Muziek / Muziekgames / The Doors Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juni 2021, 11:24 uur
I'm Horny, I'm Stoned 5.5
My wild love 8
Bird Of Prey 7
Dead Cats, Dead Rats 7
Ship of Fools 8.4
My wild love 8
Bird Of Prey 7
Dead Cats, Dead Rats 7
Ship of Fools 8.4
0
geplaatst: 6 juni 2021, 13:50 uur
Ik had al een keer geschreven over mijn twijfels over delen van 'Morrison Hotel'. Ship Of Fools is daar een van de oorzaken van. Eigenlijk is dat raar, want alle elementen die een The Doors nummer normaal gesproken goed maken en laten we wel wezen, behoorlijk apart zetten van alle andere bands, zijn aanwezig. Orgelgeluid, het aparte ritme, de briljante overgangen, de stem van Jim, etc., etc., Het is er allemaal, maar in mijn oren werkt het hier niet. De melodie is een zwakke herhaling van eerdere composities, het wringt zelfs hier en daar, Jim zingt net onder zijn comfortabele bereik, de overgangen klinken geforceerd -waar is Robbie?- en niet zoals vaak gebruikelijk: recht de hemel in. Het nummer vind ik echt zo erg dat ik er bijna niet naar kan luisteren. Er gaat vrees ik, weer een onvoldoende aankomen. Laat dat andere schip maar komen.
Ship Of Fools: 3,5
Ship Of Fools: 3,5
0
geplaatst: 6 juni 2021, 20:24 uur
herman schreef:
Mooi trouwens die hoge cijfers voor Hyacinth House. Op voorhand een van de 3 nummers die ik een 10 zou geven en misschien wel het mooiste Doors-nummer overall... , maar ik wacht de volgende luisterbeurt nog even af.
Ik ben wel nieuwsgierig inmiddels.. Mooi trouwens die hoge cijfers voor Hyacinth House. Op voorhand een van de 3 nummers die ik een 10 zou geven en misschien wel het mooiste Doors-nummer overall... , maar ik wacht de volgende luisterbeurt nog even af.

0
geplaatst: 6 juni 2021, 22:52 uur
My Wild Love: 6
Bird Of Prey: 5,8
Dead Cats, Dead Rats: 6,2
Ship of Fools: 8,5
Ship of Fools is gegroeid de laatste tijd.
Bird Of Prey: 5,8
Dead Cats, Dead Rats: 6,2
Ship of Fools: 8,5
Ship of Fools is gegroeid de laatste tijd.
0
geplaatst: 7 juni 2021, 06:59 uur
My Wild Love - 7,5
Bird of Prey - 6,5
Dead Cats, Dead Rats - 6
Ship of Fools - 8,5
Bird of Prey - 6,5
Dead Cats, Dead Rats - 6
Ship of Fools - 8,5
0
geplaatst: 7 juni 2021, 10:06 uur
Ik wijk nogal af met Ship Of Fools lees ik. Het is niet anders. Die smaken ook.
1
geplaatst: 7 juni 2021, 13:37 uur
WoNa schreef:
Ik wijk nogal af met Ship Of Fools lees ik. Het is niet anders. Die smaken ook.
Als we het allemaal eens zijn, is er al helemaal niks aan Ik wijk nogal af met Ship Of Fools lees ik. Het is niet anders. Die smaken ook.

1
geplaatst: 7 juni 2021, 20:05 uur
Ship of Fools scoort voorlopig een 8 gemiddeld en komt daarmee op plek dertig te staan op dit moment.
28 | We Could Be So Good Together (Waiting for the Sun, 1968) | 8,0932 | 22 stemmers
29 | Someday Soon (Live in Pittsburgh, 1970) | 8,0750 | 20 stemmers
30 | Ship of Fools (Morrison Hotel, 1970) | 8,0417 | 18 stemmers
31 | My Eyes Have Seen You (Strange Days, 1967) | 7,9964 | 28 stemmers
32 | Land Ho! (Morrison Hotel, 1970) | 7,9717 | 23 stemmers
Vandaag de derde keer dat we een door bluesmuzikant Willie Dixon geschreven nummer tegenkomen in The Doors Meter. De vorige twee keer ging het over live covers (The Red Rooster & Close to You), maar het nummer van vandaag staat op het debuutalbum van The Doors. Dixon schreef het in 1960 en net als bij The Red Rooster was het Howlin' Wolf die het als eerste opnam. Het was gitarist Robby Krieger die met hun nummer aan kwam zetten, nadat hij de versie van John Hammond Jr. had gehoord. In het zuiden van de Verenigde Staten werd de term 'Back Door Man' gebruikt voor een man die er een relatie op na houdt met een getrouwde vrouw en dus niet door de voordeur haar huis in en uit kan.
The Doors - Back Door Man (The Doors, 1967)
28 | We Could Be So Good Together (Waiting for the Sun, 1968) | 8,0932 | 22 stemmers
29 | Someday Soon (Live in Pittsburgh, 1970) | 8,0750 | 20 stemmers
30 | Ship of Fools (Morrison Hotel, 1970) | 8,0417 | 18 stemmers
31 | My Eyes Have Seen You (Strange Days, 1967) | 7,9964 | 28 stemmers
32 | Land Ho! (Morrison Hotel, 1970) | 7,9717 | 23 stemmers
Vandaag de derde keer dat we een door bluesmuzikant Willie Dixon geschreven nummer tegenkomen in The Doors Meter. De vorige twee keer ging het over live covers (The Red Rooster & Close to You), maar het nummer van vandaag staat op het debuutalbum van The Doors. Dixon schreef het in 1960 en net als bij The Red Rooster was het Howlin' Wolf die het als eerste opnam. Het was gitarist Robby Krieger die met hun nummer aan kwam zetten, nadat hij de versie van John Hammond Jr. had gehoord. In het zuiden van de Verenigde Staten werd de term 'Back Door Man' gebruikt voor een man die er een relatie op na houdt met een getrouwde vrouw en dus niet door de voordeur haar huis in en uit kan.
The Doors - Back Door Man (The Doors, 1967)
1
geplaatst: 7 juni 2021, 21:43 uur
Wat is dit nummer toch ontzettend goed. Het laat alles horen wat The Doors is en zou gaan worden in de vier jaar na de release van het debuut album. Het stuwt, het knierpt, het vloeit, alles wat elektrische blues zo goed maakt, zit hier in en The Doors geven het nog de zelfverzekerdheid van vier blanke knullen uit de middenklasse mee. We gaan weer op voor de volle mep. The Rolling Stones speelden in de drie jaar hiervoor ook bluescovers, maar de rauwheid van dit nummers zouden ze pas bereiken in de jaren rond 1970 met hun eigen werk en de rock en roll covers op de 1970 live plaat. The Doors hadden het direct van zichzelf.
Back Door Man: 10
0
geplaatst: 7 juni 2021, 22:39 uur
Een van de weinige nummers welke favoriet is (en gezien de keren dat het live gespeeld, vermoedelijk ook van de band) waar ik eigenlijk niet veel aan vind.
Hij is goed maar ... ik vind de album versie eigenlijk nooit zo leuk. Dat komt a) door het fletse geluid op de plaat, en b) voor een blues nummer mag het wel wat ruiger, het klinkt zo ... netjes

6.4
Deze live versie daarin tegen. Die vind ik dan weer heerlijk.
Hoor die solo's eens gaan. Lekker gek en ruig, zo had die ook op de plaat moeten staan.
9
Hij is goed maar ... ik vind de album versie eigenlijk nooit zo leuk. Dat komt a) door het fletse geluid op de plaat, en b) voor een blues nummer mag het wel wat ruiger, het klinkt zo ... netjes

6.4
Deze live versie daarin tegen. Die vind ik dan weer heerlijk.
Hoor die solo's eens gaan. Lekker gek en ruig, zo had die ook op de plaat moeten staan.
9
0
geplaatst: 7 juni 2021, 22:41 uur
Oohja deze hadden we ook nog.
Vanaf de eerste kennismaking al verkocht.
Vanaf de eerste kennismaking al verkocht.
1
geplaatst: 7 juni 2021, 22:42 uur
Simon77 schreef:
. In het zuiden van de Verenigde Staten werd de term 'Back Door Man' gebruikt voor een man die er een relatie op na houdt met een getrouwde vrouw en dus niet door de voordeur haar huis in en uit kan.
. In het zuiden van de Verenigde Staten werd de term 'Back Door Man' gebruikt voor een man die er een relatie op na houdt met een getrouwde vrouw en dus niet door de voordeur haar huis in en uit kan.
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat het over een uitsmijter ging , zo eentje die bij de achterdeur staat

Toch eens beter naar die tekst luisteren
* denotes required fields.