Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)
zoeken in:
0
geplaatst: 13 september 2024, 19:18 uur
zaaf schreef:
1️⃣4️⃣ (afbeelding)
Širom - Utekočinjeni Prestol Preprostih
131 p - 7 x genoemd - 1 HP (door zaaf en Koenr )
(embed)
1️⃣4️⃣ (afbeelding)
131 p - 7 x genoemd - 1 HP (door zaaf en Koenr )
(embed)
Slovenen

He? Dit is een totale verrassing! Ik dacht dat ik de enige was, nouja dat Koen op de hoogte is weet ik ook wel.
Ik voel me enigszins beledigd.
Overigens heb ik Širom nog steeds geen enkele keer live gezien in Slovenië, ook al woon ik er nu al anderhalf jaar. Aantal keer te laat laten informeren en een aantal keer niet het juiste tijdstip. Gelukkig waren ze ook op Le Guess Who? twee jaar geleden. Maar een concertje ergens in een Sloveens bos of ergens op een berg staat extreem hoog op mijn wensenlijst. Of ergens in een willekeurig dorpje in het nietige maar o zo charmante Prekmurje, dat zou helemaal goed passen.
0
zaaf
geplaatst: 13 september 2024, 19:20 uur
hahahaha, die Teun. niet beledigd zijn hoor, ik ken Koen zijn voorkeuren gewoon wat beter dan de jouwe, maar je stelt me niet vaak teleur 

2
zaaf
geplaatst: 13 september 2024, 19:35 uur
Goed, alle gekheid op een stokje
https://www.musicmeter.nl/album/831410
Marillion - An Hour Before It's Dark
156 p - 7 x genoemd - 1 HP (door Renoir en Papartis en Casartelli en Bonk en vigil )
Niet precies het clipje dat ik wilde, maar we doen het ermee. Marillion haar zillionste, ach nee flauwe grap. De twintigste. En naar verluid een upbeat, soulful (klinkt gezellig), album. Beetje een anachronisme, maar dat juich ik eigenlijk ook wel weer toe. Boeie dat.
https://www.musicmeter.nl/album/831410 Marillion - An Hour Before It's Dark
156 p - 7 x genoemd - 1 HP (door Renoir en Papartis en Casartelli en Bonk en vigil )
Niet precies het clipje dat ik wilde, maar we doen het ermee. Marillion haar zillionste, ach nee flauwe grap. De twintigste. En naar verluid een upbeat, soulful (klinkt gezellig), album. Beetje een anachronisme, maar dat juich ik eigenlijk ook wel weer toe. Boeie dat.
0
geplaatst: 13 september 2024, 19:37 uur
Zoals elke Suede-plaat van na 2010 is ook deze geniaal van begin tot eind.
3. Suede - Autofiction
5. Little Simz - NO THANK YOU
3. Suede - Autofiction
1
geplaatst: 13 september 2024, 19:47 uur
Ik denk dat ik toch maar eens na 20 jaar terug aan de Suede ga.
0
geplaatst: 13 september 2024, 19:50 uur
7. Marillion - An Hour Before It's Dark (2022)
11. Suede - Autofiction (2022)
11. Suede - Autofiction (2022)
6
geplaatst: 13 september 2024, 20:02 uur
De zon is net onder, over een half uur is het donker. De timing van het plaatsen was dus spot-on. Die zaaf denkt ook echt aan alles.
2
geplaatst: 13 september 2024, 20:16 uur
Het lijkt alsof je 5 minuten te laat plaatste, maar nu zie ik dat de plaat 55 minuten duurt. Dus ook dáár dacht je aan, ongelooflijk.
1
zaaf
geplaatst: 13 september 2024, 20:39 uur
9️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/843444
black midi - Hellfire
159 p - 8 x genoemd - 1 HP (door Arno )
En als band van deze tijd legt black midi het weer af tegen grotere publiekstrekkers. Terwijl Hellfire echt wel een stap voorwaarts is ten opzichte van Cavalcade. Met een nog grotere mix van stijlen. Als dat niet aanspreekt…
black midi - Hellfire
159 p - 8 x genoemd - 1 HP (door Arno )
En als band van deze tijd legt black midi het weer af tegen grotere publiekstrekkers. Terwijl Hellfire echt wel een stap voorwaarts is ten opzichte van Cavalcade. Met een nog grotere mix van stijlen. Als dat niet aanspreekt…
1
geplaatst: 13 september 2024, 20:40 uur
Ja, we kunnen die zaaf wel alle credits wel geven, maar hij kan alleen zo shinen omdat wij die mooie plaatjes uitkiezen hè.
1. Marillion - An Hour Before It's Dark
1. Marillion - An Hour Before It's Dark
4
geplaatst: 13 september 2024, 20:43 uur
Bonk schreef:
Ja, we kunnen die zaaf wel alle credits wel geven, maar hij kan alleen zo shinen omdat wij die mooie plaatjes uitkiezen hè.
Sommigen van ons krijgen hun lijstje teruggestuurd, vergezeld van duidelijke aanwijzingen en indringend benoemde consequenties.
3
geplaatst: 13 september 2024, 20:46 uur
Ik krijg altijd een kleine financiële vergoeding van zaaf als ik mijn lijstje inlever, maar goed.... ineens twee keer op scorebord!
01. Marillion - An Hour Before It's Dark (2022)
06. Suede - Autofiction (2022)
01. Marillion - An Hour Before It's Dark (2022)
06. Suede - Autofiction (2022)
0
geplaatst: 13 september 2024, 21:00 uur
Ik krijg een bonus wanneer ik mijn lijst voor 20:00 lever.
We gaan 't meemaken.
We gaan 't meemaken.
1
geplaatst: 13 september 2024, 21:44 uur
zaaf schreef:
He? Dit is een totale verrassing! Ik dacht dat ik de enige was, nouja dat Koen op de hoogte is weet ik ook wel. Maar nog vijf hoge stemmen is tegenwoordig genoeg en nog steeds opzienbarend! Maar voor de rest van u een kans op kennis te maken met dit zeer eigengereide Sloveense avant-folk trio.
He? Dit is een totale verrassing! Ik dacht dat ik de enige was, nouja dat Koen op de hoogte is weet ik ook wel. Maar nog vijf hoge stemmen is tegenwoordig genoeg en nog steeds opzienbarend! Maar voor de rest van u een kans op kennis te maken met dit zeer eigengereide Sloveense avant-folk trio.
Klinkt goed genoeg om slim bij te werken. Toegevoegd aan mijn arbeidsvitaminen op Spotify
0
geplaatst: 13 september 2024, 21:53 uur
1. black midi - Hellfire
3. Suede - Autofiction
3. Suede - Autofiction
1
geplaatst: 13 september 2024, 22:07 uur
2. Širom - Utekočinjeni Prestol Preprostih
6. black midi - Hellfire
6. black midi - Hellfire
3
zaaf
geplaatst: 14 september 2024, 08:13 uur
8️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/843861
Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes
165 p - 9 x genoemd - 1 HP (door Martijn Jonkers )
Geen live-clipje… Zo te zien traden Burton en Trotter nooit samen live op. Dit is nochtans een erg vet album met een shinende Black Thought op DM's beats, best een goeie troost voor het uitblijven van Rootsmateriaal.
Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes
165 p - 9 x genoemd - 1 HP (door Martijn Jonkers )
Geen live-clipje… Zo te zien traden Burton en Trotter nooit samen live op. Dit is nochtans een erg vet album met een shinende Black Thought op DM's beats, best een goeie troost voor het uitblijven van Rootsmateriaal.
0
geplaatst: 14 september 2024, 09:23 uur
Wat een lijst
Aquamarine is hands down een van de beste songs van het voorbije decennium.
1. black midi - Hellfire
3. Suede - Autofiction
4. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes
Aquamarine is hands down een van de beste songs van het voorbije decennium.1. black midi - Hellfire
3. Suede - Autofiction
4. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes
1
zaaf
geplaatst: 14 september 2024, 10:27 uur
7️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/839586
billy woods - Aethiopes
192 p - 10 x genoemd - 1 HP (door Teunnis )
En nog meer hiphop, wat is er met jullie aan de hand? Billy is de laatste jaren tamelijk productief en houdt zijn output op een hoog niveau. Deze deed hij met producer Preservation. De cover van het album is van de hand van onze meester van Rijn. Not the best clipje I ever posted, maar er is niks beters…
billy woods - Aethiopes
192 p - 10 x genoemd - 1 HP (door Teunnis )
En nog meer hiphop, wat is er met jullie aan de hand? Billy is de laatste jaren tamelijk productief en houdt zijn output op een hoog niveau. Deze deed hij met producer Preservation. De cover van het album is van de hand van onze meester van Rijn. Not the best clipje I ever posted, maar er is niks beters…
0
geplaatst: 14 september 2024, 11:12 uur
Ik sta nog droog hier, dat zal me leren om geen hiphop in de lijst op te nemen. Zei hij terwijl hij naar hiphop aan het luisteren is (wel uit 2002 i.p.v. 2022).
3
zaaf
geplaatst: 14 september 2024, 12:07 uur
6️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/838150
Rosalía - Motomami
197 p - 10 x genoemd - 1 HP (door Johnny Marr )
Opvolger van El Mal Querer, kwam moeizaam tot stand. Het vinden van de koers kostte haar moeite, ze verkaste en kwam door COVID vast te zitten in New York (samen met Frank Ocean, waar ze steun aan had) en had daardoor ook last van heimwee. Afijn, met vele bijdragen van muzikanten en producers kwam het tot Motomami waar ze zelf het volgende over zegt:
Rosalía - Motomami
197 p - 10 x genoemd - 1 HP (door Johnny Marr )
Opvolger van El Mal Querer, kwam moeizaam tot stand. Het vinden van de koers kostte haar moeite, ze verkaste en kwam door COVID vast te zitten in New York (samen met Frank Ocean, waar ze steun aan had) en had daardoor ook last van heimwee. Afijn, met vele bijdragen van muzikanten en producers kwam het tot Motomami waar ze zelf het volgende over zegt:
I love thinking every project should be different than the one before. I'm not interested at all in any formula, or some shit like that. MOTOMAMI is built on letting things that happen affect my songs and the way I write—the travels, all of that, letting that affect it sonically, visually. I would love to express what is happening in these three years, so when I'm 70 or 80 and look back and listen to this album, I really can feel and see what was happening in that moment. I don't have the time to keep a diary, and I didn't like that. With this album, I created an excuse to actually write about what was really happening. I tried to convey the ambivalence, if that makes sense—a place or context can be really exciting, but at the same time it can be very hostile.
* denotes required fields.