Muziek / Muziekgames / The Doors Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 20 maart 2021, 18:53 uur
Verdilac, achtergrond muziek van zo'n 70s misdaadfilm welke zich in de donkere steegjes en straten van New York afspeelt.
3
3
2
geplaatst: 20 maart 2021, 19:44 uur
Wintertime Love haalt een nette score van 7,84 na (slechts) vijftien stemmen en staat daarmee voorlopig op plek 5. Tijd om weer even wat mensen te herinneren aan deze meter
Het komende nummer blijft weer staan tot a.s. maandagavond, dus tijd genoeg om weer even een inhaalslag te maken.
01 | Riders on the Storm (L.A. Woman, 1971) | 9,4672 | 29 stemmers
02 | Strange Days (Strange Days, 1967) | 8,5828 | 29 stemmers
03 | Indian Summer (Morrison Hotel, 1970) | 7,9600 | 30 stemmers
04 | Twentieth Century Fox (The Doors, 1967) | 7,9217 | 30 stemmers
05 | Wintertime Love (Waiting for the Sun, 1968) | 7,8467 | 15 stemmers
06 | Not to Touch the Earth (Waiting for the Sun, 1968) | 7,5179 | 39 stemmers
07 | Money (That's What I Want) (Morrison Hotel, 50th Anniversary Edition, 2020) | 6,9175 | 20 stemmers
08 | Easy Ride (The Soft Parade, 1969) | 6,7554 | 28 stemmers
09 | Whiskey, Mystics and Men (Box Set, 1997) | 6,4758 | 26 stemmers
10 | Wandering Musician (Other Voices, 1971) | 6,2087 | 23 stemmers
11 | Verdilac (Full Circle, 1972) | 6,0611 | 18 stemmers
12 | Treetrunk (non-album single 1972, B-kant Get Up and Dance) | 6,0481 | 26 stemmers
Verder met The Spy van het album Morrison Hotel, de titel heeft Morrison ontleent aan de novelle 'A Spy in the House of Love' van de Frans-Cubaanse Amerikaan Anaïs Nin uit 1954. De Engelse band The House of Love, bekend van MuMe-Ladder klassiekers als 'Shine On' en 'Beatles and the Stones' heeft zijn bandnaam aan dezelfde novelle ontleend.
Een maat van mij had zichzelf jaren geleden de eerste drie akkoorden aangeleerd op zijn gitaar en werd kwaad op ons omdat we geen idee hadden wat hij probeerde te spelen
Sindsdien staat het intro in mijn geheugen gegrift
.
The Doors - The Spy (Morrison Hotel, 1970)
Nog even een heads-up voor ArthurDZ Choconas curufin herman Marty McFly milesdavisjr vigil Waverick.
Het komende nummer blijft weer staan tot a.s. maandagavond, dus tijd genoeg om weer even een inhaalslag te maken.01 | Riders on the Storm (L.A. Woman, 1971) | 9,4672 | 29 stemmers
02 | Strange Days (Strange Days, 1967) | 8,5828 | 29 stemmers
03 | Indian Summer (Morrison Hotel, 1970) | 7,9600 | 30 stemmers
04 | Twentieth Century Fox (The Doors, 1967) | 7,9217 | 30 stemmers
05 | Wintertime Love (Waiting for the Sun, 1968) | 7,8467 | 15 stemmers
06 | Not to Touch the Earth (Waiting for the Sun, 1968) | 7,5179 | 39 stemmers
07 | Money (That's What I Want) (Morrison Hotel, 50th Anniversary Edition, 2020) | 6,9175 | 20 stemmers
08 | Easy Ride (The Soft Parade, 1969) | 6,7554 | 28 stemmers
09 | Whiskey, Mystics and Men (Box Set, 1997) | 6,4758 | 26 stemmers
10 | Wandering Musician (Other Voices, 1971) | 6,2087 | 23 stemmers
11 | Verdilac (Full Circle, 1972) | 6,0611 | 18 stemmers
12 | Treetrunk (non-album single 1972, B-kant Get Up and Dance) | 6,0481 | 26 stemmers
Verder met The Spy van het album Morrison Hotel, de titel heeft Morrison ontleent aan de novelle 'A Spy in the House of Love' van de Frans-Cubaanse Amerikaan Anaïs Nin uit 1954. De Engelse band The House of Love, bekend van MuMe-Ladder klassiekers als 'Shine On' en 'Beatles and the Stones' heeft zijn bandnaam aan dezelfde novelle ontleend.
Een maat van mij had zichzelf jaren geleden de eerste drie akkoorden aangeleerd op zijn gitaar en werd kwaad op ons omdat we geen idee hadden wat hij probeerde te spelen
Sindsdien staat het intro in mijn geheugen gegrift
.The Doors - The Spy (Morrison Hotel, 1970)
Nog even een heads-up voor ArthurDZ Choconas curufin herman Marty McFly milesdavisjr vigil Waverick.
1
geplaatst: 20 maart 2021, 20:40 uur
The Spy, was vooral toen ik het album had ontdekt mijn favoriete nummer van Morrison Hotel. Onderhand zijn er een paar bijgekomen.
8,9
8,9
0
geplaatst: 21 maart 2021, 01:08 uur
6,5 Verdilac
Muzikaal vind ik dit wel lekker wegluisteren, maar het stemgeluid van zowel Krieger als Manzarek is wel erg monotoon.
7,25 Wintertime Love
Grappig die clavecimbel, die barokke sound is typisch iets voor '68, beetje sunshine pop ook. Geen hoogvlieger, maar wel een leuk nummer gewoon. En in Jim's zang zitten veel meer nuances dan in die van de net genoemde heren.
6 The Spy
Eigenlijk nooit echt een fan geworden van Morisson Hotel, voor mij het minste Jim-album. Dit nummer landt ook niet echt.
Muzikaal vind ik dit wel lekker wegluisteren, maar het stemgeluid van zowel Krieger als Manzarek is wel erg monotoon.
7,25 Wintertime Love
Grappig die clavecimbel, die barokke sound is typisch iets voor '68, beetje sunshine pop ook. Geen hoogvlieger, maar wel een leuk nummer gewoon. En in Jim's zang zitten veel meer nuances dan in die van de net genoemde heren.
6 The Spy
Eigenlijk nooit echt een fan geworden van Morisson Hotel, voor mij het minste Jim-album. Dit nummer landt ook niet echt.
1
geplaatst: 21 maart 2021, 11:41 uur
Wintertime Love: 9, geweldig nummer, grote Doors-favoriet van me
The Spy: 6.5, ik weet niet, klinkt voor mij hier en daar toch wat stroef op een of andere manier. Maar zeker geen slechte song
The Spy: 6.5, ik weet niet, klinkt voor mij hier en daar toch wat stroef op een of andere manier. Maar zeker geen slechte song
1
geplaatst: 21 maart 2021, 13:02 uur
Ik begin The Spy steeds meer te waarderen. Het nummer wist me nooit echt te pakken, maar nu ik hem voor deze meter weer wat meer en bewuster heb geluisterd geef ik het een
8
8
0
geplaatst: 21 maart 2021, 14:40 uur
herman schreef:
Eigenlijk nooit echt een fan geworden van Morisson Hotel, voor mij het minste Jim-album.
Eigenlijk nooit echt een fan geworden van Morisson Hotel, voor mij het minste Jim-album.

Ik zou je graag willen overhalen dit album nog eens een kans te geven !
5
geplaatst: 21 maart 2021, 15:37 uur
Vraag een gemiddeld , leek wou ik zeggen maar dat klinkt alsof wij op de universiteit geleerd hebben in de muziek van the Doors. Persoon dus, een persoon die the Doors voornamelijk van zeg de top 2000,wat ze van the Doors vinden . De meesten zullen het ongetwijfeld linken aan de Apocalyps "the End" now, of de film met Val Kilmer , welke vooral een imago weergeeft van coole, duistere rebelse muziek uit een tijd welke gedomineerd werd door mensen met bloemen op hun shirt . Ik geef toe, waarschijnlijk een beetje kort door de bocht .
lekker generaliseren haha. Neem het maar met een korreltje zout , dit was wat overdreven.
Maar de mensen hier weten wel beter! Wie denkt er aan een rock band wanneer men nummers te horen krijgt als Land Ho of Ship of fools? Jawel! Want dat is juist het mooie en verrassende aan deze band . Mijn liefde voor deze band is gekomen toen ik een jaar of 15,16 was en de gekke quirky liedjes gekruid met precies de juiste dosering aan eigenaardigheden en duistere gevoelens een juiste balans brachten aan de andere muziek die ik toen luisterde.
Juist die eigenzinnigheid maakte ze onderscheidend . De liefde is gebleven.
Elk album heeft dergelijke merkwaardige nummers. Denk aan Alabama song van het debuut welke regelrecht van de kermis lijkt te komen met dat orgel geplingel. Een cover van Bertolt Brecht nota bene. De whisky lyrics maken het dan toch weer legaal rock n roll.
Morrison hotel zal bij eerste gehoor ook echt niet klinken als het eerste waar je aan denkt bij het noemen van the Doors, maar wat een verrassende plaat juist door nummers als Land Ho. The Spy is hierin een mooie uitbreiding van het geluid van dit album door iets meer rust en bijna jazz-achtig (?) geluid te toevoegen . Mooi, niet de beste van het album .
Daarom een 8,7
lekker generaliseren haha. Neem het maar met een korreltje zout , dit was wat overdreven.Maar de mensen hier weten wel beter! Wie denkt er aan een rock band wanneer men nummers te horen krijgt als Land Ho of Ship of fools? Jawel! Want dat is juist het mooie en verrassende aan deze band . Mijn liefde voor deze band is gekomen toen ik een jaar of 15,16 was en de gekke quirky liedjes gekruid met precies de juiste dosering aan eigenaardigheden en duistere gevoelens een juiste balans brachten aan de andere muziek die ik toen luisterde.
Juist die eigenzinnigheid maakte ze onderscheidend . De liefde is gebleven.
Elk album heeft dergelijke merkwaardige nummers. Denk aan Alabama song van het debuut welke regelrecht van de kermis lijkt te komen met dat orgel geplingel. Een cover van Bertolt Brecht nota bene. De whisky lyrics maken het dan toch weer legaal rock n roll.
Morrison hotel zal bij eerste gehoor ook echt niet klinken als het eerste waar je aan denkt bij het noemen van the Doors, maar wat een verrassende plaat juist door nummers als Land Ho. The Spy is hierin een mooie uitbreiding van het geluid van dit album door iets meer rust en bijna jazz-achtig (?) geluid te toevoegen . Mooi, niet de beste van het album .
Daarom een 8,7
1
geplaatst: 21 maart 2021, 15:48 uur
Dit verhaal was niet zozeer een statement voor the Spy, meer een poging herman over te halen . Kom over naar de Morrison hotel kant Herman! 

0
geplaatst: 22 maart 2021, 09:23 uur
Wintertime Love: beetje oubollig... 7
The Spy: that's more like it! 8
The Spy: that's more like it! 8
* denotes required fields.