MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)

zoeken in:
zaaf
zuipen en feesten klopt wel?

Het feesten niet echt, laat ik het zo zeggen…

Goed nieuws voor mijn huiswerk: Steve Reich’s Drumming blijk uit nader onderzoek niet uit 1971 te komen; die mag nog een jaartje wachten.

zaaf
o dan komt er mss van Ataloona nog een aanpassing...

Inmiddels heb ik 'm aangepast!

Wat een feest weer vandaag, met dank aan de here God dat hij vrijdag verzonnen heeft.

zaaf
https://pbs.twimg.com/media/FFvQLRQWYAE-pY5.jpg

…...........................................................................TOP 15 1971…..........................................................................

We all came out to Montreux on the Lake Geneva shoreline
To make records with a mobile we didn't have much time
Frank Zappa and the Mothers were at the best place around
But some stupid with a flare gun burned the place to the ground

zaaf
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mQh4186m3EzMk9okHrKKvcloZ1n_qIuVVw2pQ13dWMwalQ9T6Wxh0I9EgnzEcKCBunpZp_h0qWiAjsa03wnA4Yq97e9rMDeKGLfHoGhe6uJMvBUhXrL0dYdDHHOOFgmKcLpMBSvYtHUu29EtdPl0BKd1rxB9qrsAomenqw_9fB8sqKe9O51ioJI0Zl7UZEx4o?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/20898

Funkadelic - Maggot Brain

204 p - 11 x genoemd - 2 HP (door zaaf en -SprayIt- en Film Pegasus )

Ja! Lekker dan! Funkadelic sloopte op het laatst de 200 puntengrens en werd zo nr 15. Innovatief album, niet alleen qua inhoud, ook qua opname- en productienoviteiten.

Dit had ik echt een pak hoger verwacht. Maar wel goed dat dit mee in de top 15 staat.

AOVV veert vast op nu. Ik heb Maggot Brain nipt buiten de top 20 staan, op 21. Titelnummer is waanzinnig, belachelijk geniaal. De rest moet zwaar onderdoen, vind ik. Stevige 3,5*.

21. Funkadelic - Maggot Brain

zaafie, what's a Funkadelic?

Hier in dezelfde contreien:

13. Funkadelic - Maggot Brain

Mijn #3. Al had dat een plaatsje lager moeten zijn, want ik ben mijn #1 vergeten

Teunnis schreef:
Mijn #3. Al had dat een plaatsje lager moeten zijn, want ik ben mijn #1 vergeten

Oei jij moet wel echt veel gezopen hebben op die bus! Bij de Jordy's niet dezelfde fout maken hé

Casartelli (moderator)
Niet in mijn lijst, maar dit is allicht een opener die verbazing noch treurnis oproept.

zaaf
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mLPqWf5foIVsp9r7W5nuuDJD5_hWXaFiV0rzbMzEXhUQhHcTKpcgUiAP3fTpnZXhMQBDNcXhb_pK44VxrAJu1v_psk9RtW0XmkDkXJk-qSCnpnxieuBU0sBt4eFQPgLQ0jBB7TCdBYBCvAiMboHY-ivWamPFDP6K7DwW0q9_jO0AgiMjqbwTHk_GHyxU7ADTK?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/34963

Comus - First Utterance

266 p - 15 x genoemd - 1 HP (door aerobag en AOVV en EvilDrSmith )

Nou dat is best een verrassinkje! Dat Comus in de top 15 van 1971 is beland, terwijl eigenlijk - beetje a la Nick Drake - destijds niemand van ze had gehoord. Maar: bijzondere muziek!

ArthurDZ schreef:
(quote)

Oei jij moet wel echt veel gezopen hebben op die bus! Bij de Jordy's niet dezelfde fout maken hé

Bij de Jordy's worden we natuurlijk rondgereden in louter limo's, toch?

Ik heb nog altijd niet van Comus gehoord. Weer een muziektip opgedaan.

Comus staat veel te laag.

5. Comus - First Utterance

Gaat best aardig zo, mijn #5 (of eigenlijk #6).

Prachtige prestatie van Comus, bij mij "slechts" 15de

6 jaar geleden bij ditzelfde spel 22e, dus best een stuntje, ja. Funkadelic dan weer iets gezakt.

Beiden niet in mijn top-15.

Johnny Marr schreef:
Comus staat veel te laag.

Inderdaad, op 5 pas?

Koenr schreef:
(quote)

Inderdaad, op 5 pas?

Je hebt overschot van gelijk. De 4 albums die erboven staan ken ik gewoon al heel wat langer, maar Comus is stiekem m'n #1...

vigil schreef:
Prachtige prestatie van Comus, bij mij "slechts" 15de

+1

Niet helemaal m'n ding maar Oh Yeah is een geweldig nummer

22. Can - Tago Mago

...
11. Can - Tago Mago (1971)
...

Maar Funkadelic en Comus ook mooi.

Bingo! Mijn #15, dus eigenlijk hoorde deze er niet in

Gast
geplaatst: vandaag om 04:59 uur

geplaatst: vandaag om 04:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.