Muziek / Muziekgames / The Doors Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 16 april 2021, 15:38 uur
Newborn awakening 7
Stoned immaculate 6
Soul Kitchen 9
Spanish Caravan 7,2
Stoned immaculate 6
Soul Kitchen 9
Spanish Caravan 7,2
1
geplaatst: 16 april 2021, 20:14 uur
Twintig stemmers geven Spanish Caravan net geen 8,5 gemiddeld, een uitstekende score met een zevende plek in de tussenstand als resultaat.
01 | Riders on the Storm (L.A. Woman, 1971) | 9,3750 | 30 stemmers
02 | Break on Through (To the Other Side) (The Doors, 1967) | 9,1828 | 29 stemmers
03 | Soul Kitchen (The Doors, 1967) | 8,7659 | 22 stemmers
04 | Five to One (Waiting for the Sun, 1968) | 8,6333 | 30 stemmers
05 | Strange Days (Strange Days, 1967) | 8,5700 | 30 stemmers
06 | The Soft Parade (The Soft Parade, 1969) | 8,5593 | 27 stemmers
07 | Spanish Caravan (Waiting for the Sun, 1968) | 8,4700 | 20 stemmers
08 | End of the Night (The Doors, 1967) | 8,2800 | 30 stemmers
09 | Been Down So Long (L.A. Woman, 1971) | 8,2625 | 28 stemmers
10 | Unhappy Girl (Strange Days, 1967) | 8,2138 | 29 stemmers
Absolutely Live was het eerst livealbum dat werd uitgebracht van The Doors en het enige livealbum dat tijdens het bestaan van de band werd uitgebracht. Hoewel het geen echte concertregistratie is, maar een verzameling van liveopnames is het wel een bijzonder album. Onder meer door de aanwezigheid van The Celebration of the Lizard en een aantal andere niet eerder uitgebrachte songs, waarvan Love Hides vandaag mag worden beoordeeld. Op het album gaat Love Hides overigens naadloos over in Five to One.
The Doors - Love Hides (Live) (Absolutelty Live, 1970)
Inhalen is en blijft natuurlijk mogelijk op de nummers die al geweest zijn.
Misschien willen bijvoorbeeld AbleMable, curufin, herman, johan de witt, koosknook, Rogyros, Rudi S en thelion dit weekend gebruiken om weer aan te haken / in te halen?
01 | Riders on the Storm (L.A. Woman, 1971) | 9,3750 | 30 stemmers
02 | Break on Through (To the Other Side) (The Doors, 1967) | 9,1828 | 29 stemmers
03 | Soul Kitchen (The Doors, 1967) | 8,7659 | 22 stemmers
04 | Five to One (Waiting for the Sun, 1968) | 8,6333 | 30 stemmers
05 | Strange Days (Strange Days, 1967) | 8,5700 | 30 stemmers
06 | The Soft Parade (The Soft Parade, 1969) | 8,5593 | 27 stemmers
07 | Spanish Caravan (Waiting for the Sun, 1968) | 8,4700 | 20 stemmers
08 | End of the Night (The Doors, 1967) | 8,2800 | 30 stemmers
09 | Been Down So Long (L.A. Woman, 1971) | 8,2625 | 28 stemmers
10 | Unhappy Girl (Strange Days, 1967) | 8,2138 | 29 stemmers
Absolutely Live was het eerst livealbum dat werd uitgebracht van The Doors en het enige livealbum dat tijdens het bestaan van de band werd uitgebracht. Hoewel het geen echte concertregistratie is, maar een verzameling van liveopnames is het wel een bijzonder album. Onder meer door de aanwezigheid van The Celebration of the Lizard en een aantal andere niet eerder uitgebrachte songs, waarvan Love Hides vandaag mag worden beoordeeld. Op het album gaat Love Hides overigens naadloos over in Five to One.
The Doors - Love Hides (Live) (Absolutelty Live, 1970)
Inhalen is en blijft natuurlijk mogelijk op de nummers die al geweest zijn.

Misschien willen bijvoorbeeld AbleMable, curufin, herman, johan de witt, koosknook, Rogyros, Rudi S en thelion dit weekend gebruiken om weer aan te haken / in te halen?

1
geplaatst: 16 april 2021, 20:25 uur
Was toevallig net aan het luisteren 
Soul Kitchen 7,7
Spanish Caravan: 8,1
Love Hides: 6,6

Soul Kitchen 7,7
Spanish Caravan: 8,1
Love Hides: 6,6
0
geplaatst: 17 april 2021, 17:16 uur
Ik was nooit zo onder de indruk van dit live album. Waarschijnlijk omdat ik het album pas leerde kennen tijdens mijn The Doors dip, ja die heb ik gehad midden jaren 80 tot aan de film van Oliver Stone. Daarna heb ik nooit meer omgekeken.
Love Hides is niet bijzonder noemen. Aan het begin te horen zou ik zeggen dat ze hiervoor 'Back Door Man' gespeeld hebben. Het grooveje gaat door, maar er gebeurt gewoon niet zo veel meer. Live vast heel leuk, maar voor thuis, mwah.
Love Hides: 6
Love Hides is niet bijzonder noemen. Aan het begin te horen zou ik zeggen dat ze hiervoor 'Back Door Man' gespeeld hebben. Het grooveje gaat door, maar er gebeurt gewoon niet zo veel meer. Live vast heel leuk, maar voor thuis, mwah.
Love Hides: 6
0
geplaatst: 17 april 2021, 17:23 uur
6,5
Niet echt een opvallend nummer, op die liveplaat staan wel wat betere vertolkingen, met wat meer vuur.
Niet echt een opvallend nummer, op die liveplaat staan wel wat betere vertolkingen, met wat meer vuur.
1
geplaatst: 17 april 2021, 17:38 uur
Het blijft natuurlijk lastig om dergelijke nummers van een beoordeling te voorzien, zeker in vergelijking tot volwaardige albumnummers. Maar aan de andere kant zijn ze me te dierbaar om links te laten liggen. Met Five to One er achteraan op het livealbum is Love Hides top, nu gewoon fijn.
7
7
1
geplaatst: 17 april 2021, 19:42 uur
Ik verwacht dat er nog wel wat stemmen bij gaan komen voor Love Hides, maar voorlopig moet het nummer het doen met een 6,5 van de eerste 13 stemmers. Daarmee staat het op dit moment op plek 30 (vd 37).
28 | Easy Ride (The Soft Parade, 1969) | 6,7554 | 28 stemmers
29 | In the Eye of the Sun (Other Voices, 1971) | 6,7237 | 19 stemmers
30 | Love Hides (Live) (Absolutelty Live, 1970) | 6,5808 | 13 stemmers
31 | Whiskey, Mystics and Men (Box Set, 1997) | 6,4835 | 26 stemmers
32 | The Peking King and the New York Queen (Full Circle, 1972) | 6,2316 | 19 stemmers
Het nummer van vandaag werd deze week al even aangehaald bij Newborn Awakening. Hoog tijd om Peace Frog zelf van een oordeel te voorzien. Het nummer verscheen op het vijfde studioalbum Morrison Hotel uit 1970 en werd in november 1969 opgenomen. Robby Krieger kwam op de proppen met de gitaarriff, waarna Jim Morrison met de tekst 'Just about the break of day, She came in' kwam. Producer Paul Rothchild ging vervolgens samen met Jim door diens aantekeningen op zoek naar poëzie die ze konden gebruiken voor de tekst. De 'bloederige' tekst slaat onder meer op de rassenrellen die in o.a. Chicago ontstonden na de moord op Martin Luther King. Een onderwerp dat ruim vijftig jaar later nog steeds actueel is. Overigens is de tekst ook deels autobiografisch, zo verwijst Jim Morrison ook naar New Haven, Connecticut waar hij voor het eerst werd gearresteerd.
The Doors - Peace Frog (Morrison Hotel, 1970)
Zoek een lekker plekje in de zon en zet onderstaande Spotify-lijst aan, kun je meteen nog wat inhalen als dat nodig is
28 | Easy Ride (The Soft Parade, 1969) | 6,7554 | 28 stemmers
29 | In the Eye of the Sun (Other Voices, 1971) | 6,7237 | 19 stemmers
30 | Love Hides (Live) (Absolutelty Live, 1970) | 6,5808 | 13 stemmers
31 | Whiskey, Mystics and Men (Box Set, 1997) | 6,4835 | 26 stemmers
32 | The Peking King and the New York Queen (Full Circle, 1972) | 6,2316 | 19 stemmers
Het nummer van vandaag werd deze week al even aangehaald bij Newborn Awakening. Hoog tijd om Peace Frog zelf van een oordeel te voorzien. Het nummer verscheen op het vijfde studioalbum Morrison Hotel uit 1970 en werd in november 1969 opgenomen. Robby Krieger kwam op de proppen met de gitaarriff, waarna Jim Morrison met de tekst 'Just about the break of day, She came in' kwam. Producer Paul Rothchild ging vervolgens samen met Jim door diens aantekeningen op zoek naar poëzie die ze konden gebruiken voor de tekst. De 'bloederige' tekst slaat onder meer op de rassenrellen die in o.a. Chicago ontstonden na de moord op Martin Luther King. Een onderwerp dat ruim vijftig jaar later nog steeds actueel is. Overigens is de tekst ook deels autobiografisch, zo verwijst Jim Morrison ook naar New Haven, Connecticut waar hij voor het eerst werd gearresteerd.
The Doors - Peace Frog (Morrison Hotel, 1970)
Zoek een lekker plekje in de zon en zet onderstaande Spotify-lijst aan, kun je meteen nog wat inhalen als dat nodig is

0
geplaatst: 17 april 2021, 19:45 uur
The Doors In Concert
maar idd wat vreemd om deze los te beoordelen:
Love Hides: 7
Peace Frog: 9
maar idd wat vreemd om deze los te beoordelen:Love Hides: 7
Peace Frog: 9
2
geplaatst: 17 april 2021, 20:35 uur
Peace frog , ja dat is echt een van mijn favoriete Doors nummer, altijd al geweest.
Het nummer laat precies horen waarom ik Morrison hotel zo'n weergaloos album vind!!
En dan die mooie overgang in Blue Sunday, absolute perfectie.
Is het het beste nummer van dit album?
Nou,je hebt nog Ship of fools, het al eerder geplaatste Indian Summer en Land ho en , en wacht, dan hebben we ook nog Roadhouse blues , waiting for the sun en Queen of the highway, Maggie ... Hoe kan dit album nou niet in de top twee staan bij iedere Doors liefhebber!
(LA Woman is dan wel een geduchte concurrent)
Nou ja, de een houdt van appels en de ander van bananen.
behorend tot de absolute top in mijn persoonlijke lijst ,een dikke 10.
10 ,een dikke 10
Het nummer laat precies horen waarom ik Morrison hotel zo'n weergaloos album vind!!
En dan die mooie overgang in Blue Sunday, absolute perfectie.
Is het het beste nummer van dit album?
Nou,je hebt nog Ship of fools, het al eerder geplaatste Indian Summer en Land ho en , en wacht, dan hebben we ook nog Roadhouse blues , waiting for the sun en Queen of the highway, Maggie ... Hoe kan dit album nou niet in de top twee staan bij iedere Doors liefhebber!
(LA Woman is dan wel een geduchte concurrent)
Nou ja, de een houdt van appels en de ander van bananen.
behorend tot de absolute top in mijn persoonlijke lijst ,een dikke 10.
10 ,een dikke 10
0
geplaatst: 17 april 2021, 20:39 uur
Love hides vind ik geen nummer, het is meer een beetje door jammen als lang intro om het volgende nummer in te leiden.
Geen stem voor die haha.
Geen stem voor die haha.

0
geplaatst: 17 april 2021, 20:43 uur
Het is een deel van een medley, maar toch een mooi Doors moment.
1
geplaatst: 17 april 2021, 20:53 uur
WoNa schreef:
Ik was nooit zo onder de indruk van dit live album. Waarschijnlijk omdat ik het album pas leerde kennen tijdens mijn The Doors dip...Love Hides is niet bijzonder noemen. Aan het begin te horen zou ik zeggen dat ze hiervoor 'Back Door Man' gespeeld hebben
Ik was nooit zo onder de indruk van dit live album. Waarschijnlijk omdat ik het album pas leerde kennen tijdens mijn The Doors dip...Love Hides is niet bijzonder noemen. Aan het begin te horen zou ik zeggen dat ze hiervoor 'Back Door Man' gespeeld hebben
Nou dat kan er ook aan liggen dat het gewoon een zeer teleurstellend album is.
Het nummer waar ik naar uit keek,
Alabama Song spelen ze veel te kort
Wat rest is een leuke vertolking van
Back Door Man en when the music's over en wat onbekende, maar helaas ook niet zulke sprekende nummers.
En de B kant is een opeenvolging van gedichten en opvulling. De paar nummers die ze wel goed spelen hier zijn dan ook weer toevallig de nummers die ik persoonlijk niet echt graag hoor (not to touch the earth,five to one , soul kitchen)
0
geplaatst: 18 april 2021, 00:59 uur
Morrison hotel is mijn favoriete doors album; peace frog echt een van de betere nummers op het album.
9,6
9,6
* denotes required fields.