MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Doors Meter

zoeken in:
Simon77 schreef:
Overigens kwam ik, in de zoektocht om verder nog iets zinnigs over het nummer te zeggen, nog twee data tegen dat The Doors nog in Nederland hebben opgetreden in 1972. In de Doelen in Rotterdam en Carré in Amsterdam. Iets dat met Jim dus nooit gelukt is.

Vergeet je nou dat ze met Jim in september 1968 in Amsterdam hebben opgetreden?
Had met Jim moeten zijn, maar die had iets teveel lol gehand en klapte in elkaar. De heren hebben vervolgens opgetreden met Ray als zanger.

6 (dankzij het einde)

6.4 Tsja aardig nummer wel maar het einde verkloot het het een beetje

Funky Bookie schreef:
(quote)

Had met Jim moeten zijn, maar die had iets teveel lol gehand en klapte in elkaar. De heren hebben vervolgens opgetreden met Ray als zanger.

Met Jim Morrison hebben ze nooit in Nederland opgetreden, omdat ie op dat moment al in het ziekenhuis lag .

Hang on to your life: 8.0

Funky Bookie schreef:
Je zegt het zelf eigenlijk al. Jim heeft het optreden helaas niet gehaald.
spinout schreef:
Met Jim Morrison hebben ze nooit in Nederland opgetreden, omdat ie op dat moment al in het ziekenhuis lag .
Je zal maar kaartjes hebben gehad. Inmiddels weten we hier het e.e.a. over Ray's zang'kwaliteiten'.

Het publiek had er kennelijk geen probleem mee, omdat Morrison hier nog niet zo'n icoon was.

Intro doet me aan Sympathy for the Devil denken. Zelfs de zang van Jim had dit flauwe nummer niet kunnen redden, dankzij het einde wordt het net aan een 5.

Wat het optreden in Nederland betreft: zo rock 'n' roll vind ik het niet dat je na een overdaad aan hash/wiet en alcohol en het ziekenhuis belandt. Je hebt ook nog gewoon betalende fans joh, die jouw drank en drugsgebruik financiëren. Zwaar onprofessioneel.

Verheerlijking van drugsmisbruik sowieso -1

Dit is echt een heel raar nummer. Het begin klinkt best vertrouwd. Het zou zo maar iets kunnen worden. De toevoeging van percussie is opmerkelijk en ook prettig in het gehoor liggend. Dan gaat Ray zingen. Vreemd genoeg zit zijn stem niet eens zo ver van Morrisons stem af in 'The Changeling'. Beiden zingen ver voorbij wat ze eigenlijk prettig vinden, geforceerd. Bij Jim leidt dat tot iets geweldigs. Verschil moet er zijn. Het einde is bizar, maar toch ook wel grappig. Het redt het nummer niet. Het komt totaal stuurloos op mij over. Hier wordt de zanger dus echt gemist, itt 'Ships w/Sails' van 'Other Voices'. Heel matig dus.

Hang On To Your Life: 4,75

Hang on to Your Life: 6-

Ook na 42 nummers blijft het aantal onvoldoendes in The Doors Meter op slechts één staan. Niet dat Hang on to Your Life nu heel goed scoort, maar er waren tijden dat ik met een 5,9 prima tevreden was op de middelbare school

38 | Verdilac (Full Circle, 1972) | 6,1095 | 21 stemmers
39 | Treetrunk (non-album single 1972, B-kant Get Up and Dance) | 6,0481 | 26 stemmers
40 | Hang on to Your Life (Other Voices, 1971) | 5,8857 | 14 stemmers
41 | Carol (Live in Detroit, 2000) | 5,8543 | 23 stemmers
42 | Hardwood Floor (Full Circle, 1972) | 5,1674 | 23 stemmers

Om het weekend in te luiden lijkt het me niet onverstandig om een echte klassieker van de stapel te pakken. Love Me Two Times is de tweede single die wordt uitgebracht van het album Strange Days. De tekst is van de hand van Robby Krieger en gaat over een soldaat of matroos die nog een laatste nacht doorbrengt bij zijn vriendin voordat hij naar oorlogsgebied vertrekt. Krieger zou in dezelfde schrijfsessie ook de tekst van Light My Fire hebben geschreven, maar Love Me Two Times kwam dus uiteindelijk pas op het tweede studioalbum terecht. Manzarek noemt het in zijn biografie Krieger's grootste blues/rock klassieker over liefde en verlies, of over meervoudige orgasmes voegt hij er met een knipoog aan toe. Ook Jim weet het nummer op plaat een dubbele betekenis te geven door in het grootste deel van de tekst de 's' in 'two times' weg te laten. Het nummer kwam in december 1967 uit rond de tijd dat Jim voor het eerst werd gearresteerd in New Haven, waarmee de rebelsheid van de band werd benadrukt.

The Doors - Love Me Two Times (Strange Days, 1967)

9

Heerlijk!

Klassieker! Lag Jim als gegoten natuurlijk, één keer was voor hem wellicht nooit genoeg..

9

Love me 2 times: 10

Hang on 4
Love me two times 10
Geweldig nummer, vooral het "b" gedeelte waarin Jim losgaat

Love Me Two Times: 9,2

Love Me Two Times: 7

Gast
geplaatst: vandaag om 19:29 uur

geplaatst: vandaag om 19:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.