Muziek / Muziekgames / The Doors Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2021, 11:41 uur
Een van de weinige nummers met Jim waarvan ik denk: waarom moet ik hier naar luisteren?
My Wild Love: 2
My Wild Love: 2
1
geplaatst: 4 juni 2021, 14:22 uur
Horse latitudes is er ook zo een, maar ergens past die in zekere mate nog in de overgang naar Moonlight drive
0
geplaatst: 4 juni 2021, 14:34 uur
Spoelworm schreef:
Horse latitudes is er ook zo een, maar ergens past die in zekere mate nog in de overgang naar Moonlight drive
Die zit er ook nog aan te komen idd. Horse latitudes is er ook zo een, maar ergens past die in zekere mate nog in de overgang naar Moonlight drive
En vanavond ga ik het jullie ook al niet makkelijk maken 
1
geplaatst: 4 juni 2021, 14:41 uur
Ach, My Wild Love. Nee, heel goed is het niet. Maar wat kleven er fijne herinneringen aan dit nummer, net als aan Moonlight Drive. Heerlijk toch om dit lam mee te brullen samen met wat maten na een avond zuipen, als blijkt dat die leuke toeriste toch niet is blijven wachten
Al kwam dat natuurlijk maar zelden voor.. 
7,5
Al kwam dat natuurlijk maar zelden voor.. 
7,5
1
geplaatst: 4 juni 2021, 15:01 uur
Simon77 schreef:
(quote)
Die zit er ook nog aan te komen idd.
Wat? Maar het is vrijdag, op vrijdag rekenen wij altijd op een knaller! Je wilt ons toch niet het weekend insturen met een Other Voices of you need meat don't go no further

1
geplaatst: 4 juni 2021, 15:03 uur
ik hoor het nu anders voor de tweede keer , ik begin mijn verdenkingen te krijgen
1
geplaatst: 4 juni 2021, 15:59 uur
Spoelworm schreef:
Wat? Maar het is vrijdag, op vrijdag rekenen wij altijd op een knaller! Je wilt ons toch niet het weekend insturen met een Other Voices of you need meat don't go no further
Successen uit het verleden enz... Gelukkig duurt het weekend langer dan één dag. En dan beloof ik morgenavond iets van een 5-sterren album van je aan de beurt te laten komen.Wat? Maar het is vrijdag, op vrijdag rekenen wij altijd op een knaller! Je wilt ons toch niet het weekend insturen met een Other Voices of you need meat don't go no further
En nee, de door jou genoemde opties zijn het niet en ook Push Push niet.

1
geplaatst: 4 juni 2021, 16:05 uur
I'm Horny, I'm Stoned... tja, met dat soort teksten komt het anno 2021 gedateerd over, het heeft nou niet bepaald een tijdloos karakter. Het heeft een beetje een Beatles vibe, maar dan wel een jaar of 5 te laat. De zang is voorwaar niet slecht, maar ik mis het Doors gevoel. Ik ben mild, dus een 5.
My Wild Love: werkt denk ik beter binnen de context van het album. Neil Young's Florida (van Homegrown) werkt ook totaal niet los van het album. 6.3
PS: ik vind het grappig om te zien dat zelfs de slechtst scorende nummers bij de Neil Young meter nog altijd hoger scoren dan Jim-loze Doors nummers.
My Wild Love: werkt denk ik beter binnen de context van het album. Neil Young's Florida (van Homegrown) werkt ook totaal niet los van het album. 6.3
PS: ik vind het grappig om te zien dat zelfs de slechtst scorende nummers bij de Neil Young meter nog altijd hoger scoren dan Jim-loze Doors nummers.
1
geplaatst: 4 juni 2021, 18:08 uur
Spoelworm schreef:
Nu ga ik toch eens van het weekend doen wat ik in het begin al zei maar niet deed: alle albums luisteren en een cijfer geven .
Nu ga ik toch eens van het weekend doen wat ik in het begin al zei maar niet deed: alle albums luisteren en een cijfer geven .
Maar 4 nummers die ernstig afweken van wat ik hier gepost heb, mede omdat ik ze vanuit herinneringen heb becijferd. De rest paste perfect bij een hernieuwde luisterbeurt van de totale albums. Ik dacht dat het erger was. Nu ben ik volledig gewapend voor het vervolg (ik zie dat we het einde al naderen van de reguliere albums).

Lekker ook om even de hele dag die albums te draaien. Vooral genoten van Strange Days. Leuke meter dit
0
geplaatst: 4 juni 2021, 20:28 uur
Door een paar zware onvoldoendes lukt het My Wild Love niet om een plekje bij de eerste vijftig te bemachtigen. Een 6,9 voorlopig van 15 stemmers en plek 54.
52 | Close to You (Absolutely Live, 1970) | 6,9875 | 20 stemmers
53 | Love Hides (Live) (Absolutely Live, 1970) | 6,9196 | 23 stemmers
54 | My Wild Love (Waiting for the Sun, 1968) | 6,9067 | 15 stemmers
55 | Money (That's What I Want) (Morrison Hotel, 50th Anniversary Edition, 2020) | 6,8976 | 21 stemmers
56 | Stoned Immaculate (An American Prayer, 1978) | 6,8167 | 18 stemmers
Ik voelde de druk vanmiddag plots toenemen toen Spoelworm liet doorschemeren een klapper te verwachten vanavond. Helaas heeft het lot anders beslist en ik wil jullie niet blij maken met een dooie kat of rat, dat zou voer voor roofvogels zijn
Twee voor de prijs van één, dat dan weer wel. Was in My Wild Love de muzikale omlijsting nog minimaal in Bird of Prey horen we enkel en alleen Jim zijn prachtige stem. In 2000 werd Bird of Prey gesampled door Norman Cook a.k.a. Fatboy Slim voor zijn nummer Sunset (Bird of Prey).
Laat ik meteen maar zeggen dat het tweede nummer enorm lastig zal zijn om als losstaand nummer te beoordelen. Dead Cats, Dead Rats is natuurlijk onlosmakelijk verbonden met Break on Through. Aan de andere kant ben ik van mening dat ik Break on Through te kort zou doen als ik ze samen langs zou laten komen.
The Doors - Bird of Prey (An American Prayer, 1978)
The Doors - Dead Cats, Dead Rats (Live) (In Concert, 1991)
Morgen gewoon weer een volwaardig albumnummer, beloofd.
52 | Close to You (Absolutely Live, 1970) | 6,9875 | 20 stemmers
53 | Love Hides (Live) (Absolutely Live, 1970) | 6,9196 | 23 stemmers
54 | My Wild Love (Waiting for the Sun, 1968) | 6,9067 | 15 stemmers
55 | Money (That's What I Want) (Morrison Hotel, 50th Anniversary Edition, 2020) | 6,8976 | 21 stemmers
56 | Stoned Immaculate (An American Prayer, 1978) | 6,8167 | 18 stemmers
Ik voelde de druk vanmiddag plots toenemen toen Spoelworm liet doorschemeren een klapper te verwachten vanavond. Helaas heeft het lot anders beslist en ik wil jullie niet blij maken met een dooie kat of rat, dat zou voer voor roofvogels zijn

Twee voor de prijs van één, dat dan weer wel. Was in My Wild Love de muzikale omlijsting nog minimaal in Bird of Prey horen we enkel en alleen Jim zijn prachtige stem. In 2000 werd Bird of Prey gesampled door Norman Cook a.k.a. Fatboy Slim voor zijn nummer Sunset (Bird of Prey).
Laat ik meteen maar zeggen dat het tweede nummer enorm lastig zal zijn om als losstaand nummer te beoordelen. Dead Cats, Dead Rats is natuurlijk onlosmakelijk verbonden met Break on Through. Aan de andere kant ben ik van mening dat ik Break on Through te kort zou doen als ik ze samen langs zou laten komen.
The Doors - Bird of Prey (An American Prayer, 1978)
The Doors - Dead Cats, Dead Rats (Live) (In Concert, 1991)
Morgen gewoon weer een volwaardig albumnummer, beloofd.

0
geplaatst: 5 juni 2021, 07:54 uur
"WAKE UP!
You can't remember where it was
Has this dream stopped?"
Muiterij?
Bird of Prey, wat een fantastische stem had Jim toch. Goed, veel te kort en nauwelijks een nummer te noemen, maar toch. Oortjes in en op hoog volume, kippenvel!
Dead Cats, Dead Rats, lekkere opwarmer. Niet heel spannend welk nummer volgt natuurlijk en je kunt hem er natuurlijk ook gewoon even achteraan draaien.
Bird of Prey: 7
Dead Cats, Dead Rats: 6,5
You can't remember where it was
Has this dream stopped?"
Muiterij?
Bird of Prey, wat een fantastische stem had Jim toch. Goed, veel te kort en nauwelijks een nummer te noemen, maar toch. Oortjes in en op hoog volume, kippenvel!
Dead Cats, Dead Rats, lekkere opwarmer. Niet heel spannend welk nummer volgt natuurlijk en je kunt hem er natuurlijk ook gewoon even achteraan draaien.

Bird of Prey: 7
Dead Cats, Dead Rats: 6,5
0
geplaatst: 5 juni 2021, 09:31 uur
Ik zag ze gisteren al staan maar ze zijn erg moeilijk te beoordelen. Birds of prey vind ik nl zeker wel mooi, maar aan de andere kant,het zijn twee zinnen die twee minuten herhaald worden. Moeilijk te beoordelen tov een volwaardig album nummer. Maar het is zeker mooi .
Ik heb me vaak afgevraagd hoe het zou klinken als ze er later een heel nummer van hadden gemaakt, zo'n lekker dromerig nummer als bv Indian Summer of Summer's almost gone. Ik kom er nog op terug.
Dead rats en Cats tja, op de plaat staat het ook als los nummer maar feitelijk is dit gewoon het instarten van Break on live . Het klinkt ook alsof hij maar wat roept wat toevallig rijmt. Niet heel hoogstaand of poëtisch maar goed, dat hoeft ook niet altijd .
Ik heb me vaak afgevraagd hoe het zou klinken als ze er later een heel nummer van hadden gemaakt, zo'n lekker dromerig nummer als bv Indian Summer of Summer's almost gone. Ik kom er nog op terug.
Dead rats en Cats tja, op de plaat staat het ook als los nummer maar feitelijk is dit gewoon het instarten van Break on live . Het klinkt ook alsof hij maar wat roept wat toevallig rijmt. Niet heel hoogstaand of poëtisch maar goed, dat hoeft ook niet altijd .
0
geplaatst: 5 juni 2021, 11:53 uur
Bird of Prey behoorde niet tot het originele An American Prayer: 8.0
Volgens mij was Break on Through niet onderverdeeld in Petition The Lord With Prayer en Dead Cats, Dead Rats en Break On Through op mijn LP, maar werd het gewoon als één nummer gezien, maar meer nummers brengt gewoonweg meer geld op: Dead Cats, Dead rats: 9.0
Volgens mij was Break on Through niet onderverdeeld in Petition The Lord With Prayer en Dead Cats, Dead Rats en Break On Through op mijn LP, maar werd het gewoon als één nummer gezien, maar meer nummers brengt gewoonweg meer geld op: Dead Cats, Dead rats: 9.0
0
geplaatst: 5 juni 2021, 12:18 uur
Als ik de rond 1994 door mij gelezen biografie van John Densmore goed herinner, is dit "the song that got away". Het nummer waar de bandleden geen passende muziek bij konden vinden. Ik kende het al via de al eerder gememoreerde, toenmalige vriend die eind jaren 80 een aantal bootlegs van The Doors op cd in huis had. Bird Of Prey stond op een dubbel cd waar ook 'Rock Is Dead' op stond.
Natuurlijk zou ik bijna zeggen, komt het woord 'dood' weer voor in de tekst, maar de zang is ronduit prachtig. Daar is geen ander woord voor. De melodie geweldig, maar inderdaad, wat moet je er onder leggen? Wellicht had er een fraaie The Doors ballad ingezeten, maar kennelijk was het antwoord gewoon nee. Ik ga dit keer wel stemmen op een nummer van American Poet.
Bird Of Prey: 9.
Natuurlijk zou ik bijna zeggen, komt het woord 'dood' weer voor in de tekst, maar de zang is ronduit prachtig. Daar is geen ander woord voor. De melodie geweldig, maar inderdaad, wat moet je er onder leggen? Wellicht had er een fraaie The Doors ballad ingezeten, maar kennelijk was het antwoord gewoon nee. Ik ga dit keer wel stemmen op een nummer van American Poet.
Bird Of Prey: 9.
0
geplaatst: 5 juni 2021, 12:23 uur
Aan het tweede nummer van de dag heb ik geen enkele actieve herinnering. Absolutely Live heb ik echt heel weinig gespeeld. Dead Cats Dead Rats komt dus een beetje als een verrassing. Break On Through met een totaal andere tekst en daardoor intonatie? Verrassend, maar het werkt wel. De groove van het nummer is natuurlijk zo sterk dat vrijwel alles er wel overheen zou werken. Het toont de kracht van de drie muzikanten aan. Morrison kon daarom, als hij zin had, een kind in de snoepwinkel zijn.
Dead Cats, Dead Rats (what's in a title?): 8,75
Dead Cats, Dead Rats (what's in a title?): 8,75
0
geplaatst: 5 juni 2021, 19:24 uur
Ik was even bang dat ik mijn hand had overspeeld met de twee nummers van gisteren. 
Maar gelukkig druppelden er wat scores binnen vandaag. Dan gokken we maar op inhaalstemmen met het nummer van vandaag.
Met een 7,3 scoort Bird of Prey vooralsnog heel behoorlijk. Dead Cats. Dead Rats blijft met een 6,6 wat achter.
45 | Who Scared You (non-album single, B-kant Wishful Sinful, 1969) | 7,5022 | 23 stemmers
46 | Build Me a Woman (Live) (Absolutely Live, 1970) | 7,3932 | 22 stemmers
47 | Bird of Prey (An American Prayer, 1978 [1995 bonus track]) | 7,3571 | 7 stemmers
48 | She Smells So Nice (L.A. Woman, outtake 2011) | 7,3024 | 21 stemmers
49 | Little Red Rooster (Alive She Cried, 1983) | 7,1583 | 24 stemmers
63 | In the Eye of the Sun (Other Voices, 1971) | 6,6977 | 22 stemmers
64 | Curses, Invocations (An American Prayer, 1978) | 6,6500 | 20 stemmers
65 | Dead Cats, Dead Rats (Live) (In Concert, 1991) | 6,5938 | 8 stemmers
66 | The Piano Bird (Full Circle, 1972) | 6,5563 | 24 stemmers
67 | Whiskey, Mystics and Men (Box Set, 1997) | 6,4835 | 26 stemmers
Zoals beloofd gewoon weer een albumtrack om het weekend goed mee door te komen. Heel vrolijk is het nummer overigens niet, actueel echter misschien wel meer dan ooit. "The human race was dying out, No one left to scream and shout." Terwijl iedereen druk was met de maanlanding, waren we niet in staat om de problemen op ons eigen planeet aan te pakken. "People walking on the moon, Smog will get you pretty soon". Verder gaat Ship of Fools natuurlijk over een LSD-trip. Niet voor het eerst overigens dat een schip wordt gebruikt als een metafoor voor drugs. Dat kristallen schip gaat nog langskomen, zoals jullie ongetwijfeld weten.
The Doors - Ship of Fools (Morrison Hotel, 1970)
Ship of Fools blijft weer staan tot maandagavond. Ruim de tijd voor een mooie beoordeling en hier en daar nog wat inhaalwerk, indien nodig

Maar gelukkig druppelden er wat scores binnen vandaag. Dan gokken we maar op inhaalstemmen met het nummer van vandaag.
Met een 7,3 scoort Bird of Prey vooralsnog heel behoorlijk. Dead Cats. Dead Rats blijft met een 6,6 wat achter.45 | Who Scared You (non-album single, B-kant Wishful Sinful, 1969) | 7,5022 | 23 stemmers
46 | Build Me a Woman (Live) (Absolutely Live, 1970) | 7,3932 | 22 stemmers
47 | Bird of Prey (An American Prayer, 1978 [1995 bonus track]) | 7,3571 | 7 stemmers
48 | She Smells So Nice (L.A. Woman, outtake 2011) | 7,3024 | 21 stemmers
49 | Little Red Rooster (Alive She Cried, 1983) | 7,1583 | 24 stemmers
63 | In the Eye of the Sun (Other Voices, 1971) | 6,6977 | 22 stemmers
64 | Curses, Invocations (An American Prayer, 1978) | 6,6500 | 20 stemmers
65 | Dead Cats, Dead Rats (Live) (In Concert, 1991) | 6,5938 | 8 stemmers
66 | The Piano Bird (Full Circle, 1972) | 6,5563 | 24 stemmers
67 | Whiskey, Mystics and Men (Box Set, 1997) | 6,4835 | 26 stemmers
Zoals beloofd gewoon weer een albumtrack om het weekend goed mee door te komen. Heel vrolijk is het nummer overigens niet, actueel echter misschien wel meer dan ooit. "The human race was dying out, No one left to scream and shout." Terwijl iedereen druk was met de maanlanding, waren we niet in staat om de problemen op ons eigen planeet aan te pakken. "People walking on the moon, Smog will get you pretty soon". Verder gaat Ship of Fools natuurlijk over een LSD-trip. Niet voor het eerst overigens dat een schip wordt gebruikt als een metafoor voor drugs. Dat kristallen schip gaat nog langskomen, zoals jullie ongetwijfeld weten.
The Doors - Ship of Fools (Morrison Hotel, 1970)
Ship of Fools blijft weer staan tot maandagavond. Ruim de tijd voor een mooie beoordeling en hier en daar nog wat inhaalwerk, indien nodig

1
geplaatst: 5 juni 2021, 20:15 uur
Ship of fools, wederom een parel die hoog,hooooog in mijn lijst staat. Absoluut een van mijn persoonlijke favorieten. En, hij is nog lekkerder in de zomer.
10
Bird of prey dan, ik moest er even over nadenken omdat het wederom om een gedicht gaat maar één welke ik graag hoor. Het blijft prachtig. Een gedicht , kort en schitterend in zijn eenvoud. Eigenlijk is het krachtiger, maar ik denk ook moeilijker in eenvoudige korte woorden je gedachten te brengen . Mij lukt het niet.
9
Dead Cats en rats en dogs vind ik niet zo "briljant". Je begint een nummer (B.O.T) en houdt het ritme aan en de zanger kan los met wat gebral, in dit geval niet zo'n sterk poëtisch statement.
4
10
Bird of prey dan, ik moest er even over nadenken omdat het wederom om een gedicht gaat maar één welke ik graag hoor. Het blijft prachtig. Een gedicht , kort en schitterend in zijn eenvoud. Eigenlijk is het krachtiger, maar ik denk ook moeilijker in eenvoudige korte woorden je gedachten te brengen . Mij lukt het niet.
9
Dead Cats en rats en dogs vind ik niet zo "briljant". Je begint een nummer (B.O.T) en houdt het ritme aan en de zanger kan los met wat gebral, in dit geval niet zo'n sterk poëtisch statement.
4
* denotes required fields.