MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Doors Meter

zoeken in:
Vlees noch vis. 5

Good Rockin': 6,8

Meh... Wil je eerst al die rotzooi erdoor jagen zodat we er vanaf zijn, Simon77?

4,8

Johnny Marr schreef:
Meh... Wil je eerst al die rotzooi erdoor jagen zodat we er vanaf zijn, Simon77?
Ik hoop het een beetje te verdelen mijn beste JM. Als we eerst alle toppers er doorheen jassen blijft er niemand over om op de 'iets mindere toppers' te stemmen.

Bovenin geen veranderingen, maar Good Rockin' scoort voorlopig bijna een 6,5 gemiddeld en is daarmee tot nu toe het best scorende nummer van Full Circle.

33 | Good Rockin' (Full Circle, 1972) | 6,4708 | 12 stemmers
34 | The Peking King and the New York Queen (Full Circle, 1972) | 6,2316 | 19 stemmers
35 | Wandering Musician (Other Voices, 1971) | 6,2087 | 23 stemmers
36 | Verdilac (Full Circle, 1972) | 6,1095 | 21 stemmers
37 | Treetrunk (non-album single 1972, B-kant Get Up and Dance) | 6,0481 | 26 stemmers
38 | Carol (Live in Detroit, 2000) | 5,8543 | 23 stemmers
39 | Hardwood Floor (Full Circle, 1972) | 5,1674 | 23 stemmers

Drie zogenaamde non-album singles heeft The Doors uitgebracht, waarvan we er, met Treetrunk, inmiddels één hebben beoordeeld. Vandaag is het de beurt aan de B-kant van The Soft Parade-single Wishful Sinful; Who Scared You. Een nummer dat, zo is de algemene opinie, niet zou misstaan op dit album. Of dat zo is, kunnen we na afloop van deze meter eenvoudig beoordelen wanneer we Who Scared You gaan vergelijken met de nummers van het album The Soft Parade . Who Scared You and why were you born? Het wordt niet echt duidelijk in dit nummer dat weer bol staat van mysterie en lust.

The Doors - Who Scared You (non-album single, B-kant Wishful Sinful, 1969)

En pak anders Good Rockin' ook nog even mee (of andere nummers die je nog niet hebt beoordeeld)

Good Rockin' : 5
Who Scared You: 6.7

Tof nummer, had inderdaad niet misstaan op The Soft Parade.

7

Good rockin' 5,4

Who Scared You 6.4

Te goed om een B-kant te zijn, beter dan de meeste Soft Parade tracks.

8,6

Good Rockin' een 6

Who Scared You een 7.4

Who scared you:9.0

Who Scared You: 7

Good Rockin' 5
Who Scared You 7.25

Was hier niet erg bekend mee. Heerlijk nummer zeg.

Who Scared You: 8,7

7,5

Who Scared You - 7

Wat maakt een nummer een zogenaamde b kant? Er zijn bands die heel erg goede hebben gemaakt en de single als een eigen artform zagen. Denk aan beroemde 60s bands als The Kinks, Beatles en Stones. In modernere tijden maakten ook Oasis en Arctic Monkeys er, aanvankelijk serieus werk van, wat de meerwaarde van het kopen van de cd singles deed oplopen. Andere bands gebruikten het om een overblijvertje toch kwijt te kunnen.

Aan dit nummer heb ik geen enkele herinnering. Wie heeft immers de, geflopte, single 'Wishful Sinful, in bezit? Iemand van ons? Ik niet. Misschien wel een leuk item voor aan de zijkant van ons spel. Wie heeft welke single? Ik blijf afdwalen, maar niet terecht, want ik vind Who Scared You oprecht een lekker nummer en idd beter dan een aantal nummers dat The Soft Parade wel heeft gehaald. Het is heerlijk sloom, zoals The Doors ook al zo ontzettend goed konden, dat echt slepende spelen.

Who Scared You: 8

Who Scared You: 8

The Peking King and the New York Queen: 6,4
Newborn Awakening: 7
Stoned Immaculate: 7
Soul Kitchen: 9
Spanish Caravan: 8,4
Love Hides (Live): 7,3
Peace Frog: 8,6
Good Rockin': 6,6
Who Scared You: 7,7

Simon77 schreef:
Good Rocking Tonight is zonder meer een klassieker ..dan moet dat goed komen, toch?

Nee. Good Rocking is een oke nummer , en ik zie de Boss het idd zo spelen. Maar is het the Doors? Meer Fats Domino.
6
Who scared you heb ik als bonus op de Cd versie van the Soft Parade. Best een lekker nummer idd
7.5

Met een 7,5 gemiddeld scoort Who Scared You flink hoger dan de 6,75 van Easy Ride, die wel op het album The Soft Parade kwam te staan. Voorzichtige conclusie is dan in ieder geval dat het album er niet minder van zou worden. Een 23e positie voor Who Scared You en daarmee net in het rechterrijtje op dit moment.

21 | Wintertime Love (Waiting for the Sun, 1968) | 7,6607 | 28 stemmers
22 | Black Train Song (Mystery Train / Away in India / Crossroads) (Box Set, 1997) | 7,5391 | 23 stemmers
23 | Who Scared You (non-album single, B-kant Wishful Sinful, 1969) | 7,5289 | 19 stemmers
24 | Not to Touch the Earth (Waiting for the Sun, 1968) | 7,5179 | 39 stemmers
25 | Newborn Awakening (An American Prayer, 1978) | 7,0824 | 17 stemmers

Tijd voor de albumopener van L.A. Woman. Een blues rocker met een flinke scheut James Brown met een, zo lijkt het, behoorlijk autobiografische tekst. Jim schreef de tekst al in 1968, aanleiding zou een filmproject van een student aan de universiteit van Southern California zijn, genaamd Changeling. Het zou echter nog tot aan L.A. Woman duren voordat ze het nummer opnamen. In de Europese folklore is een 'changeling' een op een mens gelijkende fee die werd achtergelaten door andere feeën, nadat ze een mens(enkind) hadden gestolen. Dat klinkt wel als iets dat Jim over zichzelf zou kunnen denken inderdaad .

The Doors - The Changeling (L.A. Woman, 1971)

10

Eén van de beste albumopeners ooit, wat een drive!

Johnny Marr schreef:
10

Eén van de beste albumopeners ooit, wat een drive!

This says it all
Deze staat hoog genoteerd in mijn lijst met favoriete Doors nummers
10, wederom een dikke 10
Vooral de eerste keer dat ik deze plaat hoorde en meteen opvalt hoe de stem hier helemaal naar de gallemiezen is. Echt goed

Gast
geplaatst: vandaag om 03:11 uur

geplaatst: vandaag om 03:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.