Muziek / Muziekgames / The Doors Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 18 april 2021, 13:15 uur
Peace Frog blijft overigens weer staan tot maandagavond. Tijd genoeg dus om deze en andere nummers te beoordelen.
Peace Frog: 8,5
Peace Frog: 8,5
0
geplaatst: 18 april 2021, 14:58 uur
Het abrupte einde van dit nummer geeft aan dat Peace Frog/Blue Monday niet los van elkaar zijn te zien. Een van de meest briljante overgangen in de popmuziek kan zo nooit worden beoordeeld in dit spel en dat is wel echt zonde. Ik moet het er mee doen.
Peace Frog begint licht teleurstellend, als je de rest van het nummer kent. Een riffje zoals er duizenden bestaan in de blues en rock and roll. Het ritme dat daarna door de band wordt gecreeërd is fantastisch. Het blijft maar stuiteren, steeds aangewakkerd door de tegengeluiden en -zang die de stuiterbal nog hoger laten gaan. Morrison Motel is niet mijn favoriete The Doors LP, ver van zelfs, maar er staat een aantal nummers op dat bij de allerbeste hoort, voordat alles samen komt in 'L.A. Woman'. Peace Frog is er zo een. Ik twijfelde heel even een 9,75 te geven, maar na nog een luisterbeurt is het helder,
Peace Frog: 10
Peace Frog begint licht teleurstellend, als je de rest van het nummer kent. Een riffje zoals er duizenden bestaan in de blues en rock and roll. Het ritme dat daarna door de band wordt gecreeërd is fantastisch. Het blijft maar stuiteren, steeds aangewakkerd door de tegengeluiden en -zang die de stuiterbal nog hoger laten gaan. Morrison Motel is niet mijn favoriete The Doors LP, ver van zelfs, maar er staat een aantal nummers op dat bij de allerbeste hoort, voordat alles samen komt in 'L.A. Woman'. Peace Frog is er zo een. Ik twijfelde heel even een 9,75 te geven, maar na nog een luisterbeurt is het helder,
0
geplaatst: 18 april 2021, 17:03 uur
WoNa schreef:
Het abrupte einde van dit nummer geeft aan dat Peace Frog/Blue Monday niet los van elkaar zijn te zien. Een van de meest briljante overgangen in de popmuziek k
Morrison Motel is niet mijn favoriete The Doors LP, ver van zelfs, maar na nog een luisterbeurt is het helder,
Het abrupte einde van dit nummer geeft aan dat Peace Frog/Blue Monday niet los van elkaar zijn te zien. Een van de meest briljante overgangen in de popmuziek k
Morrison Motel is niet mijn favoriete The Doors LP, ver van zelfs, maar na nog een luisterbeurt is het helder,
Ik ga je quoten:" Indian Summer is gewoon heel erg mooi."
You make me real was een van je favoriete Doors nummers, peace frog een 10 en de overgang naar blue Sunday is een van de meest briljante.
Als Doors liefhebber gok ik dat je op zijn minst Roadhouse blues hoog hebt zitten (?) en wellicht in mindere mate misschien waiting for.. dan zit je al op 50%.
Land ho en Ship of fools daarbij haal ik je wel over

Beste WoNa, je weet het zelf nog niet maar met het einde van dit spel dan zie je dit album opnieuw en is het een nieuwe liefde die nooit meer overgaat

En dat geldt ook voor al die andere die het licht nog niet hebben gezien ivm dit geweldige album
ik zie naar mijn genoegen dat iedereen al lekker hoog heeft ingezet op dit nummer .
. (In mr Burns stem) excellent
1
geplaatst: 18 april 2021, 20:09 uur
Heerlijke, funky, onweerstaanbare vibe heeft dit nummer, en de tekst plus voordracht van Jim Morrison zijn erg de moeite. 1 van de hoogvliegers van The Doors wat mij betreft!
9,5
9,5
2
geplaatst: 18 april 2021, 21:41 uur
Spoelworm schreef: Beste WoNa, je weet het zelf nog niet maar met het einde van dit spel dan zie je dit album opnieuw en is het een nieuwe liefde die nooit meer overgaat
Ik ben ben heel benieuwd hoe dit gaat uit vallen. Vooral als ik de nummers los hoor.Er zijn er echter een paar, die ik op voorhand zo een onvoldoende zou geven. 'Land Ho' en 'Ship of Fools' vooraan. Op 'L.A. Woman' scoort alles een 8 of veel hoger, dus dat gaat heel lastig worden. Wel mooi dat je me echt in de gaten houdt
. De andere twee nummers die je noemt, scoren allebei idd heel hoog. 'Roadhouse Blues' heb ik jaren lang met zoveel plezier met mijn vorige band gespeeld. Met de huidige, Sweetwood, spelen we 'Riders On The Storm'. Dat is wel andere koek.De vraag is wel, is er aan het einde, als we dus op dik honderd nummers zitten, een echt overzicht te krijgen en zou ik sommige nummers anders scoren als ik de relatie van scores met andere nummers overzie? Een endgame zou wellicht nodig zijn Simon77
0
geplaatst: 19 april 2021, 11:19 uur
Love Hides: werkt denk ik beter in combinatie met 5 to 1, het eindigt nu zo abrupt! Maar toch wel prima nummertje hoor, 7.5
Peace Frog: weeral een onbekend nummer voor mij, maar bevalt me goed. Lekkere riff om het nummer te openen, orgeltje erbij, helemaal prima. 9
Peace Frog: weeral een onbekend nummer voor mij, maar bevalt me goed. Lekkere riff om het nummer te openen, orgeltje erbij, helemaal prima. 9
1
geplaatst: 19 april 2021, 17:25 uur
Vandaag is LA Woman 50 jaar geworden. Zal die dan vandaag komen?.... 

1
geplaatst: 19 april 2021, 19:53 uur
Ik had Peace Frog wel aardig hoog ingeschat, maar toch overtreft de score absoluut mijn verwachtingen. Met een 9,05 gemiddeld pakt Peace Frog voorlopig het brons.
01 | Riders on the Storm (L.A. Woman, 1971) | 9,3750 | 30 stemmers
02 | Break on Through (To the Other Side) (The Doors, 1967) | 9,1828 | 29 stemmers
03 | Peace Frog (Morrison Hotel, 1970) | 9,0500 | 23 stemmers
04 | Soul Kitchen (The Doors, 1967) | 8,6860 | 25 stemmers
05 | Five to One (Waiting for the Sun, 1968) | 8,6333 | 30 stemmers
Bij voorbaat al mijn excuses, want beide Jim-loze albums komen voorbij deze week
. Maar gelukkig zitten er omheen weer een aantal toffe nummers uit betere tijden. En om het 'leed' nog iets te verzachten beginnen we vandaag met een bluescover van het achtste en laatste album 'Full Circle'. Good Rockin' werd al in 1947 voor het eerst opgenomen als Good Rocking Tonight door Roy Brown die het nummer ook schreef. Het nummer wordt door sommigen beschouwd als een kandidaat voor het allereerste rock'n'roll nummer uit de muziekgeschiedenis. Aan zo'n uitspraak ga ik mij niet wagen, maar Good Rocking Tonight is zonder meer een klassieker die onder meer door 'The King' is opgenomen en die ook regelmatig live is gespeeld door 'The Boss', dan moet dat goed komen, toch?
The Doors - Good Rockin' (Full Circle, 1972)
01 | Riders on the Storm (L.A. Woman, 1971) | 9,3750 | 30 stemmers
02 | Break on Through (To the Other Side) (The Doors, 1967) | 9,1828 | 29 stemmers
03 | Peace Frog (Morrison Hotel, 1970) | 9,0500 | 23 stemmers
04 | Soul Kitchen (The Doors, 1967) | 8,6860 | 25 stemmers
05 | Five to One (Waiting for the Sun, 1968) | 8,6333 | 30 stemmers
Bij voorbaat al mijn excuses, want beide Jim-loze albums komen voorbij deze week
. Maar gelukkig zitten er omheen weer een aantal toffe nummers uit betere tijden. En om het 'leed' nog iets te verzachten beginnen we vandaag met een bluescover van het achtste en laatste album 'Full Circle'. Good Rockin' werd al in 1947 voor het eerst opgenomen als Good Rocking Tonight door Roy Brown die het nummer ook schreef. Het nummer wordt door sommigen beschouwd als een kandidaat voor het allereerste rock'n'roll nummer uit de muziekgeschiedenis. Aan zo'n uitspraak ga ik mij niet wagen, maar Good Rocking Tonight is zonder meer een klassieker die onder meer door 'The King' is opgenomen en die ook regelmatig live is gespeeld door 'The Boss', dan moet dat goed komen, toch?The Doors - Good Rockin' (Full Circle, 1972)
0
geplaatst: 19 april 2021, 20:48 uur
Je zou denken dat het dan goed moet komen, Simon77, maar deze cover vind ik wel erg zoutloos klinken. Mist gewoon peper en zout om de boel op te hitsen (lees: Jim Morrison).
5
5
0
geplaatst: 19 april 2021, 21:01 uur
Vandaar ook het vraagteken (lees: twijfel). En daarom roep ik ook de hulp van de kritische, doch rechtvaardige vakjury weer in. 

1
geplaatst: 19 april 2021, 21:23 uur
Wie van rock and roll houdt, zit hier goed. Het gaat er van komen dat ik een nummer van de laatste plaat hoog ga scoren. Het swingt, het spettert en de solo's zijn gewoon lekker. Manzarek's stem is zelfs dragelijk hier. Aanvankelijk lijkt hij zelfs een Elvisje te doen. De heren hebben er duidelijk zin in en lol aan beleefd. Was dit met Jim heel veel beter geweest? Ik geloof daar in dit geval niets van, want als band staat het als een huis. Het verschil is dan enkel een betere zanger. Wie weet had ik dan nog een puntje extra gegeven, toch gaat dit goed komen vandaag voor een Full Circle nummer.
Good Rocking: 8,25
Good Rocking: 8,25
1
geplaatst: 20 april 2021, 08:24 uur
7
Had iemand al eens een keer gezegd dat Ray niet zo'n hele briljante zanger is?
Had iemand al eens een keer gezegd dat Ray niet zo'n hele briljante zanger is?

* denotes required fields.