MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)

zoeken in:
Tsjiendvall!!

En nee bij mij is deze Doors niet van de partij. Geen onaardige plaat hoor maar binnen het geweld van 1970 niet overwogen. Inderdaad geen verrassing dat deze er in staat, ik vrees overigens voor geen enkele verrassing...

Te hoog.

Veel te laag, ik had niet voor niets een poster van de albumhoes op m'n tienerkamer in de 90s.

2. The Doors - Morrison Hotel

zaaf
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mLPqWf5foIVsp9r7W5nuuDJD5_hWXaFiV0rzbMzEXhUQhHcTKpcgUiAP3fTpnZXhMQBDNcXhb_pK44VxrAJu1v_psk9RtW0XmkDkXJk-qSCnpnxieuBU0sBt4eFQPgLQ0jBB7TCdBYBCvAiMboHY-ivWamPFDP6K7DwW0q9_jO0AgiMjqbwTHk_GHyxU7ADTK?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/2594

Led Zeppelin - Led Zeppelin III

217 p - 12 x genoemd - 1 HP (door Hacker )

Gevarieerde opvolger van de '69 albums, met een wat landelijker sfeer en folk invloed, naast de (flinke) portie rock en blues. Deze wijziging in geluid/image bracht verwarring bij de critici, de instemming kwam langzaam op gang.

3. The Doors - Morrison Hotel
11. Led Zeppelin - Led Zeppelin III

De Doors hebben het bij mij niet gehaald ( wat vigil zegt).

Zeppelin wel op 2 zelfs.

Beiden niet (overwogen).

En nee bij mij is deze Led Zep niet van de partij. Geen onaardige plaat hoor maar binnen het geweld van 1970 niet overwogen. Inderdaad geen verrassing dat deze er in staat, ik vrees overigens voor geen enkele verrassing...

vigil schreef:
En nee bij mij is deze Led Zep niet van de partij. Geen onaardige plaat hoor maar binnen het geweld van 1970 niet overwogen. Inderdaad geen verrassing dat deze er in staat, ik vrees overigens voor geen enkele verrassing...

Zelfs jouw berichten zijn niet verrassend.

Laat het zijn.

GrafGantz schreef:
(quote)

Zelfs jouw berichten zijn niet verrassend.

Die tijd heb ik achter me gelaten

Allebei prima, maar heb ze zelf niet overwogen.

Ik moest mijn administratie even raadplegen, maar deze LedZep viel bij mij net buiten de spreekwoordelijke boot.

zaaf
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mySUgUsaIsFka5jmrFpROsRpAMAr7NjT2ze-PPuWZIJ_0l_zOfVvm83liXlDpKL5CsyhvHIWq5mqfBpCTZK3dtC7a8dI-CQAwx7odb5ee5wSe4F4XdSTbZ-b6oqyzN-VD7J__JJ4UPShqJkztvAGOAPJO9uQsQ2qN6AThqjWbrj8kIq6Ncbp_YtSIwamW8YOa?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/4297

George Harrison - All Things Must Pass

217 p - 12 x genoemd - 1 HP (door vigil en ArthurDZ en ranja )

Derde studioplaat van Harrison en dat werd een triple album. Deels het gevolg van de stapel songs die nog op de plank lagen door de gemaakte keuzes van Lennon en McCartney. George's samenwerking met, vriendschap met of waardering voor artiesten als Dylan, Clapton en The Band beinvloedden hem in deze tijd, in zijn composities en arrangementen en vormden aldus een belangrijk ingredient van deze plaat.

5. George Harrison - All Things Must Pass (1970)

Beter dan de moederband dit jaar

Van deze weet ik dan weer uit m'n hoofd dattie niet in mijn lijstje staat. Geen verkeerd album, maar had van mij wat compacter gemogen.

Er staan een paar mooie nummers op, maar verder niet echt fan van Harrison.

Deze heb ik aan mij voorbij laten gaan.

ik had geld durven inzetten op een podiumplek voor deze van Harrison...

zaaf
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mTG5JMX9uFiRGU61EzW98f_zJA7D0t7uNmhdSb76X6RLzZ0Q8jcOwsOhZhh_IeKvm7bpWTtw3lSxGKQiXJOblNc0oMCMJOgdYyAdoQuqPxRqbW0WE99gxpc3aizSsy5N-IalEYDqaJjLbnAoJVbFSAPERqJ7YDoRxHgHQTEjNAX6qOjMRm8FUO0VNNoinH51q?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/591

Black Sabbath - Paranoid

221 p - 13 x genoemd - 2 HP (door Johnny Marr en EvilDrSmith )

Een aantal maanden na het debuut opgenomen sophomore album van Black Sabbath. Werd nog een iets groter commercieel succes en wordt met het debuut gezien als enorm invloedrijk in de wording van de metal.

Looool, veel te laag... En laat me raden, het debuut staat zelfs niet in de top 15? Tssss... Ze moeten allemaal eens bij die enge, gemene dokter Smith op consultatie om hun oortjes te laten nakijken. Zeg het ze, EvilDrSmith!

George had ik ook, op 10. Denk het eerste album dat ik leerde kennen uit 1970, vlak voordat de beste man de pijp aan Maarten gaf.

Paranoid leren kennen via Air's Late Night Tales waarop het prachtige Planet Caravan langskomt, maar met een krappe 4* was de top 15 toch wat te hoog gegrepen.

Johnny Marr schreef:
Looool, veel te laag... En laat me raden, het debuut staat zelfs niet in de top 15? Tssss... Ze moeten allemaal eens bij die enge, gemene dokter Smith op consultatie om hun oortjes te laten nakijken. Zeg het ze, EvilDrSmith!
Tinnitus en/of volledige doofheid is helaas niet te genezen. Men zal er mee moeten leren leven. Misschien moeten wij ons als mantelzorgers gaan inzetten JM? Of is het zelfs palliatieve zorg?

EvilDrSmith schreef:
Misschien moeten wij ons als mantelzorgers gaan inzetten JM? Of is het zelfs palliatieve zorg?

Bij mij op 15 maar ik heb nog een album van die engerds in mijn lijst, of die hoger staat zal de toekomst uitwijzen.

Ozzy en consorten op plek 8 hier, ik hoop dat Johnny Marr toch een beetje trots is op me nu.

Al een eerste album uit mijn lijstje.

9. Black Sabbath - Paranoid

Gast
geplaatst: vandaag om 18:31 uur

geplaatst: vandaag om 18:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.