slothrust ▸ Once More For The Ocean ◂ 19 P | x 1 | HP 7

Even kenbaar maken dat we begonnen zijn met de uitslag van de TOP 100.

Joren999 - marsupilami - Rodajc - Simon77 - jorro - @magick1 - SBube - JoaMuse - shimahero - chartsmaster - ranja - stardust_be - Gretz - sj0n88 - Manfield - Poeha - Poek - EvilDrSmith - sokra - herman - Shaky - DjFrankie Pepino - ArthurDZ - dumb_helicopter - LucM - Scorpion_21 - Glen Hansard - AstroStart - zaaf - Rudi S - motel matches - Arrie - AOVV - catdog - pureshores - blur8 - musician - Mausie - SanderT - Sundance - MRDammann - nico1616 - RadioMad - iamsander - Titmeister - Vince vega - Dance Lover - Dim - ReHmO - Finn - Glen Hansard - chevy93 , 123poetertjes , 50tracks , adri1982 , aERodynamIC , Andres4 , Angelo , AOVV , arcade monkeys , Arno , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Ataloona , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , Ceasar , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , Cor , corn1holio1 , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , Dim , dircky007 , divart , DjFrankie , dominicano fonso , dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , esteban , Etiul , Fathead , Finidi , forzautregivo , freakey , Frenkie! , Funky Bookie , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , Glen Hansard , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , iamsander , inquestos , jassn , jeroentjuhh , Jester , Johnny Marrissey , JoaMuse , johan de witt , Joren999 , jorro , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , Koenr , L_T_B , laxus11 , likeahurricane , LucM , luigifort , Lukas , Maartenn , madmadder , Maestrov , Magick1 , Manfield , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , Mastroianni , mauricedegier , Mausie , Mexicanobakker , mol , motel matches , Mozzer , MRDammann , music4life , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , panjoe , pauljojo , PB 82 , Pepino , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , ranboy , ranja , Razoreater , Reijersen , remcodulac , Ries_72 , Riesdude , Robbie34 , rolandobabel , Rudi S , Rufus , Rvdz , Salvadore , SanderT , SBube , Scorpion_21 , Shaky , shimahero , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , Spul , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , Sunderland , tafkat , tbouwh , Tempel , Teunnis , The Eraser , the viking , thelion , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , Zack

095 ▶ Orange Skyline ▸ Shine On ◂ 21 P | x 3 | HP 16

094 ▶ Bilk ▸ Bad News ◂ 23 P | x 1 | HP 3

093 ▶ Eddie Vedder ▸ Long Way ◂ 23 P | x 2 | HP 6

092 ▶ Deafheaven ▸ In Blur ◂ 24 P | x 2 | HP 5

091 ▶ London Grammar ▸ How Does It Feel ◂ 24 P | x 3 | HP 11

090 ▶ Snow Coats ▸ Anyway ◂ 24 P | x 4 | HP 16

089 ▶ Sam Bettens ▸ Brother ◂ 25 P | x 1 | HP 1

#1 van Bucquoy !

088 ▶ Måneskin ▸ I WANNA BE YOUR SLAVE ◂ 25 P | x 2 | HP 2

087 ▶ The Reytons ▸ Jealous Type ◂ 27 P | x 2 | HP 11

086 ▶ Blood Red Shoes ▸ I AM NOT YOU ◂ 28 P | x 2 | HP 5

Ik vond het wat sneu voor Sam Bettens, een nummer één die slechts één keer genoemd werd. Maar ik kreeg hem echt niet meer in m'n eigen lijst geperst. Bijzonder mooie song hoor. Hij stond op 27 aan deze kant van 't scherm.

Je moet maar denken, hij komt een TOP 100 binnen uit meer dan 590 songs!

Terecht opgemerkt! Aangepast. Het was trouwens puur uit verstrooidheid, want ik vind het heel belangrijk iemand als Sam juist aan te spreken. Ik zat met K's Choice in mijn hoofd, vandaar waarschijnlijk onbewust.

Krijgen we ook de 10 liedjes die geen punten hebben gekregen?

Yup. Maar niet op voorhand. Zo blijft het toch net iets spannender.

Begrijpelijk

Ik ben nog maar 1 liedje uit mijn lijst van 25 kwijt. Dat valt goed mee.

Ik ben 2x de enige stemmer op Slothrust wat hebben jullie daartegen (overigens wel mooi dat ze 2x de finale hebben gehaald, dat wel)

Vooral Once More For The Ocean had ik toch ook wel een pak hoger verwacht, met meer stemmen uiteraard. As said, de uitslag is deels voorspelbaar, anderzijds stuiten we van begin tot eind op resultaten die ik helemaal niet zag aankomen.

esteban schreef:
Yup. Maar niet op voorhand. Zo blijft het toch net iets spannender.

Nee, niet leuk, gewoon onderaan beginnen, in principe zijn dit gewoon nummer 120 t/m 111!

Ik ben tot dusver 2 songs kwijt uit mijn Top 25:
18 Amyl and The Sniffers - Hertz op 97
23 Son Mieux - Can't Get Enough op 100

Daarmee was ik diegene, die 'Hertz' de meeste punten gaf.

Overigens zag ik net ook de official video van 'I am not you' van Blood Red Shoes voorbijkomen, die is pas uit, misschien dat het anders nog iets meer punten had opgeleverd in 2021!

Als je de gemiddelden bekijkt, die de songs origineel scoorden, is het inderdaad opvallend dat Slothrust met 'Once more for the ocean' al voorbijkwam, die scoorde in de gewone gemiddeldes een 10de plaats van de 120! Blood Red Shoes doet het ook minder, want die stond in de gemiddeldes gedeeld 22ste!

SBube schreef:
(quote)

Nee, niet leuk, gewoon onderaan beginnen, in principe zijn dit gewoon nummer 120 t/m 111!

Nope.

Tja, zelf weten, maar die spanning zal er toch niet zijn, want niemand heeft op die songs gestemd!

Black Honey - Believer had ik op plek 20!

Hooverphonic doet het ook weer minder dan verwacht, op plek 18 als je de gemiddeldes door het jaar bekijkt, gedeeld 17 zelfs! Turnstile stond gedeeld 26ste met deze song!

085 ▶ Black Honey ▸ Believer ◂ 28 P | x 3 | HP 12

=== ▶ Spoon ▸ The Hardest Cut ◂ 28 P | x 3 | HP 12

083 ▶ Laura Mvula ▸ Got Me ◂ 29 P | x 3 | HP 14

082 ▶ TURNSTILE ▸ BLACKOUT ◂ 31 P | x 2 | HP 1

#1 van EvilDrSmith !

081 ▶ Hooverphonic ▸ Thinking About You ◂ 32 P | x 3 | HP 15

* Vorige post per ongeluk deleted ipv bewerkt, vandaar dat Sbube zijn reactie plots voorspellend lijkt.

Het beste nummer uit de lijst op #82?
Mijn opmerking van gisteravond
EvilDrSmith schreef:
...Ik ben vooralsnog mainstreamer in het alternatieve dan gedacht.
slik ik onmiddellijk weer in.

SBube schreef:
Tja, zelf weten, maar die spanning zal er toch niet zijn, want niemand heeft op die songs gestemd!

Bij zo'n aftellijst weet je op een gegeven moment welke nummers er in de Top 10 staan. En met 't wegstrepen weet je uiteindelijk ook de winnaar(s), nog zonder deze te laten zien. Dat is minder spannend. Door de onderste tien geheim te houden, houd je die spanning nog in leven (behalve van je eigen overgebleven nominaties, want die hébben tenslotte punten). Ergo: slimme tactiek, esteban.

Dat is inderdaad een beetje het idee, EvilDrSmith. Niemand weet immers waar anderen al dan niet puntjes aan uitgedeeld hebben. Zo blijft het in beperkte mate toch nog een beetje raden. En het opzet is en blijft een TOP 100 natuurlijk. Al de rest is extra. Dit is nu eenmaal de manier waarop ik het presenteer.

Helemaal eens wat #82 betreft. Wat een nummer! Yup, ik ben die andere. Turnstile vorig jaar ontdekt en ze hebben aan mij een fan.

Ik ben voor 25 verschillende artiesten gegaan voor mijn top 25. Er waren nogal wat artiesten met dubbele nummers, maar ik wou er nog wat extra variatie in brengen. Turnstile had zelfs vier nummers in de finale, en ik vond Blackout niet het beste daarvan.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:35 uur

geplaatst: vandaag om 14:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.