Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1998
zoeken in:
1
geplaatst: 13 september 2021, 14:46 uur
Helemaal niet gek, deze finale! Natuurlijk mis ik ook wel het een en ander, maar dit is echt een prima dwarsdoorsnede van 1998. Mensen die deze finale eenzijdig noemen, zouden veelzijdigheid nog niet herkennen als deze voor hun neus zou staan, want we hebben hiphop, triphop, IDM, singer-songwriter en diverse vormen van rock. De top 5 is uitstekend en de zes daaronder zijn ook goed tot zeer goed. Alleen mijn nummer laatst vind ik nog altijd drie keer niks, wanstaltig pathetisch gezever waar de honden geen brood van lusten.
01. Gang Starr feat. Inspectah Deck - Above the Clouds
02. Black Star - Respiration
03. Gang Starr - Moment of Truth
04. Massive Attack - Teardrop
05. Massive Attack - Angel
06. Placebo - Pure Morning
07. Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
08. Massive Attack - Inertia Creeps
09. Radiohead - No Surprises
10. Boards of Canada - Roygbiv
11. OutKast - Rosa Parks
12. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
01. Gang Starr feat. Inspectah Deck - Above the Clouds
02. Black Star - Respiration
03. Gang Starr - Moment of Truth
04. Massive Attack - Teardrop
05. Massive Attack - Angel
06. Placebo - Pure Morning
07. Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
08. Massive Attack - Inertia Creeps
09. Radiohead - No Surprises
10. Boards of Canada - Roygbiv
11. OutKast - Rosa Parks
12. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
0
geplaatst: 13 september 2021, 21:44 uur
1. Massive Attack - Angel
2. Gang Starr feat. Inspectah Deck - Above the Clouds
3. Black Star - Respiration
4. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
5. Massive Attack - Inertia Creeps
6. OutKast - Rosa Parks
7. Gang Starr - Moment of Truth
8. Boards of Canada - Roygbiv
9. Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
10. Massive Attack - Teardrop
11. Radiohead - No Surprises
12. Placebo - Pure Morning
Zelfs Pure Morning is stiekem nog wel lekker.
2. Gang Starr feat. Inspectah Deck - Above the Clouds
3. Black Star - Respiration
4. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
5. Massive Attack - Inertia Creeps
6. OutKast - Rosa Parks
7. Gang Starr - Moment of Truth
8. Boards of Canada - Roygbiv
9. Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
10. Massive Attack - Teardrop
11. Radiohead - No Surprises
12. Placebo - Pure Morning
Zelfs Pure Morning is stiekem nog wel lekker.
0
Mausie (crew)
geplaatst: 13 september 2021, 23:13 uur
Wat een jaar! 11x niet minder dan geniaal, heb alleen niet zoveel met Outkast.
1. Gang Starr - Moment of Truth
2. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
3. Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
4. Massive Attack - Angel
5. Placebo - Pure Morning
6. Radiohead - No Surprises
7. Black Star - Respiration
8. Gang Starr feat. Inspectah Deck - Above the Clouds
9. Massive Attack - Teardrop
10. Boards of Canada - Roygbiv
11. Massive Attack - Inertia Creeps
12. OutKast - Rosa Parks
1. Gang Starr - Moment of Truth
2. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
3. Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
4. Massive Attack - Angel
5. Placebo - Pure Morning
6. Radiohead - No Surprises
7. Black Star - Respiration
8. Gang Starr feat. Inspectah Deck - Above the Clouds
9. Massive Attack - Teardrop
10. Boards of Canada - Roygbiv
11. Massive Attack - Inertia Creeps
12. OutKast - Rosa Parks
0
geplaatst: 14 september 2021, 11:29 uur
Als een - weliswaar het minste - nummer van OK Computer onderaan staat, weet je dat het een goede finale is
1. Massive Attack - Angel
2. Boards of Canada - Roygbiv
3. Gang Starr feat. Inspectah Deck - Above the Clouds
4. Massive Attack - Inertia Creeps
5. Gang Starr - Moment of Truth
6. Black Star - Respiration
7. Massive Attack - Teardrop
8. OutKast - Rosa Parks
9. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
10. Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
11. Placebo - Pure Morning
12. Radiohead - No Surprises
1. Massive Attack - Angel
2. Boards of Canada - Roygbiv
3. Gang Starr feat. Inspectah Deck - Above the Clouds
4. Massive Attack - Inertia Creeps
5. Gang Starr - Moment of Truth
6. Black Star - Respiration
7. Massive Attack - Teardrop
8. OutKast - Rosa Parks
9. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
10. Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
11. Placebo - Pure Morning
12. Radiohead - No Surprises
0
geplaatst: 14 september 2021, 18:55 uur
Tegenvallende finale voor mij. Eden, Thank U, La Tribu de Dana, Frozen en Brimful of Asha hadden bijvoorbeeld een mooie top 5 kunnen vormen, nu is er eigenlijk maar 1 nummer dat ik in mijn top 5 wil zetten.
1. Radiohead - No Surprises
2. Placebo - Pure Morning
3. Massive Attack - Teardrop
4. Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
5. Massive Attack - Angel
1. Radiohead - No Surprises
2. Placebo - Pure Morning
3. Massive Attack - Teardrop
4. Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
5. Massive Attack - Angel
0
geplaatst: 15 september 2021, 09:23 uur
Beetje eenzijdig, maar prima finale wel. Tortoise ipv 1 van de Massive Attacks had dit rijtje nog een stuk toffer gemaakt.
01. Gang Starr feat. Inspectah Deck - Above the Clouds
02. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
03. Boards of Canada - Roygbiv
04. Black Star - Respiration
05. Gang Starr - Moment of Truth
06. Massive Attack - Inertia Creeps
07. Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
08. Massive Attack - Angel
09. Massive Attack - Teardrop
10. OutKast - Rosa Parks
11. Radiohead - No Surprises
12. Placebo - Pure Morning
01. Gang Starr feat. Inspectah Deck - Above the Clouds
02. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
03. Boards of Canada - Roygbiv
04. Black Star - Respiration
05. Gang Starr - Moment of Truth
06. Massive Attack - Inertia Creeps
07. Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
08. Massive Attack - Angel
09. Massive Attack - Teardrop
10. OutKast - Rosa Parks
11. Radiohead - No Surprises
12. Placebo - Pure Morning
0
geplaatst: 15 september 2021, 09:29 uur
1. Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
2. OutKast - Rosa Parks
3. Massive Attack - Teardrop
4. Gang Starr - Moment of Truth
5. Massive Attack - Angel
2. OutKast - Rosa Parks
3. Massive Attack - Teardrop
4. Gang Starr - Moment of Truth
5. Massive Attack - Angel
1
geplaatst: 17 september 2021, 21:27 uur
De lijnen zijn gesloten!
Editie 35 kent 36 finale stemmers, evenveel als de vorige editie. En er is deze finale iets unieks gebeurd, iets wat in al die edities hiervoor nog nooit voorkwam. Daarover later meer!
Oh ja, jullie krijgen nu de eerste zes. De rest bewaar ik voor morgen.
Editie 35 kent 36 finale stemmers, evenveel als de vorige editie. En er is deze finale iets unieks gebeurd, iets wat in al die edities hiervoor nog nooit voorkwam. Daarover later meer!
Oh ja, jullie krijgen nu de eerste zes. De rest bewaar ik voor morgen.
0
geplaatst: 17 september 2021, 21:30 uur
12. Massive Attack - Inertia Creeps (17 punten, 11 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)
And we're off! Op plek twaalf het vertrouwde recept van de afgelopen edities. De artiest met meerdere nominaties in de finale scoort traditiegetrouw matig. Massive Attack is hierop geen uitzondering getuige deze (afgetekende) laatste plaats. Geen nummer één posities en geen nummer twee posities. Tja, dan wordt het lastig. Benieuwd of we Teardrop en Angel ook al vlot tegenkomen.
(automatisch genomineerd)
And we're off! Op plek twaalf het vertrouwde recept van de afgelopen edities. De artiest met meerdere nominaties in de finale scoort traditiegetrouw matig. Massive Attack is hierop geen uitzondering getuige deze (afgetekende) laatste plaats. Geen nummer één posities en geen nummer twee posities. Tja, dan wordt het lastig. Benieuwd of we Teardrop en Angel ook al vlot tegenkomen.
0
geplaatst: 17 september 2021, 21:34 uur
11. OutKast - Rosa Parks (23 punten, 9 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)
Op plek elf het minst genoemde nummer in deze finale. Slechts negen stemmers hadden een plekje over voor Rosa Parks. Ik was er daar één van, want ik vind dit toevallig een zowel ijzersterke als relevante track. Jammer dat Rosa Parks er zelf minder gecharmeerd van was. Al ging dat vooral om het feit dat de heren zonder haar medeweten haar naam hadden gebruikt.
(automatisch genomineerd)
Op plek elf het minst genoemde nummer in deze finale. Slechts negen stemmers hadden een plekje over voor Rosa Parks. Ik was er daar één van, want ik vind dit toevallig een zowel ijzersterke als relevante track. Jammer dat Rosa Parks er zelf minder gecharmeerd van was. Al ging dat vooral om het feit dat de heren zonder haar medeweten haar naam hadden gebruikt.
0
geplaatst: 17 september 2021, 21:37 uur
10. Black Star - Respiration (26 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van: Gyzzz)
En gelijk door met de volgende hiphop track in deze finale. Voor mij denk ik de meest verrassende finalist van de twaalf. Respiration kende een clubje trouwe liefhebbers dat het nummer ronde na ronde zonder veel problemen door stemde. In de finale stokte de punten enigszins waardoor deze tiende plek uiteindelijk zelfs iets tegenvalt.
(genomineerd door en nummer 1 van: Gyzzz)
En gelijk door met de volgende hiphop track in deze finale. Voor mij denk ik de meest verrassende finalist van de twaalf. Respiration kende een clubje trouwe liefhebbers dat het nummer ronde na ronde zonder veel problemen door stemde. In de finale stokte de punten enigszins waardoor deze tiende plek uiteindelijk zelfs iets tegenvalt.
0
geplaatst: 17 september 2021, 21:40 uur
9. Boards of Canada - Roygbiv (33 punten, 12 keer genoemd)
(genomineerd door aerobag)
Op plek negen vinden we de derde song zonder nummer één noteringen in een individueel lijstje. Best veel, aangezien er bijna altijd wel iemand is die een bepaald nummer bovenaan zet. Maar ja, als zelfs je nominator niet verder komt dan een derde plaats dan wordt het lastig om echt mee te doen om de prijzen.
Roygbiv is in dit geval de duidelijke "best of the rest", want hierna maken we een flinke sprong in punten naar de nummer acht.
(genomineerd door aerobag)
Op plek negen vinden we de derde song zonder nummer één noteringen in een individueel lijstje. Best veel, aangezien er bijna altijd wel iemand is die een bepaald nummer bovenaan zet. Maar ja, als zelfs je nominator niet verder komt dan een derde plaats dan wordt het lastig om echt mee te doen om de prijzen.
Roygbiv is in dit geval de duidelijke "best of the rest", want hierna maken we een flinke sprong in punten naar de nummer acht.
0
geplaatst: 17 september 2021, 21:42 uur
Deze nummers had ik wel onderaan verwacht, al had ik Gang Starr niet 2x in de top 8 verwacht, dus dat is positief - al ben ik wel een beetje bang dat mijn overgebleven 3 top 5-nummers nu achter elkaar gaan komen...
1
geplaatst: 17 september 2021, 21:50 uur
8. Gang Starr feat. Inspectah Deck - Above the Clouds (47 punten, 12 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Cervantes, jordidj1, aerobag, jeroentjuhh, Choconas, Koenr)
Dat klopt Titmeister. Althans, wat Above the Clouds betreft dan. Dit nummer won een weekje of twee geleden nog de Gang Starr greatest hits editie, maar moet die andere klepper (Moment of Truth) deze keer voor zich dulden. Opvallend is vooral het grote aantal #1 posities. Zes stuks maar liefst, de helft van het totaal aantal keren dat Above the Clouds genoemd is. Ook opvallend, in de halve finale eindigde dit nummer nog boven No Surprises en Waltz #2 (XO). Zo blijkt maar weer, de eerdere rondes zijn niet altijd een goede voorspeller voor de finale.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Cervantes, jordidj1, aerobag, jeroentjuhh, Choconas, Koenr)
Dat klopt Titmeister. Althans, wat Above the Clouds betreft dan. Dit nummer won een weekje of twee geleden nog de Gang Starr greatest hits editie, maar moet die andere klepper (Moment of Truth) deze keer voor zich dulden. Opvallend is vooral het grote aantal #1 posities. Zes stuks maar liefst, de helft van het totaal aantal keren dat Above the Clouds genoemd is. Ook opvallend, in de halve finale eindigde dit nummer nog boven No Surprises en Waltz #2 (XO). Zo blijkt maar weer, de eerdere rondes zijn niet altijd een goede voorspeller voor de finale.
0
geplaatst: 17 september 2021, 21:51 uur
Ik vind het opvallender dat Moment of Truth boven Above the Clouds staat
1
geplaatst: 17 september 2021, 21:59 uur
7. Placebo - Pure Morning (50 punten, 14 keer genoemd)
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van: DjFrankie, ranja, Simon77, Poeha, Ries_72, Arno)
We sluiten deze dag af met de heren van Placebo. Misschien wel het love/ hate nummer van deze finale. Ik zag hem bij een aantal mensen op een duidelijke twaalfde stek bungelen, maar daartegenover staan ook zes nummer één posities. Daarmee scoort Pure Morning deze editie - samen met Above the Clouds - het meeste aantal topnoteringen. Het frappante is wel dat ze er beide de top zes niet mee halen.
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van: DjFrankie, ranja, Simon77, Poeha, Ries_72, Arno)
We sluiten deze dag af met de heren van Placebo. Misschien wel het love/ hate nummer van deze finale. Ik zag hem bij een aantal mensen op een duidelijke twaalfde stek bungelen, maar daartegenover staan ook zes nummer één posities. Daarmee scoort Pure Morning deze editie - samen met Above the Clouds - het meeste aantal topnoteringen. Het frappante is wel dat ze er beide de top zes niet mee halen.
0
geplaatst: 18 september 2021, 12:10 uur
Ai, ik had ATC wel op het podium verwacht. Dan maar MoT, ook goed.
1
geplaatst: 18 september 2021, 13:49 uur
6. Elliott Smith - Waltz #2 (XO) (53 punten, 15 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Rudi S, andré, koosknook, ECooper, musicfriek)
We openen de tweede dag met Elliott Smith. Deze voormalig ladderfinalist weet in deze zwaar bezette finale de zesde plek te scoren. Vanaf hier liggen de liedjes dicht bij elkaar, want de nummer één heeft maar tien puntjes meer dan Waltz #2 (XO).
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Rudi S, andré, koosknook, ECooper, musicfriek)
We openen de tweede dag met Elliott Smith. Deze voormalig ladderfinalist weet in deze zwaar bezette finale de zesde plek te scoren. Vanaf hier liggen de liedjes dicht bij elkaar, want de nummer één heeft maar tien puntjes meer dan Waltz #2 (XO).
0
geplaatst: 18 september 2021, 13:52 uur
5. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (55 punten, 18 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Brunniepoo, johan de witt, Gretz & mijzelf)
Ook op plek vijf een voormalig ladderfinalist. Voor mij de duidelijke favoriet in deze finale, maar wellicht iets te veel love/ hate om echt mee te doen om de overwinning. Kijkend naar de voorgaande ronden is deze vijfde plek eigenlijk boven verwachting goed.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Brunniepoo, johan de witt, Gretz & mijzelf)
Ook op plek vijf een voormalig ladderfinalist. Voor mij de duidelijke favoriet in deze finale, maar wellicht iets te veel love/ hate om echt mee te doen om de overwinning. Kijkend naar de voorgaande ronden is deze vijfde plek eigenlijk boven verwachting goed.
0
geplaatst: 18 september 2021, 13:57 uur
4. Gang Starr - Moment of Truth (56 punten, 19 keer genoemd)
(genomineerd door jordidj1, nummer 1 van: ArthurDZ, Johnny Marr, Mausie)
Met een puntje meer dan Neutral Milk Hotel, en een puntje minder dan de nummer drie, eindigt de tweede Gang Starr nipt naast het podium. Puike prestatie, al had er op basis van de halve finale veel meer ingezeten. Moment of Truth eindigde daar met een stempercentage van 26,54 een straatlengte voor de nummers twee (Teardrop, 19,09%) en drie (Angel, 17,33%).
(genomineerd door jordidj1, nummer 1 van: ArthurDZ, Johnny Marr, Mausie)
Met een puntje meer dan Neutral Milk Hotel, en een puntje minder dan de nummer drie, eindigt de tweede Gang Starr nipt naast het podium. Puike prestatie, al had er op basis van de halve finale veel meer ingezeten. Moment of Truth eindigde daar met een stempercentage van 26,54 een straatlengte voor de nummers twee (Teardrop, 19,09%) en drie (Angel, 17,33%).
1
geplaatst: 18 september 2021, 14:10 uur
3. Radiohead - No Surprises (57 punten, 16 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: luigifort, Rufus, N8zuster70, JoaMuse)
De onderste podiumplek is deze editie voor de heren van Radiohead. De vierde bronzen plak alweer, al wonnen ze de allereerste editie (1995) ook een zilveren met Street Spirit. Verrassend genoeg zat goud er dus nog nooit in, en ook deze keer lukt het niet. Dat een aantal users No Surprises puntloos liet omdat het bijbehorende album uit 1997 stamt helpt natuurlijk ook niet mee. Het gekke is wel dat deze users in voorgaande edities wel punten gaven aan liedjes behorende bij een album uit een eerdere jaargang. Maar hé, het is Radiohead he, daarvoor gelden blijkbaar andere wetten .
Edit: Oh wacht, ik vergeet Creep. Hoe kon ik! Die heeft natuurlijk de eer hoog gehouden in dit spel .
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: luigifort, Rufus, N8zuster70, JoaMuse)
De onderste podiumplek is deze editie voor de heren van Radiohead. De vierde bronzen plak alweer, al wonnen ze de allereerste editie (1995) ook een zilveren met Street Spirit. Verrassend genoeg zat goud er dus nog nooit in, en ook deze keer lukt het niet. Dat een aantal users No Surprises puntloos liet omdat het bijbehorende album uit 1997 stamt helpt natuurlijk ook niet mee. Het gekke is wel dat deze users in voorgaande edities wel punten gaven aan liedjes behorende bij een album uit een eerdere jaargang. Maar hé, het is Radiohead he, daarvoor gelden blijkbaar andere wetten .
Edit: Oh wacht, ik vergeet Creep. Hoe kon ik! Die heeft natuurlijk de eer hoog gehouden in dit spel .
0
geplaatst: 18 september 2021, 14:13 uur
En dat betekent dat we voor het eerst in vijfendertig edities een artiest hebben die zowel het goud als het zilver pakt. Een unicum! Massive Attack rekent hiermee ook keihard af met de meerdere-nummers-in-de-finale fail van Black Sabbath, Interpol en The Cure in de voorgaande edities.
Nu is enkel nog de vraag, ik welke volgorde staan ze....
Nu is enkel nog de vraag, ik welke volgorde staan ze....
2
geplaatst: 18 september 2021, 14:30 uur
2. Massive Attack - Teardrop (60 punten, 22 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: laxus11 & vigil)
1. Massive Attack - Angel (63 punten, 22 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: wibro, yeahyeahyeah, dumb_helicopter, Teunnis & Titmeister)
Het moge duidelijk zijn dat jullie grote favoriet van deze jaargang Massive Attack is. Zowel Teardrop als Angel werden in maar liefst tweeëntwintig lijstjes opgenomen (meer dan 60%!). Veel meer dan de andere nummers die het moesten doen met een notering of zestien/ zeventien gemiddeld. Dat beide goed scoren is op basis van de voorgaande ronden geen verrassing, maar dat ze onderling de strijd aangingen voor de overwinning had ik niet verwacht. Het is uiteindelijk Angel dat nipt aan het langste eind trekt. De laatste acht lijstjes waren daarbij de game changer, want voor die tijd stond Teardrop nog op een ruime voorsprong.
Ik ben benieuwd of Angel deze prestatie door kan trekken en erin slaagt om ook in de ladder een keertje boven Teardrop (en misschien zelfs Unfinished Sympathy) te eindigen.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: laxus11 & vigil)
1. Massive Attack - Angel (63 punten, 22 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: wibro, yeahyeahyeah, dumb_helicopter, Teunnis & Titmeister)
Het moge duidelijk zijn dat jullie grote favoriet van deze jaargang Massive Attack is. Zowel Teardrop als Angel werden in maar liefst tweeëntwintig lijstjes opgenomen (meer dan 60%!). Veel meer dan de andere nummers die het moesten doen met een notering of zestien/ zeventien gemiddeld. Dat beide goed scoren is op basis van de voorgaande ronden geen verrassing, maar dat ze onderling de strijd aangingen voor de overwinning had ik niet verwacht. Het is uiteindelijk Angel dat nipt aan het langste eind trekt. De laatste acht lijstjes waren daarbij de game changer, want voor die tijd stond Teardrop nog op een ruime voorsprong.
Ik ben benieuwd of Angel deze prestatie door kan trekken en erin slaagt om ook in de ladder een keertje boven Teardrop (en misschien zelfs Unfinished Sympathy) te eindigen.
1
geplaatst: 18 september 2021, 14:30 uur
SONG VAN HET JAAR 1998
https://e.snmc.io/i/600/s/91b559a45281e9c7fd982b1fbec93122/5361475/massive-attack-angel-Cover-Art.jpg
MASSIVE ATTACK - ANGEL
https://e.snmc.io/i/600/s/91b559a45281e9c7fd982b1fbec93122/5361475/massive-attack-angel-Cover-Art.jpg
MASSIVE ATTACK - ANGEL
0
geplaatst: 18 september 2021, 14:30 uur
De top 20 van de editie van 1998:
1. Massive Attack - Angel
2. Massive Attack - Teardrop
3. Radiohead - No Surprises
4. Gang Starr - Moment of Truth
5. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
6. Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
7. Placebo - Pure Morning
8. Gang Starr feat. Inspectah Deck - Above the Clouds
9. Boards of Canada - Roygbiv
10. Black Star - Respiration
11. OutKast - Rosa Parks
12. Massive Attack - Inertia Creeps
13. Air - La Femme d'Argent
14. Eels - Last Stop: This Town
15. Refused - New Noise
16. Mark Hollis - The Colour of Spring
17. Cornershop - Brimful Of Asha (Norman Cook Remix)
18. Pulp - This is Hardcore
19. Tortoise - I Set My Face to the Hillside
20. Placebo - Every You Every Me
1. Massive Attack - Angel
2. Massive Attack - Teardrop
3. Radiohead - No Surprises
4. Gang Starr - Moment of Truth
5. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
6. Elliott Smith - Waltz #2 (XO)
7. Placebo - Pure Morning
8. Gang Starr feat. Inspectah Deck - Above the Clouds
9. Boards of Canada - Roygbiv
10. Black Star - Respiration
11. OutKast - Rosa Parks
12. Massive Attack - Inertia Creeps
13. Air - La Femme d'Argent
14. Eels - Last Stop: This Town
15. Refused - New Noise
16. Mark Hollis - The Colour of Spring
17. Cornershop - Brimful Of Asha (Norman Cook Remix)
18. Pulp - This is Hardcore
19. Tortoise - I Set My Face to the Hillside
20. Placebo - Every You Every Me
0
geplaatst: 18 september 2021, 14:31 uur
Song van het Jaar podia:
1965:
1. Nina Simone - Sinnerman
2. Simon & Garfunkel - The Sound of Silence
3. Bob Dylan - Like a Rolling Stone
1966:
1. The Velvet Underground & Nico - Sunday Morning
2. The Beach Boys - God Only Knows
3. Nina Simone - Four Women
1967:
1. The Beatles - A Day in the Life
2. Love - Alone Again Or
3. The Velvet Underground - Venus in Furs
1968:
1. The Rolling Stones - Sympathy for the Devil
2. Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower
3. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps
1970:
1. Gil Scott-Heron - The Revolution Will Not Be Televised
2. Deep Purple - Child in Time
3. Neil Young - Southern Man
1971:
1. The Doors - Riders on the Storm
2. David Bowie - Life on Mars?
3. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
1972:
1. David Bowie - Starman
2. Neil Young - Heart of Gold
3. Bobby Womack - Across 110th Street
1974:
1. Supertramp - School
2. Paul McCartney & Wings - Band on the Run
3. Ann Peebles - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down
1975:
1. Bruce Springsteen - Born to Run
2. Fela Kuti & The Africa '70 - Water No Get Enemy
3. Wim de Craene - Tim
1976:
1. David Bowie - Station to Station
2. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper
3. Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
1977:
1. David Bowie - "Heroes"
2. Fleetwood Mac - Go Your Own Way
3. Television - Marquee Moon
1979:
1. The Clash - London Calling
2. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
3. Pink Floyd - Comfortably Numb
1980:
1. The Cure - A Forest
2. Bruce Springsteen - The River
3. David Bowie - Ashes to Ashes
1981:
1. Simple Minds - Theme For Great Cities
2. R.E.M. - Radio Free Europe
3. The Sound - Winning
1982:
1. The The - Uncertain Smile
2. Michael Jackson - Billie Jean
3. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc)
1983:
1. New Order - Blue Monday
2. The Smiths - This Charming Man
3. The Blue Nile - Tinseltown in the Rain
1985:
1. The Smiths - How Soon Is Now?
2. The Waterboys - Don't Bang the Drum
3. Prince and the Revolution - Raspberry Beret
1986
1. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
2. Talk Talk - Living in Another World
3. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
1988:
1. Tracy Chapman - Fast Car
2. Metallica - One
3. Talk Talk - I Believe In You
1989:
1. The Cure - Pictures of You
2. Pixies - Monkey Gone to Heaven
3. The Cure - Disintegration
1990:
1. Depeche Mode - Enjoy the Silence
2. The Sundays - Here's Where The Story Ends
3. Nick Cave & The Bad Seeds - The Ship Song
1992:
1. R.E.M. - Find The River
2. Tori Amos - Winter
3. Gorky - Mia
1993:
1. Radiohead - Creep
2. Red House Painters - Katy Song
3. Slowdive - When the Sun Hits
1994:
1. Portishead - Sour Times
2. Warren G feat. Nate Dogg - Regulate
3. Kristin Hersh - Your Ghost
1995:
1. Pulp - Disco 2000
2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
3. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. 2
1997:
1. Björk - Jóga
2. White Town - Your Woman
3. Radiohead - Let Down
1998:
1. Massive Attack - Angel
2. Massive Attack - Teardrop
3. Radiohead - No Surprises
1999:
1. dEUS - Instant Street
2. Blur - Tender
3. Wilco - Via Chicago
2000:
1. Goldfrapp - Utopia
2. Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot
3. Radiohead - Idioteque
2001:
1. Alizée - Moi... Lolita
2. The Shins - New Slang
3. Röyksopp - Eple
2002:
1. Coldplay - The Scientist
2. Queens of the Stone Age - No One Knows
3. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)
2003:
1. Johnny Cash - Hurt
2. Placebo - The Bitter End
3. The White Stripes - Seven Nation Army
2005:
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
3. Arctic Monkeys - I Bet You Look Good on the Dancefloor
2007:
1. Arcade Fire - Intervention
2. The National - Fake Empire
3. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
2008:
1. Portishead - We Carry On
2. Amy Macdonald - Mr. Rock & Roll
3. Portishead - Machine Gun
2009:
1. The xx - Intro
2. Bat for Lashes - Daniel
3. Animal Collective - My Girls
1965:
1. Nina Simone - Sinnerman
2. Simon & Garfunkel - The Sound of Silence
3. Bob Dylan - Like a Rolling Stone
1966:
1. The Velvet Underground & Nico - Sunday Morning
2. The Beach Boys - God Only Knows
3. Nina Simone - Four Women
1967:
1. The Beatles - A Day in the Life
2. Love - Alone Again Or
3. The Velvet Underground - Venus in Furs
1968:
1. The Rolling Stones - Sympathy for the Devil
2. Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower
3. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps
1970:
1. Gil Scott-Heron - The Revolution Will Not Be Televised
2. Deep Purple - Child in Time
3. Neil Young - Southern Man
1971:
1. The Doors - Riders on the Storm
2. David Bowie - Life on Mars?
3. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
1972:
1. David Bowie - Starman
2. Neil Young - Heart of Gold
3. Bobby Womack - Across 110th Street
1974:
1. Supertramp - School
2. Paul McCartney & Wings - Band on the Run
3. Ann Peebles - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down
1975:
1. Bruce Springsteen - Born to Run
2. Fela Kuti & The Africa '70 - Water No Get Enemy
3. Wim de Craene - Tim
1976:
1. David Bowie - Station to Station
2. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper
3. Fela Kuti & The Africa '70 - Zombie
1977:
1. David Bowie - "Heroes"
2. Fleetwood Mac - Go Your Own Way
3. Television - Marquee Moon
1979:
1. The Clash - London Calling
2. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric
3. Pink Floyd - Comfortably Numb
1980:
1. The Cure - A Forest
2. Bruce Springsteen - The River
3. David Bowie - Ashes to Ashes
1981:
1. Simple Minds - Theme For Great Cities
2. R.E.M. - Radio Free Europe
3. The Sound - Winning
1982:
1. The The - Uncertain Smile
2. Michael Jackson - Billie Jean
3. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc)
1983:
1. New Order - Blue Monday
2. The Smiths - This Charming Man
3. The Blue Nile - Tinseltown in the Rain
1985:
1. The Smiths - How Soon Is Now?
2. The Waterboys - Don't Bang the Drum
3. Prince and the Revolution - Raspberry Beret
1986
1. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
2. Talk Talk - Living in Another World
3. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
1988:
1. Tracy Chapman - Fast Car
2. Metallica - One
3. Talk Talk - I Believe In You
1989:
1. The Cure - Pictures of You
2. Pixies - Monkey Gone to Heaven
3. The Cure - Disintegration
1990:
1. Depeche Mode - Enjoy the Silence
2. The Sundays - Here's Where The Story Ends
3. Nick Cave & The Bad Seeds - The Ship Song
1992:
1. R.E.M. - Find The River
2. Tori Amos - Winter
3. Gorky - Mia
1993:
1. Radiohead - Creep
2. Red House Painters - Katy Song
3. Slowdive - When the Sun Hits
1994:
1. Portishead - Sour Times
2. Warren G feat. Nate Dogg - Regulate
3. Kristin Hersh - Your Ghost
1995:
1. Pulp - Disco 2000
2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
3. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. 2
1997:
1. Björk - Jóga
2. White Town - Your Woman
3. Radiohead - Let Down
1998:
1. Massive Attack - Angel
2. Massive Attack - Teardrop
3. Radiohead - No Surprises
1999:
1. dEUS - Instant Street
2. Blur - Tender
3. Wilco - Via Chicago
2000:
1. Goldfrapp - Utopia
2. Grandaddy - He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot
3. Radiohead - Idioteque
2001:
1. Alizée - Moi... Lolita
2. The Shins - New Slang
3. Röyksopp - Eple
2002:
1. Coldplay - The Scientist
2. Queens of the Stone Age - No One Knows
3. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)
2003:
1. Johnny Cash - Hurt
2. Placebo - The Bitter End
3. The White Stripes - Seven Nation Army
2005:
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
3. Arctic Monkeys - I Bet You Look Good on the Dancefloor
2007:
1. Arcade Fire - Intervention
2. The National - Fake Empire
3. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
2008:
1. Portishead - We Carry On
2. Amy Macdonald - Mr. Rock & Roll
3. Portishead - Machine Gun
2009:
1. The xx - Intro
2. Bat for Lashes - Daniel
3. Animal Collective - My Girls
1
geplaatst: 18 september 2021, 15:25 uur
Oh wow, Angel als winnaar. Had ik niet verwacht, maar wel zeer terecht natuurlijk! Ed bedankt voor de organisatie weer!
1
Mausie (crew)
geplaatst: 18 september 2021, 15:37 uur
Angel is inmiddels bij mij ook boven Teardrop uitgestegen, mooie winnaar! Thanks voor de organisatie!
* denotes required fields.